sindreij Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Nå har jeg lastet ned KNOPPIX for å prøve linux for (nesten) første gang. Jeg puttet inn cd-en og restartet maskinen. Alt gikk greit, til jeg hadde skrevet knoppix for å starte OS-et og det hadde funnet driverne mine, da kom det en haug med streker på skjermen. Jeg hadde samme problemet da jeg prøvde skolelinux, også det var en LIVE-cd. Jeg regnet med at det var feil drivere til skjermkortet, og gikk inn på www.nvidia.com for å finne drivere. Der fant jeg denne lista: Graphics Drivers Linux IA32 Latest Version: 1.0-6629 Archive Linux IA64 Latest Version: 1.0-5336 Archive Linux AMD64 Latest Version: 1.0-6629 Archive FreeBSD Latest Version: 1.0-6113 (Kopiert fra http://www.nvidia.com/object/linux.html) Spørsmålet mitt er: Hvilke av disse driverne skal jeg bruke, hvordan "installerer" jeg de i KNOPPIX og er det eventuelt noe annet som er feil. Endret 11. november 2004 av sindreij Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Linux IA32 står vanligvis x86, men regner med at IA32 står for Intel Architecture 32 De andre henviser til FreeBSD, AMD64 og Intels 64 bits cpu(?) Om du har 64 bits cpu, så vil IA64 (for Intel) eller AMD64 (for AMD) være det riktige valget. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Linux IA32 står vanligvis x86, men regner med at IA32 står for Intel Architecture 32 De andre henviser til FreeBSD, AMD64 og Intels 64 bits cpu(?) Om du har 64 bits cpu, så vil IA64 (for Intel) eller AMD64 (for AMD) være det riktige valget. Jeg regner med jeg bør bruke Linux IA32, siden jeg har Pentium 4 (vanlig 32 Bit). Hvordan "gir" jeg dette til KNOPPIX. Må jeg brenne en cd til, eller kan jeg nøye meg med å legge det et sted på hardisken (har både Fat32 og NTFS). Lenke til kommentar
zyp Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Tror det funker dårlig å laste egne drivere i en livecd. Anbefaler at du heller installerer en enkel distro på harddisken. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 OK. Takk. FC3 here I come. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå