Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kva trenger eg? (trådlaus nettverk)

Anbefalte innlegg

Er på ingen måte ekspert på nettverk, men har lyst på trådlaust nettverk mellom mine maskiner.

Eg har ein pc i stua, som er koblet til Breiband. Eg ønsker at mine 2 barn skal ha tillgang til Internett på sine PC'er på rommet. Eg har i dag breiband som går på trådlaus motaking 1 mbit, og sender via ISDN 64 kbit. Eg skal ha ADSL i løpet av desember/januar.

Så, eg har kjøt 2 stk trådlause nettverkskort 54 mbps. Eg må sikkert da ha ein trådlaus router? Det hadde vert fint om det var mulig at ungene kunne kobla seg opp til Internett uten at min maskin var på. Eg ønske også at desse tre pc kan fungere som normalt nettverk.

Kva treng eg for å få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får du inn det trådløse bredbåndet? Mottar du det direkte til et trådløst nettverkskort i din egen maskin, eller er det et mellomledd? (modem/trådløs mottaker av en slag)

Om det er et mellomledd, skal det gå fint å koble til en router som deler internett til både din, og dine barns maskiner. Dere kan da også spille sammen, og får tilgang til hverandres datamaskiner.

Men dersom du mottar bredbåndet direkte til din maskin, er det nok mulig at du kan kjøpe ein router som "videredistribuerer" det trådløse bredbåndet (til deg og dine barn). Dere skal da også kunne få tilgang til hverandres maskiner..

Lenke til kommentar
Det er eit digitalt satelitt kort som er kobla til ei vanlige TV antenne, så er det ISDN ut. Dette er ikkje noke god løysning, men det er bedre så vanlig ISDN begge veier. Har i dag 1 mbit linje ned. les på www.vikom.no

Da er jeg nok redd at du må ha din datamaskin på hvis barna dine skal få internett. Finnes intet utstyr som kan løse ditt problem slik du ønsker. I alle fall ikke som jeg vet om...

Lenke til kommentar
Det er eit digitalt satelitt kort som er kobla til ei vanlige TV antenne, så er det ISDN ut. Dette er ikkje noke god løysning, men det er bedre så vanlig ISDN begge veier. Har i dag 1 mbit linje ned. les på www.vikom.no

Dere har et sært opplegg, har kikket på det endel ganger og jeg greier ikke og forstå denne leverandørens meget underlige valg av løsning, vil tro ADSL vil utrydde dette opplegget ganske så rasky, er det samme leverandør på ADSL?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...