krokodilla5 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 "lineup": hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302581&cks=PRL cpu: http://www.databutikken.com/no/default.php...=P4S478P533-24R kjøler: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTBS1 minne: 2 x 256ddrdimm pc2700 det som skjer er at pcen rebooter etter 2-6 minutter etter jeg har startet den opp. dette problemet startet da jeg begynte å spille litt, men jeg hadde ikke installert noe, bare begynte å spille spill som jeg har hatt lenge og har spillt før, men da har ikke problemet oppstått. ting jeg har prøvd: åpne kabinettet resette bios/cmos Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Plutselig reboot kan komme av for liten strømforsyning. Lenke til kommentar
krokodilla5 Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 jeg har jo bare en harddisk og en cdrom som sitter i, samt. standar komponenter strømforsyningen er ganske ny, fulgte med kabinett som jeg kjøpte for en måned siden Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ok,hva slags strømforsyning er det da,og type skjermkort. Lenke til kommentar
krokodilla5 Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 nå gikk jeg ned og testa å starte den, men nå kom det opp sånn sikkerhetsmodus opplegg, jeg prøvde alle alternativene, men på hver eneste rebooter maskinen 5 sekunder etter jeg trykte enter. skjermkort: sapphire radeon 9600 128mb strømforsyning: har ingen anelse, fulgte med et standar kabinett med 5 hdplasser 4 cdromplasser og 2 fdplasser. den burde jo kunne takle 1 cdrom og 1 hd da? har 2 helt vanlig 80mm vifter også. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Nei da vet ikke jeg,det bare ligner problemet jeg hadde med en Qtec strømforsyning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Symptomet er jo veldig typisk for dårlig kjøling. Prøv å boote noe annet, f.eks Windows installasjonsprogrammet. Hvis det også rebooter så er det ingen tvil om at det er et hardware problem. Hvis det bare er i Windows så kan man jo mistenke software. Lenke til kommentar
ME109 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Symptomet er jo veldig typisk for dårlig kjøling. Prøv å boote noe annet, f.eks Windows installasjonsprogrammet. Hvis det også rebooter så er det ingen tvil om at det er et hardware problem. Hvis det bare er i Windows så kan man jo mistenke software. Det enkleste for å sjekke om CPU blir for varm er : - Boot med kald PC - Gå inn i BIOS - Velg BIOS meny for å monitorere CPU temperatur (ikke alle HK har dette) - Følg med på temperaturen Hvis temperaturen begynner å bli høy (60-80 grader) og så rebooter PC, ja da kan en regne med at det er dårlig festet CPU kjøler. Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Begynn med det letteste.... Ta ut alt av det du ikke trenger.. disk/cd-rom/lydkort/nic/minne! Jeg opplevde at minne brikken forårsaket at pc'en restartet og skjerm bildet bare flimmret... Hvis alt funker ok når du kjører "minimalistisk" så setter du inn en etter en igjen. Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Stemmer for kjøling jeg også. Broder'n sleit med en pc som restartet /frøys etter noen minutter. Han hadde satt kjøleribba feil vei Sjekk det først før du begynner å knote med alt annet. Lenke til kommentar
krokodilla5 Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 ok nokk om at pcen restarter, men nå har jeg et nytt problem: da jeg skrudde på pcen imorres, kom det en "sirenelyd" altså 2 forskjellige bip som kommer annahver gang, hele tiden (pip bip pip bip piposv). jeg har sjekka om cpukjølere står riktig det gjør den jo, men den kan jo stå i 2 forskjellig retninger? rammen står i helt vanlig. kan ikke skjønne hva som er galt... Lenke til kommentar
ME109 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 ok nokk om at pcen restarter, men nå har jeg et nytt problem:da jeg skrudde på pcen imorres, kom det en "sirenelyd" altså 2 forskjellige bip som kommer annahver gang, hele tiden (pip bip pip bip piposv). jeg har sjekka om cpukjølere står riktig det gjør den jo, men den kan jo stå i 2 forskjellig retninger? rammen står i helt vanlig. kan ikke skjønne hva som er galt... Har du forsøkt det som Viper5 og jeg tidligere har tipset om ? 1 - Jeg sjekket manualen din, og ditt HK har BIOS-meny for å sjekke CPU temperatur. Et annet triks er å ta på CPU-kjøler noen minutter etter boot. Den skal ihvertfall bli lunken, noe som indikerer at CPU overfører varme til kjøleren (hvis ikke er kjøleren ihvertfall feilmontert). 2 - Et annet forsøk : Gjør som Viper5 sier, slik at bare HK, CPU med kjøler, RAM og skjermkort er montert. Reset deretter BIOS. Reboot. hva skjer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå