Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med stadig disconnecting

Anbefalte innlegg

Heisann.. Har trådløst nettverk på to maskiner her hjemme, en som er rett ved routern og en er i underetasjen.. Jeg ligger på ca 40-60 % signal strength her nede.. Det er 3com USB kort og SMC 54 router.. Problemet er at jeg stadig vekk blir kobla fra nettverket, både oppe å nede.. Må vente en stund eller restarte routern for at det skal funke igjen.. Er UTROLIG irriterende.. Holder aldri et helt døgn f.eks.. Hva kan være problemet ? Er jo tydligvis ikke signalet det er noe galt med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med det samme på en 3com OC wireless 11g og 3com OC 11g compact usb.

Får den til å virke stabilt kun når access punket står maks 3 m unna adapteren.

Etter å ha lest diverse tråder på diverse forum ser det ut som at det faktisk er usb-adapteren som er ubrukelig...

Finnes det noen som har ett sånt oppsett som får det til å virke stabilt over tid?

Lenke til kommentar
Sliter med det samme på en 3com OC wireless 11g og 3com OC 11g compact usb.

Får den til å virke stabilt kun når access punket står maks 3 m unna adapteren.

Etter å ha lest diverse tråder på diverse forum ser det ut som at det faktisk er usb-adapteren som er ubrukelig...

Finnes det noen som har ett sånt oppsett som får det til å virke stabilt over tid?

Jeg sliter også med 3com 11g usb-adapteren min :thumbdown:

Får lavt signal og problemer med å koble opp mot AP.

Får vel stikke en tur på Elkjøp. De har 11b+ PCI-kort til kr.149,- akkurat nå ;)

Lenke til kommentar

Har samme kortene. Og hadde samme problemet. Nå fungerer de som en drøm.

Svaret var Servicepack 2 til XP, samt å IKKE bruke den lugubre programvaren til 3com, men heller Windows sin egen wlan klient.

Pass også på att du ikke skjuler SSID i routerkonfigurasjonen, da XP har noen problemer med dette.

EDIT: Jeg har ikke testet den nye programvaren til 3com, men tviler på att den gjør jobben noe bedre...

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...