Mafo Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Uvettig buss-sms En passasjer med kameratelefon avslørte nylig en uforsiktig bussjåfør, som skrev SMS med høyre hånd mens bussen ble styrt med den venstre. Les artikkelen her Lenke til kommentar
eblth Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Skal vi slutte å ta bussen nå? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Se heller på spørreundersøkelsen, 50% av de som svarer sender sms mens de kjører! Det betyr at jeg heller vil slutte å kjøre bil...en bussjåfør har man kontroll over og kan be om å stoppe å sende sms. Men aldri i verden om man har kontroll over alle de andre bilene som kjører rundt deg når du er ute i din egen bil... Lenke til kommentar
Mafo Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Det var først og fremst statistikken på VG som gjorde at jeg skrev denne artikkelen. Har problemer med å forstå hvordan folk kan ta så lett på noe som faktisk er livsfarlig. Lurer på hvordan folk hadde reagert hvis de så en bilist som satt å så på TV mens han kjørte, noe som i bunn og grunn ikke er stort mye verre enn å sitte å se ned på mobilskjermen. Tror kanskje vi skulle hatt litt strengere straffer enn en 500-kroners bot for slike tilfeller. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Det verste er jo at slik uvettig bruk av telefonen går utover andre! Det beste er nok slik: Parker heller i veikanten og trøkk ivei, det går raskt og du slipper å sette degselv; og andre i fare..! Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Husker jeg tok en buss, på vei til nordefjell. Dette var etter at loven om mobiltelefonbruk i bil tredde i kraft. Han snakket i mobilen hele tiden, uten handsfree. Når jeg gjorde han oppmerksom på lovbruddet truet han med å kaste meg ut. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Det er ein leik med døden, med ditt eige og andres liv som innsats... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Huff, det der hendte jo faktisk på bussruten jeg tar hver dag Endret 12. november 2004 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg