eitp Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Tirsdag kveld (ikke to døgn siden) bestilte jeg et Canon EF 85mm f/1.8-objektiv fra B&H PhotoVideo i New York, USA. 40 timer senere ble det levert på døra i Sandnes. Sjekk reiseruta: New York, Philadelphia, Køln, Oslo, Sola, Sandnes. Det er service! Hvor lang tid hadde tatt fra Oslo? Forresten har de det ikke på sentrallageret til Canon i Norden. Dessuten sparte jeg 700 kroner i forhold til prisen hos FotoVideo.no. Dette objektivet blir forhåpentligvis et flott portrettobjektiv. Jeg gleder meg! Tor www.pbase.com/toreide Endret 11. november 2004 av eitp Lenke til kommentar
qdos Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg tror du må takke de på engelsk Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 sweeet folkens: vær obs på at hvis man handler MYE , dvs for over 20.000 eller.no sånn. så vil nok speditøren kreve at du betaler momsen før den blir utlevert. Dette kan medføre til at man må vente et døgn ekstra eller noe slikt. I mitt tilfelle da jeg bestilte hos B&H tok vel selve transporten drøye to dager, men en ekstra dag på Gardermoen pga at jeg bestilte for ca 40.000 Godt mulig en del har begynt med å kunne kreve inn momsen direkte ved å ta med seg betalings utstyr når en utleverer varene.. for ca et år siden gjorde FedEx ikke dette. mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Elph Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 når det du skal betale i norsk mva overstiger 2000Kr må du betale det på forhånd, men det kan ordnes med at man gir dem (UPS) fullmakt til å belaste visa kortet feks Lenke til kommentar
Elph Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 PS Eitp: dette objektivet er min klare favoritt, hely nydelig til portretter, passer perfekt til canon EOS 300D/20D (har brukt det på begge) Lenke til kommentar
eitp Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hei Ja, objektivet virker veldig bra. Jeg har lest masse tester, og stod til slutt mellom dette og 135 f/2.0 L. Selv om dette sikkert er et enda bedre objektiv, er den brennvidden ikke formålstjenelig til mitt bruk når en tar cropfaktoren med i beregningen. Jeg anbefaler denne artikkelen: http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/85mm/index.htm Et utdrag: Canon EF 85mm f/1.8 Strengths: Overall, this is an incredibly sharp and contrasty lens with superior autofocus function in either single focus acquisition or tracking focus mode. Out of focus blur at f/2 (bokeh) is very pleasing for an 85mm lens. It is a very light and compact lens that provides high performance at a relatively inexpensive cost. Weaknesses/Challenges: None within the aperture limits of the lens. Når det gjelder moms, har jeg aldri måttet betale for dette før jeg har fått varene når jeg har brukt UPS. Men det står på pakken at den ikke må åpnes før innholdet er fortollet - 10 dager. He-he. Tor Lenke til kommentar
Elph Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Som sagt, UPS legger ut intil 2000 kr i mva :-) og ingen varer kommer inn i landet (lovlig) uten at mva blir betalt, det er UPS som legger ut for deg, og det er dette de tar seg betalt ett lite gebyr for, husker ikke i farten hvor mye, 120kr eller så. Lenke til kommentar
esbe Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har samme gode erfaring med firmaet, som jeg forøvrig har hatt med alle firmaer i USA. Rask levering på døra. I Norge skal man nesten være glad man får lov å komme inn i en butikk for å kjøpe noe. Stikkordet er service eller mangel på dette. Og ikke minst kompetanse. Hvem i Norge takker deg for en handel? esbe Lenke til kommentar
Kallebass Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 ENIG. B&H Photovideo Anbefales!!!! Kjapt og billig og god service. Gjorde om på bestilling dagen etter og fikk pengene igjen og gjorde ny handel. Ingen spørsmål stilt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå