ExcaliBuR Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Trekker FSAA/AA mest på GPU, eller CPU? Eller like mye på begge? Har lurt litt på dette egentlig. Jeg TROR det er GPU den trekker mest på, siden det er den som skal rendere bildet. Kan noen bekrefte/avkrefte dette for meg, og evt. forklare hvorfor? Lenke til kommentar
normal Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 minne. den trenger 2x 4x minnebåndbredde osv Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 14:02, normal skrev:minne. den trenger 2x 4x minnebåndbredde osv Så dette betyr da at det er mest skjermkortavhengig, da AGP er laget slik at den kan hente ut direkte fra RAM? Lenke til kommentar
Easyride Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Han mente grafikkminne. Skulle være uavhengig av CPU og systemminne. ATI's metode (supersampling) trekker like mye på GPU som minnebåndbredde. [ Denne Melding var redigert av: Easyride på 2002-05-27 01:21 ] Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 01:17, Easyride skrev:ATI's metode (supersampling) trekker like mye på GPU som minnebåndbredde. Er det bedre eller verre? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 01:17, Easyride skrev:Han mente grafikkminne. Skulle være uavhengig av CPU og systemminne.ATI's metode (supersampling) trekker like mye på GPU som minnebåndbredde.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Easyride på 2002-05-27 01:21 ]</font> Altså RAM på skjermkortet da? Lenke til kommentar
Easyride Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 07:44, Rafael skrev:Er det bedre eller verre? Verre for ytelse, noe bedre for visuelt resultat (blir skarpere teksturer). Lenke til kommentar
Easyride Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 17:01, ExcaliBuR skrev:Altså RAM på skjermkortet da? Ja Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 14:02, normal skrev:minne. den trenger 2x 4x minnebåndbredde osv Jeg tenkte på RAM på hovedkort da han trakk inn 2x 4x "minnebåndbredde". Mellom GPU og skjermkortram er det ikke 2x eller 4x, der er det snakk om GB/s. MEN, mitt spørsmål er fortsatt delvis ubesvart. Nå vet vi at det trekker mest båndbredde mellom GPU og skjermkortram, men, når bildet skal renderes i GPU, tar det vel en del cycles før bildet er ferdig, så teknsik sett avhenger vel FSAA/AA av helde skjermkortet? Det må jo være mer "data" da den trenger denne båndbredden. Lenke til kommentar
Easyride Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Ja, det er mer data (2x eller 4x så mye). Men med nVidia's metode (multisampling) tar det knapt fler cycles for GPU. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 22:22, Easyride skrev:Ja, det er mer data (2x eller 4x så mye). Men med nVidia's metode (multisampling) tar det knapt fler cycles for GPU. Så, det er avhengig av metoden også... Og, normal sa 2x 4x minnebåndbredde, tenkte på AGP hastigheten da. =) My fault. Men, jeg har lest litt rundt om dette supersampling, og multisampling o.l. Multisampling trenger bare en pass, mens i supersampling var det 4 passes som trengtes visstnok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå