F*** a duck Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 føkkinhell.. detet hørtes da grusomt ut, bæsha nesten i buksa nå hehe sente inn i går et stk. defekt HK, 1stk Powersupply og 1stk 9800pro. får håpe det går bra med meg , har erfart at kundeservisen "varierer" veldig derifra. får be til gud, allah og budah ..... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hehe. Du får ha lykke til. Håper ting ordner seg raskere for deg enn for meg. Edit. Sitter å ser på angrerett skjemaet de har bedt meg fylle ut. Stemmer det at jeg skal bruke dette da? Det gjelder jo bare for 3 måneder. Dette gjelder jo et heving av kjøp. Er jo kjøpsloven som gjelder etter et drøyt halvt år. Ikke angrerettsloven. Endret 12. november 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
Mamoz.no Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei Sjefern! Jeg beklager at det tok lang tid med skjermkortet ditt, vi prøver å alltid behandle retursaker raskt og på riktig måte. Da du returnerte kortet var vi inne i en periode med vekst og stor pågang, og i ferd med å ansette nye kundebehandlere. Det tok derfor litt ekstra tid å få testet og konstatert at kortet var defekt. Videre ble kortet sendt til vår norske leverandør for ombytte, siden vi pr. idag. ikke er distributør for Aopen. Siden du allerede hadde ventet en stund, ba vi vår leverandør om å erstatte kortet direkte til deg, da en slik forsendelse ville tatt to ekstra dagers postgang om det skulle gå. Da vi fikk høre at du hadde motatt et dårligere kort enn det du hadde sendt inn ble vi like overrasket som deg. Jeg tok kontakt direkte med leverandør og fikk opplyst at det hadde skjedd en feil og at de lovet å ordne opp. Det visste seg at erstatningskort var umulig å oppdrive og vi fikk til slutt en avtale om at vi kunne få kreditert kortet slik at vi kunne gi deg et fra vårt eget lager. Dette ble gjort umiddelbart etter at du tok kontakt med oss og opplyste om feilen. Det er da naturlig for oss å tilby en vare i noen lunde samme prisklasse, f.eks. Radeon 9800 Pro eller GeForce 6800LE. Her kan vi selvfølgelig være litt fleksible med tanke på pris. Kortet du ønsket i erstatnings kostet ca. 1000,- mer enn kortet som ble sendt inn. Produsenten av kortet du ønsket har vi ingen direkte avtale med og vi kan derfor ikke holde like konkurransedyktige priser som en butikk som tar kortet direkte fra produsent. Dette var litt i overkant av det vi følte vi kunne gi som kompensasjon for et defekt grafikkort, selv om reklamasjonen hadde tatt lenger tid enn det den burde ha gjort i utgangspunktet. Vi skal tross alt drive lønnsom butikk også, noe som ikke er bare enkelt i dette markedet med konkurransen og det generelle prisnivået i bransjen. Vi gikk derfor ut fra at full kreditering måtte være en god løsning for deg, siden du da får mulighet til å kjøpe hvilket kort du vil, akkurat hvor du vil. Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd med hovedkortene dine. Siden dette var en del av feilbeskrivelsen, forsøkte vi å gjenskape fenomenet i vårt verksted. Kortet ble testet mot tre forskjellige hovedkort fra forskjellige produsenter, med brikkesett fra Intel, VIA og nVidia. Symptomene fra to av testhovedkortene våre var heldødt hovedkort. Ingen respons fra hverken lys eller vifter. Med det tredje hovedkortet startet systemet, men uten bilde på skjermen. Jeg lot kortet stå i testbenken over natta, for å se om jeg greide å gjenskape de feilmeldte symptomene, men alle de testede hovedkortene fungerte knirkefritt etterpå. Vi bruker alltid to forskjellige strømforsyninger under testing for å utelukke dette som feilkilde, en rimelig variant til rundt 11 dollar fra Codegen, samt en skikkelig psu fra mer annerkjente FSP Group (Fortron/Source). Har du forsøkt å få byttet om hovedkortene dine der de ble kjøpt? De fleste butikker ville nok byttet de om, dersom ingenting tyder på feilaktig bruk. Det ville nok også vi gjort om hovedkortene var kjøpt hos oss, da de færreste har mulighet for å feilsøke så grundig at feilens årsak kan påvises med slik nøyaktighet. De aller fleste produsenter (hvertfall de som vi samarbeider med) er veldig greie å ha med å gjøre når det gjelder retur og reperasjon av hovedkort. Dersom noe fortsatt skulle være uklart, ta gjerne kontakt med meg direkte på e-post eller telefon. Det er nok enklest for begge parter. Min e-post adresse er [email protected], eller du kan ringe 73 54 03 51 som er mitt direktenummer. Dersom du fortsatt ønsker å ta kommunikasjon via forumet her, skal jeg prøve å holde meg oppdatert underveis. Med vennlig hilsen Martin Damm Laupstad Retur / RMA Logistics Mamoz.no Lenke til kommentar
zaico Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Det er da naturlig for oss å tilby en vare i noen lunde samme prisklasse, f.eks. Radeon 9800 Pro eller GeForce 6800LE. Her kan vi selvfølgelig være litt fleksible med tanke på pris. Kortet du ønsket i erstatnings kostet ca. 1000,- mer enn kortet som ble sendt inn. Produsenten av kortet du ønsket har vi ingen direkte avtale med og vi kan derfor ikke holde like konkurransedyktige priser som en butikk som tar kortet direkte fra produsent. Dette var litt i overkant av det vi følte vi kunne gi som kompensasjon for et defekt grafikkort, selv om reklamasjonen hadde tatt lenger tid enn det den burde ha gjort i utgangspunktet. Vi skal tross alt drive lønnsom butikk også, noe som ikke er bare enkelt i dette markedet med konkurransen og det generelle prisnivået i bransjen. Vi gikk derfor ut fra at full kreditering måtte være en god løsning for deg, siden du da får mulighet til å kjøpe hvilket kort du vil, akkurat hvor du vil. Når en retursak tar 44dager, så mener jeg ikke at det var i overkant av det han kunne forlange. Kunden har faktisk krav på et låneprodukt dersom reprasjon/omlevering tar over en uke. Kan ellers minne om at god kundeservice er når en butikk yter over det kunden forventer. Kan mao ikke si at dette er spesielt god kundebehandling. Mulig det bare er jeg som er kresen? Derfor velger jeg netshop. Endret 12. november 2004 av zaico Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Loven sier vel "innen rimelig tid", altså er det ikke fastsatt noen spesifikk tid, men 44 dager er jo MYE over rimelig tid. En til to uker anser jeg som rimelig, når det nærmer seg to uker beveger man seg på grensen. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hei Martin. Jeg tilbød meg jo å betale 500,- imellom? Det var jo aldri snakk om noe annet. Er dette fremdeles ikke mulig? Det var jo ikke snakk om at jeg krevde et kort som kostet 1000 mere. Hvis du har et 6800 eller et 6800GT kort (kanskje demo?) som jeg kan få mot 500,- ekstra er jeg fremdeles veldig interessert i det. Angående hovedkortene vet jeg ikke hva som skjedde hos datakjeden. Men de fortalte meg som sagt at agp-porten hos de også hadde tatt kvelden pga skjermkortet. Jeg kan godt spørre om de kan sende deg en beskrivelse av hva som skjedde hvis det er interessant? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Loven sier vel "innen rimelig tid", altså er det ikke fastsatt noen spesifikk tid, men 44 dager er jo MYE over rimelig tid. En til to uker anser jeg som rimelig, når det nærmer seg to uker beveger man seg på grensen. Tror du må oppdatere deg på loverket, du siterer den gamle kjøpsloven og ikke den nye forbrukerkjøpsloven Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 He he.... velformulerte unnskyldninger kan de ihvertfall.... :!: Veldig unødvendig å ikke bare si det som det er... Lenke til kommentar
surferxy Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Kjære Mamoz Jeg er en av deres trofaste kunder. Har selv hatt produkter til reperasjon. Dere imponerte heller ikke meg. Men jeg fikk likevel ikke så dårlig service som trådstarter. Nå bør dere vurdere en holdingsendring på kundeservice, ellers vil tidligere goodwill forsvinne ganske fort. Det tror jeg faktisk dere forstår. Det er ikke bare lave priser som er viktig. God service og rykte er alfa omega... Her har goodwillen blitt vingeskutt. Sikkert ikke morsomt for dere, men bør være nok til at dere tar afære! surfer edit: tastefeil Endret 12. november 2004 av surferxy Lenke til kommentar
Mamoz.no Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei igjen alle sammen! Dette er selvfølgelig ikke god reklame for oss. Surferxy, våre trofaste kunder er viktig for oss! Uten dere hadde det ikke vært mye butikk. Kundeservice er viktig for oss og jeg kan lett forstå at det er frustrende å vente på ombytte av varer. Jeg har jo selv vært (og er) kunde hos flere større og mindre webshops rundt om i landet, og selvfølgelig er det frustrende når man føler seg oversett av butikken. Fra vi startet i 2001 og fram til i våres, følte vi selv at vi klarte god oppfølging og kundeservice. Etter mye hardt arbeid lanserte vi i sommer ny nettbutikk og større butikk her i Trondheim. Vi hadde nok på forhånd vært noe optimistiske med tanke på hvor mange kunder vi kunne behandle med vår daværende stab. Dette var en grov feilberegning fra vår side. Kundemassen, både lokalt og online, ble mer enn tredoblet i løpet av en periode på noen uker da vi også hadde ferieavvikling. Dette førte igjen til at kundeoppfølging både før og etter salg fikk et voksende etterslep, som toppet seg i månedsskiftet august/september. Vi har etter dette ansatt flere nye kundebehandlere, men både ansettelse og opplæring er noe som tar tid og mirakelet som vi hadde håpet skulle komme over natta uteble. Her har vi nok feilvurdert igjen. Vi ser at våre nye ansatte enda ikke er utlært, selv om ting begynner å likne den saituasjonen vi ønsker å være i. Vi vil også i løpet av de nærmeste månedene lansere et automatisk online retursystem, som skal gjøre retur enklere for både oss og for kunden. Dette er desverre noe som tar tid å utvikle og implementere. I tillegg vil vi flytte inn i nye og mye større lokaler over nyttår, hvor vi også vil få større og bedre verksted og teknisk avdeling. Kjære Sjefern! Jeg har i allerede kreditert hele kjøpesummen, inkludert frakt. Jeg var desverre ikke gjort oppmerksom på av Espen, en av våre nye teknikere som har tatt din retursak, at du var villig til å betale 500 kroner ekstra for et Geforce 6800 basert kort. Dersom du ønsker det, kan vi tilby et Point of View Geforce 6800 grafikkort som vil ankomme lager i løpet av førstkommende uke. Dersom du ikke ønsker å legge noe imellom, kan vi tilby deg et 6800LE fra samme produsent. En liten oppmerksomhet vil du uansett få fra meg sammen med returservicelappen som du bruker for å sende kortet ditt tilbake til oss fraktfritt, dette er jo tross alt litt pinlig for meg også, jeg er jo tross alt en ivrig hardware entusiast og bruker av forumet her på privat basis. Jeg håper du vil ta kontakt med meg på mandag dersom du ønsker noe av det jeg tilbyr deg. Hvis jeg ikke hører noe, antar jeg at kreditering av kjøpesummen var å foretrekke. Med ydmyk hilsen Martin Damm Laupstad Retur / RMA Logistics Mamoz.no Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ser ut som det ordner seg gitt! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Tror du må oppdatere deg på loverket, du siterer den gamle kjøpsloven og ikke den nye forbrukerkjøpsloven Beklager, sjekket lovdata.no nå, og du har helt rett. *spise støv* Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Ja dette var hyggelig. Kontakter deg på mandag da Martin. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Positivt dette, men synes litt for mange tannhjul måtte dras i gang her for å få sving i sakene.. Lenke til kommentar
surferxy Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Mamoz Positivt at dere tar selvkritikk. Og personlig vil jeg la dere få flere sjanser. Til deres fordel skal det sies at det ikke er mange nettbutikker som gidder å gi tilbakemeldinger i slike tråder. Positivt at dere valgt å gjøre dette i denne tråden. Håper dere får orden på butikken og redusert reklamsjonstiden. Lykke til videre både trådstarter og Mamoz surfer Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Greit at de ordner opp, men det skulle bare mangle!! Tror ikke heller at saken skulle ordne seg hvis Sjefern ikke hadde postet her... Har også en liten historie om Mamoz, kjøpte komlett pc 1,5 siden. Likte ikke skjermen jeg fikk(Hansol 930D) Fargegjengivelsen var ikke bare så jeg klagde og de skulle sende meg ny skjerm. Men det var jo ikke de som var forhandleren så jeg skulle få den direkte fra Effekt eller noe.... Kan dere gjette hvor lang tid det tok før jeg fikk en ny skjerm? 1 år hahahaha, helt seriøst, jeg hadde glemt hele saken og plutselig så får jeg en ny skjerm i posten hehe, etter litt ringing så fant jeg ut at det var den skjermen jeg hadde klaget på som kom. Det er kundeoppfølging det Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Interessant: direktenummer til en oppegående person hos Mamoz... *notere* (Det er nemlig ikke alltid like lett å få tak i disse folka på telefon!) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Er du sikker på dette? At jeg har krav på at de dekker hovedkortene? De kan jo bare si at: "Dette måtte vi sjekket selv og fått hovedkortene tilsendt sammen med grafikkortet i første omgang." Eller noe slikt.... Jeg kan vel ikke komme i etterkant og forandre kravet. Hvor i loven står dette? Hvis jeg kjøper en motordel til en bil og den gjør at motoren skjærer seg. Har jeg da krav på ny motor/reperasjon av motoren på 40.000kr selv om delen bare kostet 200? Høres jo ut som en forsikringssak.... eller? Hadde en lignende sak med Psdata der jeg kjøpte et Asushovedkort til min A64 3400 , dette hovedkortet ødela det meste i maskinen min og Psdata erstattet alt uten diskusjon , fikk tilogmed en ekstra hd hos dem . Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Er du sikker på dette? At jeg har krav på at de dekker hovedkortene? De kan jo bare si at: "Dette måtte vi sjekket selv og fått hovedkortene tilsendt sammen med grafikkortet i første omgang." Eller noe slikt.... Jeg kan vel ikke komme i etterkant og forandre kravet. Hvor i loven står dette? Hvis jeg kjøper en motordel til en bil og den gjør at motoren skjærer seg. Har jeg da krav på ny motor/reperasjon av motoren på 40.000kr selv om delen bare kostet 200? Høres jo ut som en forsikringssak.... eller? Hadde en lignende sak med Psdata der jeg kjøpte et Asushovedkort til min A64 3400 , dette hovedkortet ødela det meste i maskinen min og Psdata erstattet alt uten diskusjon , fikk tilogmed en ekstra hd hos dem . Jeg synes Mamoz er der sånn halveis. Må spare en del kroner på det jeg skal kjøpe for å overbevise meg selv om at jeg skal handle der. Mamoz!Espen -1 Mamoz!Martin 1 Edit: Skrivefeil Endret 13. november 2004 av BennyXNO Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Imponerende å se at ting løser seg pga et forum! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå