PoseFant Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sorry for brudd på treordsregelen, men denne tittelen ble jo mer teit synes jeg --- Uansett her kommer spørsmålet igjen: Jeg har et 300D medfølgende linse og en Bower 0.38 makro / vidvinkellinse. For å ta makro bilder må jeg stå uhyre nære motivet, så jeg lurer på følgende: Når man feks. tar bilde av en blomst og en bie, velger man en tilfeldig blomst, setter opp kameraet og venter på bien ? Det tar jo ganske lang tid 4-5 sekunder å komme i posisjon. --- /pF Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 hva med "Hjelp til makrofotografering" ? mange muligheter. Lenke til kommentar
PoseFant Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Ja jeg leste akkurat om denne regelen og årsaken til at den var der, skal bruke flere beskrivende ord heretter ... Spørsmål rundt makrofotografering ville vel være mer beskrivende. --- /pF Lenke til kommentar
F828 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Sorry for brudd på treordsregelen, men denne tittelen ble jo mer teit synes jeg --- Uansett her kommer spørsmålet igjen: Jeg har et 300D medfølgende linse og en Bower 0.38 makro / vidvinkellinse. For å ta makro bilder må jeg stå uhyre nære motivet, så jeg lurer på følgende: Når man feks. tar bilde av en blomst og en bie, velger man en tilfeldig blomst, setter opp kameraet og venter på bien ? Det tar jo ganske lang tid 4-5 sekunder å komme i posisjon. --- /pF Jeg for min del finner en passende bie og venter på blomsten. Har ikke fått det til ennå, men gir ikke opp. F828 Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Når man feks. tar bilde av en blomst og en bie, velger man en tilfeldig blomst, setter opp kameraet og venter på bien ? Det tror jeg er det eneste fornuftige. Sett kameraet på et stativ og fokuser manuelt på blomsten på forhånd. Støtt gjerne opp blomsten med en pinne eller noe så den ikke rører på seg hvis det blåser litt. Og så leker du The Waiting Game Å løpe rundt etter bier blir det bare kaos og dårlige utsnitt av - hvis du er så heldig at du får rett fokus... Endret 12. november 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå