Gå til innhold

Ny datamaskin, rundt 10,000kr. hjelp!

Anbefalte innlegg

1 stk. Strømkabel m/jord 2 Meter Kabel (På lager 100+)

1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Sony MPF 920 - Diskettstasjon (På lager 100+)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. Standard Miditower Sort m/300W PSU Støtter AMD & P4 (Ubekreftet 19.11.2004)

1 stk. Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250 ATX/S-ATA/Dual-LAN/8ch-LYD/1394B/ (På lager 20+)

1 stk. AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED Socket 939 512KB cache (På lager 20+)

2 stk. DDR-DIMM 512MB PC3200 (400MHZ) Standard DDR minne (Ubekreftet 16.11.2004)

1 stk. Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache (På lager 20+)

1 stk. AOpen Aeolus Geforce 6800LE 128MB AGP DVI, Tv-ut (Ubekreftet 19.11.2004)

1 stk. Samsung DVD Recorder Bulk Svart +R/+RW -R/-RW 16X/12X/4X/4X/48X/32X (Ubekreftet 14.11.2004)

1 stk. Creative SBS 230 Høyttalersett (På lager 20+)

1 stk. Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk funksjonstaster, Multimedia-kontroll ps2 (På lager 20+)

1 stk. Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM PS2 (På lager 13)

1 stk. Microsoft windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (N09-01175) (På lager 4)

1 stk. Xerox 17" LCD XL775D sort med sølv fot 1280x1024/75Hz., 16ms, D-sub/DVI-D, (Ubekreftet 16.11.2004)

kr 11615,28

dette er i hovedsak netshop.no sin november pc, men jeg oppgraderte skjermkortet litt....er vel verdt 1500 kr mer enn samme maskin med Powercolor Radeon 9550 256MB AGP DVI-I, TV-out Retail eller???

er det noen som har et bedre alternativ?

ikke bare tenk på best pc for pengen, jeg er ute etter programvare, muligheter for oppgradering og garantier og service også!!!

noen forslag for endringer kanskje?

Takk! :)

Endret av Lureren2361
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorvidt Pro og Home er samme OS'et kan jeg ikke nok om til å uttale meg. Men når det gjelder bruk har jeg den erfaring at det er som natt og dag.

Med Home erfarte jeg at min bærbare (Hp ZE4278) var svært ustabil. Veldig mange programmer hang seg og virket utrolig trege, skifte skriftstørrelse er ikke meningen skal ta 1 minutt. Printe ut 60 sider skal ikke ta 1 time. Explorer skal takle mer enn 4 åpne vinduer. Slike ting er det jeg har opplevd med Home.

Etterhvert har jeg fått byttet ut Home med Pro sp1, nå opplever jeg ingen av disse bugsene.

Hvis du skal bruke maskinen til kontorarbeid og lignende anbefaler jeg derfor sterkt Pro.

Lenke til kommentar

Nei det tror jeg ikke. Da burde vel Pro også bli like seigt etterhvert. Har opplevd en annen bærbar med samme kjipe problemer som kjører Home. Nå skal det sies at dette også er en Hp (ikke samme modell dog) så det kan argumenteres med at det er selve Hps maskinoppsett som er bais, men jeg går for at det er Home som er skyld i problemene.

Lenke til kommentar

selvfølgelig!!!!...sorry!

takk for alle svarene, men er det noen som har et helt nytt oppsett kanskje?

jeg tenker d er lurt med 939 istedet for 754 for d utgår jo no...og jeg kommer ikke til å bruke en ekstra tusenlapp på pro istedet for home!...

hvis jeg skal ha ny skjerm så MÅ d være LCD, har en del CRT'er fra får...

oi, d glemte jeg å si:

pc'en skal hovedsaklig brukes til å surfe, laste ned ting, gjøre mange programmer samtidig...men jeg kommer nok til å spille litt her og der også....NFSU2 e et must!

men er d slik at prisen blir billigere etter jul?

og når man skal kjøpe et produkt som pc er d da noen vitsi å tenke: "vent litt til med å kjøpe"?

for det kan man jo alltid si og så ender det med at man aldri kjøper, hehe!

Endret av Lureren2361
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...