SuperFly Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Heisan, ikke for være en gledesdreper her, men ser ut som noen kanskje er litt ferske i rettslære og tror at siden det står skrevet er det slik og blir slik... Vil bare først si at jeg på ingen måte støtter mamoz eller reprsenterer dem... Jeg har lest så pass mye om dem på forumet her at jeg styrer langt unna dem uansett pris. Men forsøk å se dette fra leverandørs side....: Hvordan kan det bevises at det er skjermkortet som først ble ødelagt... det kan jo argumenteres at det først var hovedkortet som tok kvelden og forårsaket at skjermkortet ble ødelagt, som igjen da har ødelagt flere HK. Siden da skjermkortet ikke var defekt i utganspunktet, sitter noen igjen med skjegget fult av postkasser. Og får ikke igjen noenting, heller ikke skjermkortet.... Hadde jeg vert trådstarter ville jeg (med mindre du har frykelig mye fritid å bruke på denne saken) ikke hisset på meg leverandøren med erstatningskrav for andre utgifter. Men det er et fritt land.... På den andre side har de langt på vei inrømmet at du har rett til nytt skjermkort, ved å sende deg nytt. Men å sende ett dårligere er jo helt på jordet. Prøv heller å få tilbake tilsvarende kort. Men lykke til uansett og stå på krava om du har tid Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvor mye kjøpte du Skjermkortet for? Synes i denne sammenhengen at Mamoz i utgangspunktet burde ha gitt deg et Club3d 6800 Non-ultra 128mb kort. Dette er verken overdådig gavmildt eller gjerrig, men noe kunden bør være fornøyd med. Netshop ville aldri nøyd seg med mindre Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hadde det vært meg, ville eg vært fornøgd dersom følgande hadde skjedd: - Du får hevet kjøpet og refundert pengene for 5900-kortet. - Du får refundert alle konstnader du har brukt på frakt - Du får erstatning for hovudkorta som er blitt ødelagt pga. skjermkortet, som det står i loven at du har rett på. Mamoz er selgar, og har ansvar for at du får det du har krav på. Erstatningskrav frå leverandør er ikkje ditt problem, men det får dei ta opp sjølve. Dette var rett og slett tragisk av Mamoz, 44 dager. Eg sverger til NetShop. Mamoz kunne sendt deg eit nytt kort, og så fått eit frå leverandøren i etterkant, ikkje la deg som forbrukar vente i 1 1\2 månad. Det hjelper lite å love gull og grønne skoger under samtale med kunden når han taper penger for ein feil som Mamoz har ansvar for å rette opp, og bruker 44+ dager på. Håper det ordner seg for deg, og at det ordner seg før 16 november Endret 12. november 2004 av zeph Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Jaja... Kan ikke si at dette ble mye å rope hurra for. Dere kan jo lese selv. Jeg får handle et annet sted. Meg: har dere snakket med leverandøren? Espen: Det har vi... vi får refundert pengene.. og vi kan tilby et radeon 9800pro kort Meg: Nei det har jeg ikek så lyst på Hva med et 6800 kort? Espen: Da må du betale mellomlegg fra det kortet du hadde til dette. du kjøpte 5900 Ultra for 2050,-. I følge kjøpsloven skal man ved slike saker trekke vederlag for bruk.. men fordi det har tatt så lang tid trekker vi fra prisen som om den var ny. Frakt betaler vi.Høres ut som en grei deal? Meg: hva om jeg betaler 500 i mellom da? Espen:Nei. Du betaler mellomlegget fra 5900Ultra til 6800 kortet Meg: Kan jeg heve kjøpet? Jeg vil jo kunne få et 6800kort et annet sted til 2400,- Espen: med en leveringstid på 2måneder ja... eller.... hmm... mpx har ser jeg Meg: ja det var det jeg oxo så Espen: mhm... men husk frakten... Meg: ja det er jo sant. men jeg hadde trodd at jeg fikk litt ekstra av dere etter alle disse dagene + defekte hovedkort + feilsendt kort + at jeg betalte frakten selv... Espen: Men du benyttet deg ikke av vår retur ordning.. Defekte hovedkort kan ikke vi gjøre noe med. Det er trist jeg vet... har hatt samme problem selv Meg: nei benyttet ikke returordningen fordi jeg ville det skulle gå fortere. men det gjorde det jo ikke. Espen: Det er pga feilen på skjermkortet. hadde den vært totalt død så hadde det vært mulig. men det var den ikke. så da ble den en annen sak Meg: Det er så. Men faktum er at dette har tatt veldig lang tid. ++ Er det ingen mulighet at dere får 500,- og jeg får et 6800 av dere? dere ligger jo nesten 500,- over mpx på dette kortet uansett. Espen: Forskjellige leverandører.Men vi kan ikke være billig på alt Meg: nei. men for tort og svie kunne dere jo gitt meg litt ekstra syntes jeg. Espen: Men du skal få heve kjøpet. Du må fylle ut et angrerettskjema, så skal vi refundere pengene på din konto. Så fort så mulig Meg: Ok. Da får vi si det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jaja....du har jo tapt store penger på hovudkort og frakt, men få pengene tilbake og skift netshop. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Legger seg på listen over folk som muligens ikke vil handle hos Mamoz for fremtiden. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Etter det jeg har lest i denne tråden blir jeg nok aldri å handle hos Mamoz... Virker som at kundeservice ikke er på dagsplanen deres. Det jeg ser etter i en butikk er pris og god kundeservice. Når Mamoz har verken noen av delene er det bare å styre unna Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Ja det blir vel netshop heretter regner jeg med Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 jeg regnet med å bestille 2 stk 300 gig disker fra Mamoz... den ordren går nå til netshop... Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Stå på ditt! Bare ikke transformer deg til et "forbrukermonster" som ringer kundeservice, skjeller og smeller, tar opp samtale på bånd og truer med TV2 hjelper deg og forbrukerrådet for deretter å avslutte samtalen (som du tar opp på bånd) med "forpulte kjøtthuer!"......DET er bare tragisk... Men som sagt, du har krav på nytt skjermkort og erstatning for hovedkort...med mindre pengene tytter ut av ørene dine istendenfor ørevoks så hadde ikke jeg gitt meg med det første! Hovedkort koster penger de og! Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Er vel ikke så mye mere jeg kan gjøre nå. De vil jo ikke gi meg noe for hovedkortene. De må jo som sagt ha bevis for at det faktisk var skjermkortet som øderla hovedkortet. Holder jo ikke med en uttalelse fra datakjeden. Det blir nok for mye styr til at jeg orker. Men det var vel det de regnet med.... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Er vel ikke så mye mere jeg kan gjøre nå. De vil jo ikke gi meg noe for hovedkortene. De må jo som sagt ha bevis for at det faktisk var skjermkortet som øderla hovedkortet. Holder jo ikke med en uttalelse fra datakjeden. Det blir nok for mye styr til at jeg orker. Men det var vel det de regnet med.... Du har krav på nytt hovedkort, jeg ville ha truet med forbrukerrådet. Om det ikke hjelper så kan man kontakte forbrukerrådet, det koster ingenting og da blir det fortgang i sakene! Etter å ha lest denne tråden, kommer jeg aldri til å handle hos mamoz. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Etter å ha lest denne tråden, kommer jeg aldri til å handle hos mamoz. I second that. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Ser Mamoz.no er leser her. En komentar til saken? ..Om ikke dere har en spesiell grunn til å være(i mine øyne) så vrange så hvorfor gjøre dette så vanskelig? Tort å svie så jeg ble nevnt lengre oppe, men slikt driver vel ikke dere med skjønner jeg? Hums.. EDIT: Skrivefeil bare.. Endret 12. november 2004 av Rufati Lenke til kommentar
atrax Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Sjefern: Snakket du med dem ansikt til ansikt? Jeg har også hatt retursaker med dem, og siden jeg ikke bor så mange kilometer unna, tok jeg turen og snakket med dem. Det ordnet seg veldig fint. Om jeg skal velge mellom databutikkene i Trondheim, blir det Mamoz, fordi de alltid har tid til å snakke. Det er ikke så mange som vet at de holder til i Teknostallen, de ligger tross alt litt utilgjengelig til utenfor sentrum. De blir ikke nedrent av alskens folk med varierende pc-problemer som forlenger ventetiden for andre kunder. Prisene er ikke alltid de beste, men om du møter opp i egen person, har med deg utskrift av prisene til en konkurrerende lokalbutikk, er det ikke mange som ikke slår av noe på prisen. Hvorfor ikke Datakjeden? Køøøøøøøø. Hvorfor ikke Digital Impuls? Bah. Søk på forumet etter grunner. Endret 12. november 2004 av atrax Lenke til kommentar
decent Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 mamoz er dårlig. punktum. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg forstår ikke hvorfor de er så vrange. Det som er poenget med å drive butikk er å sikre seg gjenkjøp fra kunder. Hvis de yter dårlig kundeservice mot en kunde bytter han butikk. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 tror mamoz er på nei-listen til mange nå, inkludert meg... Kjipt for deg da Sjefern Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hallo! bare *navnet* mamoz data er nok til at jeg ikke kjøper der! Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Sjefern: Snakket du med dem ansikt til ansikt? Jeg har også hatt retursaker med dem, og siden jeg ikke bor så mange kilometer unna, tok jeg turen og snakket med dem. Det ordnet seg veldig fint. Nei jeg snakket bare med de på chatten. Ikke face to face. Men det burde jo ikke ha noe å si. Jeg hadde egentlig planlagt å fortsette å oppgradere dataen min og guttungens hos mamoz pga den geniale chatten de har. Kjempegreit når du ønsker support eller lurer på nye produkter. Men etter denne opplevelsen så får chat være chat. Hjelper ikke det når de bruker så lang tid på returer og i tillegg ikke kan gi meg noe ekstra selv om jeg hadde en del ekstra utlegg. Nevnte også for dem paragrafen som omhandlet et produkt som øderlegger andre produkter men det var det ikke mye hjelp i. Men Mamoz har jo ikke gjort noe direkte galt i denne saken tror jeg. Jeg har jo ikke gitt de kvitteringer for nye hovedkort og jeg skjønner jo at de må ha beviser. Det er jo også en bitte liten mulighet for at hovedkortet øderla skjermkortet først. For så at skjermkortet fikk den egenskapen til å øderlegge hovedkort. (selv om dette er lite trolig) Men som sagt hadde jeg ventet litt ekstraservice etter alt jeg hadde vært igjennom med øderlagte hovedkort/venting/egenbetalt frakt/tilsendt dårlig grafikkort/timer med chatting osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå