Gå til innhold

RAM eller Mhz

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-05-27 16:47, feie_bitcha skrev:

Har du ikke peiling!!!

Nora Syltetøy ruler!!!

ikke freia Melkesjokolade!!

Denne diskusjonen trenger feing!

Ærede individ. Dette er et dataforum, hvor vi diskuterer data. Får jeg ydmykst henvise ditt (forstyrrede?) åsyn til matprat.no eller freia.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-26 14:09, JohndoeMAKT skrev:

Svar på den forige posten:

Forskjellen er liten mellom 1,6 og 2,0

men klokker du 1,6 en opp til 2 GHz får du mer power pga høy fsb

Husk at det gjelder AGP/PCI bussen også. Noe svært mange ikke setter pris på.

Lenke til kommentar

Kanskje han kan spare en måned eller to?

Personlig ville jeg ha kjøpt en 256 MB RAM brikke men P4 2GHz. Dere som sier at det er stor forskjell på 256 og 512 må jo ha hatt meget teite innstillinger i OS/BIOS. Kjører man ett eller to programmer samtidig så holder 256MB.

MEN!, siden budsjette er såpas lavt så kan jeg vel banne på at han har en ATA66 eller dårligere disk liggende som skal få lov å leve livet sammen med P4`en. Da har han ett mye større problem enn at det er snakk 1.6 eller 2GHz evt. 256 eller 512 RAM!

Lenke til kommentar

Han har en WD 7200rpm på 80gb. Tror den skulle være bra nok :smile: Ja jeg foreslo å gå for 2ghz & 256ram. Han har jo et gf3ti200, så spillene skulle gå greit uten 512 ram en GOD stund fremover ja.. Grunnen til at han vurderte 512 er vel mest det at han driver og laster ned SVÆRE filmer som han ser på.. han har en versjon av kremfilmen Ringenes Herre på 3gb. Satser på at 2ghz & geeforcen talker det rimelig bra :grin:

Som en så genialt sa høyere oppe i tråden; RAM kan man alltids kjøpe mer av senere

Lenke til kommentar

men vi laster ikke ned filmer fra nettet, gjør vi vel?

vi snakker hvertfall ikke om det her...

en annen ting er at ddr-ram ikke klarer å holde følge med p4 prossesoren hvis den er over 2,4 eller no. bare en tankte å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar

Mener du at pc2700 ikke følger med i svingene over 2.4ghz? Merkelig : Vel, det er vel strengt tatt ingen som TRENGER raskere pc nå enn over 2.4 med tanke på spillingbrenningfilmer. Regner med at han kan ha denne i en del år før han trenger ny (Med fare for liv og lemmer kan jeg avsløre at han intil 3 måneder siden hadde en 166mhz pentium med 64 ram & 4,3gb, så her snakker vi om en som ikke kjøper ny før han MÅ :grin:)

Lenke til kommentar

2GHz + 256 Ram definitivt.

XP fungerer meget bra på 256ram. Før jeg fikk min nåværende pc satt jeg på en P3 1GHz med 256mb SD-Ram, dette funket meget bra !

2GHz er jo enormt mye raskere, så det skal gå supert, ram kan du jo som sagt tidligere i denne tråden, kjøpe mere av siden!

En 2GHz kan klokkes til 2,6GHz + !

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 19:22, PcProffen skrev:

Grunnen til at han vurderte 512 er vel mest det at han driver og laster ned SVÆRE filmer som han ser på.. han har en versjon av kremfilmen Ringenes Herre på 3gb. Satser på at 2ghz & geeforcen talker det rimelig bra
:grin:

Man trenger ikke mer RAM for å se på større filmer for å si det sånn. Programmene laster tross alt inn litt og litt fra harddisken. Uansett har ingen "moderne" pc'er de store problemene med å spille av DivX filmer.

Ellers er jeg enig i flere andre her om at man foreløpig ikke trenger 512 Mb hvis man primært bruker maskinen til spilling/filmer. Kommer stort sett langt med 256/384Mb hvis man ikke kjører alt for tunge/mange programmer samtidig.

...og ramprisene er på full fart ned - kjøp heller mer til sommer'n

Lenke til kommentar

Igår: Jeg fikk kompisen min til å bestille en p4 2ghz fra psdata.

Idag: Intel kutter prisene kraftig på p4. Kompisen min får greie på det. Kompis på vei hit i bil med balltre i baksetet.

Nå får dere unnskylde meg mens jeg går og drukner meg i badekaret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...