Gå til innhold

Beste norske film, noensinne!


H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som kommer med Villmark har ikke sett De dødes tjern (1958), har jeg rett? For da hadde dere sett at denne nye 'skummelt tjern'-filmen nesten er et oppkok av den gode, gamle filmen, basert på romanen skrevet av André Bjerke.

 

Jeg likte forøvrig Buddy ganske godt. :)

Endret av atrax
Lenke til kommentar
Dere som kommer med Villmark har ikke sett De dødes tjern (1958), har jeg rett? For da hadde dere sett at denne nye 'skummelt tjern'-filmen nesten er et oppkok av den gode, gamle filmen, basert på romanen skrevet av André Bjerke.

De Dødes Tjern har en helt pisse elendig PATETISK avslutning som ødelegger hele filmen.

Veldig synd, fordi den bygget seg opp til å bli en skikkelig KEISERfilm, men så feiga den ut og ble Olsenbanden mot slutten. Egentlig ganske vondt å se på. Bare tanken på den fjæra gjør meg deppa. Psykologscenen og mye annet var av topp klasse dog. Verdt å se, men huff at det går an å ødelegge en film på den måten.

 

Villmark henger nok ikke bestandig helt på greip(hva var nå de kasserollene for noe f.eks når man ser tilbake på det?) til å kalles en klassiker, men helhetlig er den et mye bedre prosjekt enn De Dødes Tjern vil nå jeg påstå.

 

De har egentlig ikke så mange likheter utenom det tjernet dog.

Villmark har jeg et litt artigere minne av. Husker at jeg i militæret satt med en gjeng og diskuterte de løse trådene i den i timevis. Gøy, gøy.

 

S,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...