Gå til innhold

Atter en konge extended version

OlaTK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de selger den forresten på statoil på forus ved stavanger 449kr for Special ed. Extended (ikke med statue)...

Du får den også levert i postkassa for ca 190 kr, fra cd-wow.com (sone 3) :thumbup:

men er det den crappy, tynn papp utgaven?

jeg kjøpte en import versjon av TTT i fjord, solgte den asap igjen da jeg fant ut at den(eska) var laget av "billigpapp", ikke den fine, tykke pappen som den norske versjonen var med:)

Lenke til kommentar
de selger den forresten på statoil på forus ved stavanger 449kr for Special ed. Extended (ikke med statue)...

Du får den også levert i postkassa for ca 190 kr, fra cd-wow.com (sone 3) :thumbup:

men er det den crappy, tynn papp utgaven?

jeg kjøpte en import versjon av TTT i fjord, solgte den asap igjen da jeg fant ut at den(eska) var laget av "billigpapp", ikke den fine, tykke pappen som den norske versjonen var med:)

Kjøpte TTT sone 3 fra cd-wow i fjor, og den hadde samme papirkvalitet som "The Fellowship of the Ring" som jeg kjøpte dyrt i Norge året før. Forventer selvsagt god kvalitet igjen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Akkurat nå hater jeg Expert... The Return Of The King skulle være i salg i dag, men neeei da. De skulle kanskje klare å skaffe den til mandag eller tirsdag. :wallbash:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Akkurat nå hater jeg Expert... The Return Of The King skulle være i salg i dag, men neeei da. De skulle kanskje klare å skaffe den til mandag eller tirsdag. :wallbash:

Expert Bonus på Tiller i Trondheim har den. :innocent:

:wallbash:

Ja, selvsagt har de den på de store Expert-butikkene, men på de litt mindre klarer de faen meg ikke å få inn noe som helst til rett tid... :mad:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siste setningen jeg så i oversettelsen er intet mindre enn en skandale!!

Den engelske teksten er:

"Based on a book by J.R.R.Tolkien"

Dette har den norske oversetteren prestert å oversette til:

"Basert på Torstein Bugge Høverstads oversettelse" :no:

Endret av RottePostei
Lenke til kommentar

hahahahahahahahaahahahahhaahahahahahahahahahahhh kremt

joda, som vanlig med Extended utgavene, så ble denne filmen også bedre. Ikke like mye bedre som TTT ble i forhold til originalen, eller FOTR for den saksskyld, men bedre :) (mener fremdeles de kunne tatt med the scourge of the shire, istedet for de tusen endingene...)

Lenke til kommentar

Nå har vel alle sett ROTK extended, så da er det på tide med litt refleksjon. For dere andre,

SPOILER ALERT!

Sinnsykt. Rett og slett. Mouth of Sauron gav meg frysninger, og jeg digget meg halvt i hjel! Men jeg ble ikke like positivt overrasket over "kampen" mellom Gandalv og Witch-King. Scenen var bare så typisk film-lettvindt. Jeg hadde forventet litt kamp, og oppvisning etter det ufattelig tøffe klippet på traileren (this is my hour!), men så stikker W-K bare etter å ha gruset gandalv. Vel vel, det var i alle fall tøft!

Det største savnet oppdaget jeg da jeg så ekstramaterialet med deleted scenes. Peter Jackson hadde lekt med ideen å la Sauron komme tilbake under filmens klimaks, for en duell med Aragorn, en ide som ble forkastet fordi PJ mente det var viktigere å få fram at Aragorn og alle andre var villige til å ofre seg for Frodos skyld i den avgjørende kampen :cry:. MEN HERREGUD DA MANN!!!! Se på de klippene! Angelic Sauron :ohmy::thumbup::love: Det er det tøffeste jeg noen gang har sett, men så er det fjernet fra den ferdige filmen! Jeg ble fullstendig paralysert og apatisk etter å ha sett klippene.... Jeg hadde aldri tenkt PJ hadde gutsene til å forandre såpass på historien og lage noe så tøft, men så viser det seg at han virkelig hadde det, men ombestemte seg igjen og fjernet det. DUMME DUMME MANN! Jeg vil bare gå en plass og gråte :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Synes filmen ble en god del bedre med de ekstra 50 minuttene. Jeg synes spesielt at den scenen med Mouth Of Sauron var veldig tøff. Jeg husker denne spesielt godt fra boka. :)

Andre høydepunkter er The Voice Of Saruman, The Houses Of Healing, The Corsairs Of Umbar, og In The Company Of Orcs. :yes:

Jeg ble også en smule skuffet med tanke på den scenen med Gandalv og Witch King. Han løftet det flammende sverdet sitt, sa "This is my domain", og så stakk han. :(

Uansett, en helt FANTASTISK film!

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar
problemet er at de har ikke spillt in så mye film, da må de dra tilbake til til NewC LAND, i 3 år til for å filme masse nytt

Det er ikke snakk om at de har spillt inn for mye/lite film, men at de har vært selektive med hvilke scener fra boken de ønsket å ha med ;)

Savner Tom Bombadil :cry:

ja!

Lenke til kommentar

Jeg har sett alle tre filmene, og har likt disse godt.

Nå lurer jeg på hvor man kan få tak i alle tre Extended-versjoner, den med 12 DVDer som ble nevnt før i denne tråden. Er det noe norske butikker har fått inn enda? Eller har de som har den bestilt fra f.eks play.com?

Bare lurer, og har ikke funnet denne totale pakken noe sted.

Har funnet trilogi-pakker, men ikke hvor alle tre er extended :(

Lenke til kommentar
Jeg har sett alle tre filmene, og har likt disse godt.

Nå lurer jeg på hvor man kan få tak i alle tre Extended-versjoner, den med 12 DVDer som ble nevnt før i denne tråden. Er det noe norske butikker har fått inn enda? Eller har de som har den bestilt fra f.eks play.com?

Bare lurer, og har ikke funnet denne totale pakken noe sted.

Har funnet trilogi-pakker, men ikke hvor alle tre er extended :(

En slik en vil jeg også ha.

Lenke til kommentar
Siste setningen jeg så i oversettelsen er intet mindre enn en skandale!!

Den engelske teksten er:

"Based on a book by J.R.R.Tolkien"

Dette har den norske oversetteren prestert å oversette til:

"Basert på Torstein Bugge Høverstads oversettelse" :no:

Vel, det er jo forsåvidt sant da... Underteksten er nok basert på Torstein Bugge Høverstads oversettelse hva gjelder navn, stedsnavn og en del ord. Så det er nok riktig sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...