FallenA Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Kjøpte meg en brukt Ipod 3gen. 20 Gb, og driver å tester ut batterikapasiteten på den, for om mulig skifte batt / Ipod før garantien går ut i Februar. Jeg koblet opp min fulladete Ipod til mine Koss PortaPro hodetelefoner. Denne Amerikanske utgaven spiller en del høyere enn EU podene, så jeg stilte volumet midt på treet, og satte "hold" knappen på. I skrivende stund har den spillt kontinuerlig fra forkjellige spillelister i 6,5 timer, og vært med meg inne og ute. Jeg har ikke fiklet så mye med den som det vil være normalt å gjøre ved vanlig bruk, men den har fremdeles litt "Juice" igjen på batteriet. Kapasiteten kan ikke sies annet en å være elendig, og jeg vurderer å få byttet batteriet, eller selge min pod, for å kjøpe nyeste gen. På den annen side så har jo den bare 12 timer kapasitet, noe som heller ikke er mye. Jeg vurderer da Fotoutgaven som skal være mye bedre, men jeg har ikke bestemt meg enda! Noen forslag ? EDIT: Etter 8 timer på minuttet var det tomt. Det var nesten som om Apple hadde programert batteriet til å slutte å virke ved hjelp av timer. 8 timer uten en masse fikling, annet en å endre spillelister, og endre volumet. Lyset skrudd av. Har billader å itrip, så jeg greier meg nok, men jeg vurderer et av disse "Modifiserte" batteriene som er å få tak i til 3g Ipod. Disse skal etter sigende ikke koste mer en rundt 500 kr, kan skiftes selv, og gir en effektiv spilletid på rundt 25 - 30 timer. Noen der ute som har erfaringer ? Endret 11. november 2004 av FallenA Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Photo iPod har jo da en LCD-skjerm i motsetning til normal iPod som har et eller annet møkk... Og LCD bruker jo mye mindre batterikapasitet, og siden de sikkert har modifisert batteriet der fra g3 utgaven som jeg har går jeg ut ifra at den har vesentlig lengre levetid. Min iPod spiller akkurat en tur/retur til landstedet mitt, det ligger ca. 4 timer unna meg med bil... Så mitt batteri holder 8 timer så og si på sekundet... Modifiserte batterier? Hvor har du sett det hen? Hadde vært kjekt med litt ekstra tid ja... Synes noen med erfaringer med disse skal reise seg og tale med engang! Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Modifiserte batterier kan du finne HER ! Og mer Ipod Informasjon kan du finne HER ! Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Noen som har lyst å ta sjangsen på å flekke inni et batteri i g3 på egenhånd, og gi meg tilbakemld.? Jeg skjønner liksom ikke hvordan du skal få "åpnet" iPod'en... Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Følger visst med spesialverktøy til jobben, og god bruksanvisning. Dersom man ikke vil gjøre det selv, kan du bestille batteriet med montering for en merutgift på noen dollar extra. Vurderer å få dette gjort selv, dersom jeg ikke bare selger min gamle ipod, og kjøper en ny en. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Jeg forstår ikke helt problemet her. Du har en 3G Ipod. Ikke sant? Batteriet varer i nøyaktig 8 timer. Fortsatt rett? Likevel vurderer du å klage på batteriet som varer nøyaktig så lenge som det er oppgitt å vare? Still right? Når det er sagt brukte jeg min 4G i ca. 10 timer i går, og da var det så vidt litt batteri igjen (en tynn strek, uten at jeg vet hva det betyr). Men da hadde jeg den stort sett koblet til anlegget via dock uten strømforsyning, trente med den, og byttet låter relativt ofte. Så det skulle tilsi at de 12 timene som er oppgitt stemmer sånn nogenlunde. Keyzer Endret 13. november 2004 av Keyzer28 Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Selvfølgelig kan jeg ikke reklamere på Ipoden når den fremdeles vare 8 timer. 8 timer med ingen musikkswitching, eller navigering riktignok, men totalt 8 timer. Antakelig vil denne tiden halveres ved normal bruk. Det jeg istetdet vurderer er å enten kjøpe et modifisert batteri, eller selge Ipoden, og kjøpe meg en ny 4g, eller Photo. Da jeg startet tråden var det midt i testen min, og for å få en tilbakemelding på hav brukstider andre har fått på sine Poder ! Synes egentlig at designet på 3g er bedre enn på 4g (personlig mening), men batteriet suger !!! Ipoden skulle også vært utstyrt med en eller annen form for skjermsparer, for å hindre at skjermen bruker mer batteri enn nødvendig. Dvalemodus er ikke egnet, da den også skrur av all musikken. Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 8 timer er ikke mye når du har 10GB med sanger innpå og skal ut på en lang reise, så da hadde det vært litt kjekt med en 60% ekstra batterikapasitet... Men det er ikke rett at ved normalt bruk vil den tiden halveres,som FallenA sier, når jeg har testet min Pod så har jeg brukt den nesten akkurat som vanlig. Så de 8 timene stemmer hos meg ihvertfall. Problemet med de vanlige Pod'ene er at de bruker en mongo type av en skjerm, en som sluker batteri i forhold til LCD for eks. Så en skjermsparer hadde nok ikke gjort det bedre... Lenke til kommentar
Ola_os Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Angående dette med mer batteritid når man er på reise og liknende, så finnes det diverse adaptere for å koble vanlige batterier til iPoden, og på den måten få "ubegrenset" kapasitet. Kjøpte selv en versjon på ebay, betalte 100 kr inkludert frakt. Den har ikke kommet enda, så har dessverre ikke fått testet den. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Høres spennende ut ! Har du noen link til en slik auksjon, eller til den som solgte deg dette ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Apple har jo opplyst om at batteritida er 8 timar, så kva forventar du? Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Jeg forventer egentlig ikke noe spesiellt Men det er jo greit å vite om andre muligheter for å få den til å virke lengere ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå