sickboy22 Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Heisann! Har et meget plagsomt problem med pc'en (tror den er narkoman). Her er mitt oppsett: Aopen ATX miditower 200W PSU MSI K7T PRO2-A hovedkort AMD 1.2 GHZ CPU CREATIVE TNT2-ULTRA SKJERMKORT 2 hd 2 CD-ROM OS: WIN XP build 2600 Problemet mitt er at pc'en plutselig kutter.. Skjermen blir svart, hd slår seg av. Tastatur låser seg. Reset knappen funker ikke. Viftene til skjermkort og strømforsyning går fortsatt. Kan trykke power knappen, maskinen slår seg av, men når jeg slår på igjen da er alt likedan, ingenting skjer.. Da må jeg trekke strømledningen ut og inn i igjen for at maskinen skal starte. Men det tar bare noen minutter så skjer det igjen. Trodde dette var noe som WIN XP forårsaket siden det ikke skjedde da jeg hadde WIN ME, men da dette skjedde da jeg var inne i bioset utelukket jeg dette.. Så tenkte jeg at det var PSU som var årsaken, da tok jeg ut alle unødvendige kort. Problemet var fortsatt til stede. Oppdaget senere at viften til skjermkortet stoppet av og til.. må "sveive" den i gang.. Men den funker fint nå.. Har tatt bort alt støv inne i maskinen, psu osv.. Det eneste som funker er at jeg rebooter maskinen ca. 20 ganger (hjertekompresjon?).. da funker alt fint igjen.. Men jeg vet aldri når dette inntreffer igjen. Grunnen til at jeg tror pc'en er narkoman er at dette kun har skjedd i helgene. Fredag, lørdag og søndag. Men dette kan være en tilfeldighet. Har kjørt virus programmer uten at de har funnet noe. Har en stygg mistanke til at det er strømforsyningen som fusker, men er ikke sikker. Noen forslag til hva problemet kan være?? All hjelp mottas med stor takknemlighet! Lenke til kommentar
Stone Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 200w psu på 1.2GHZ AMD Athlon!!!!! Du ber om problemer, fusker strømforsyninga kan hele dritten gå til h@lvete!!! Få deg en 340w eller større fort som fan!! Hos AMD.com finner du liste over godkjente strømforsyninger! S-O Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Det er nok strømmen ja. Få deg minimum 300w Jeg anbefaler en 350w Enermax fra Microplex.no (Kraftig og støysvak) Lenke til kommentar
sickboy22 Skrevet 12. november 2001 Forfatter Del Skrevet 12. november 2001 Takk for hjelpen. Var i dag å kjøpte en macron 400W PSU har ennå ikke opplevd krasjen, men har bare hatt maskinen stående på i en halvtime så jeg venter med å konkludere med at det var det som var problemet. Men viften til skjermkortet har begynt å fuske som f nå.. stopper opp helt stadig vekk. Er dette normalt? Jeg mener at er det en slags auto greie som slår på viften hvis den blir for varm? *Creative tnt2-ultra* Hvis ikke, hvor får jeg tak i ny vifte og er det vanskelig å bytte den, eventuelt fikse den jeg har. Mistenker at det er dårlig kontakt en eller annen plass. Jani Viekonelo Lenke til kommentar
Colin Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Det er *ikke* vanlig at skjermkort-vifta stopper. Få byttet den. Er usikker på hvor lett det er tilgjengelig, men kanskje du bør tenke på et nytt skjermkort, siden du har en relativt rask PC :smile: Pål Lenke til kommentar
sickboy22 Skrevet 12. november 2001 Forfatter Del Skrevet 12. november 2001 Må dessverre meddele at problemet fortsatt er der.. Tenkte kanskje det var skjermkortet, fikk bytta det i et Geforce2 Pro. Men dessverre.. Det hjalp ikke. Er det mulig at det OS eller at det er noe rivruskende galt med HK, CPU, HD, MODEM eller CD-ROM? Har tenkt på å kjøpe ny HK + CPU. Er mektig lei dette tullet !!! (men aller først, clean install av OS) Jani Viekonelo Lenke til kommentar
knut Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Det kan godt tenkes at det er hovedkortet. Har hørt endel problemer med msi hovedkortet du har (sammen med de versjonene før din også). Har selv satt sammen noen maskiner som har pro2, pro2a og turbo hovedkortene. Disse har det ikke vært noen problemer med enda. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Fan å du har samme hovedkort og samme problem som meg :sad: Maskina bare stopper helt opp og reset knappen virker ikke :sad: bildet blir borte :sad: Må Restarte med powerknapp om og om igjen.. Til den til slutt startet opp igjen... Jeg måtte bare gi opp og sende hovedkort og CPU i retur :sad: Sendte det i dag faktisk... MSI Pro 2 a :sad: Athlon 1200 Mhz :sad: Uff jeg blir gal av disse problemene... Maskina virka jo når jeg hadde en dueon 750 MHz på hovedkortet, men med en gang jeg fikk en Athlon på MSI hovedkortet begynte disse problemene... (har prøvd 2 STK Athlon CPUer på hovedkortet :sad: :sad: :sad: Lenke til kommentar
sickboy22 Skrevet 13. november 2001 Forfatter Del Skrevet 13. november 2001 Akkurat samme problem ja.. Virker som om kombinasjonen med MSI HK og CPU'en ikke er helt bra. Må vel bare sende det i retur. Jani Viekonelo Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Har du prøvd å flashe hovedkortet med den nyeste biosen? Det kan hende at det kan løse problemene dine. Lenke til kommentar
sickboy22 Skrevet 13. november 2001 Forfatter Del Skrevet 13. november 2001 Jada.. har oppdater med alt av nye drivere, bios osv.. Jani Viekonelo Lenke til kommentar
sickboy22 Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 Heisann igjen! Tror egentlig jeg har funnet problemet nå, men ingen aning om hvordan jeg skal løse det.. http://bbs.pcstats.com/viahardware/message...8&threadid=8141 Sjekk den linken, en som har samme problem som meg. Har faktisk også lagt merke til at når maskinen holder på med den mystiske krasjinga, så ligger vcore på 1,73 v Nå som jeg skriver dette, funker maskinen fint, men gud vet hvor lenge. Nå er vcore 1,80 v Noen som har noen forslag/løsninger?? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 CPU'n har gått over til "sterkere" stoffer for å bli tilfredsstilt? Lenke til kommentar
xstian Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Har du noe lydkort i maskina di? Jeg hadde samme trøblet, men jeg husker ikke om det var Live-kortet eller Terratec'en... Det er ihvertfall et eller annet kort som protesterer vilt på Via-settet når det begynner å blir litt trafikk på bussen. Og så låses alt knallhardt. Bare et forslag... Lenke til kommentar
qwerty Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Hadde lignenede problem på en maskin jeg satt sammen for en kamerat. Fant ut at disse hovedkortene kjører default vcore til BIOS har bootet; løsningen var å stille inn maks vcore på cpu på selve prosessoren (lodde sammen L7 broene). Lenke til kommentar
sickboy22 Skrevet 16. november 2001 Forfatter Del Skrevet 16. november 2001 Nå har jeg stilt Vcore til 1.80 i bios (AUTO var default) - Nå har jeg ikke opplevd krasjen ennå, men cpu'en har en tendens til å bli veldig fort varm ved 3D-spill. Må vel kjøpe en ny vifte. Bruker onboard-audio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå