Stig-Arne Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 kan ikke sette 92 mm, men 120 mm i stede for radiator.. Følger med 2 vifter, 1 stk 120 i bakkant, og en 80 i front forran diskene. Rehobus er etter min mening best ja er det da plass til 2x120 i taket eller? bare en tanke... nei, men det er ingen problemer å modde til en til 120 mm vifteplass... gitteret er langt nokk til det.. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Angående kabinettet dere snakker om nå så lurer jeg litt fremdeles. Det er jo gjort klart for en PSU som har vifte ut bak og innsug i topp. Den PSU'en jeg har tenkt meg har ikke innsug i topp men kunn ut bak. Vil hullet over PSU'en bare være der til ingen nytte da, eller er det plass mellom tak og PSU til å ettermontere en vifte på den plassen ? Er kanskje et litt "teit" sted å sette en vifte på men jeg må bare spørre. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 å sette vifte i mellom psu og tak er ingen vits så lenge det ikker hull til vifte på psu`en.. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 har snakket med en fyr i dag som var litt skuffet over støyen i sitt 6277... Får se om det ikke blir 6070B likevel... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 støy? hvilken støy? kabinettet lager ikke støy, men viftene lager støy.. 6070 slipper ut minst like mye støy som ett 6277.. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Sunbeam Rheobus, Lian Li 6277, billig vifte var jeg deg ville det vert handlelista og kansje 2 av disse og muligens en sånn.. Endret 13. november 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
klikko Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 ja.. det er viftene som lager lyd !! kjøpte nettopp 6277 og er STOR fornøyd..... 120mm viften som fulgte med regulerte jeg ned til 7 volt, da ble den ikke hørbar.... 80mm viften bruker jeg ikke , men den kan du sette ned til 7 eller 5 volt og få den også nesten ikke hørbar.... da blir bortimot kabinettet lydløst jeg ble faktisk veldig positivt overrasket da jeg monterte utstyret i kabinettet for det er tydelig at de har tenkt på støydemping. begge viftene som følger med er festet med plast "skruer" (fester) som er kjempe fine og bruke og som ikke bringer vibrasjonen fra viften til kabinnett....det er også en gummi-ring i hullene der viften festes... uber sweet det er også sånne gummiringer i harddisk-rammen sånn at den også blir litt støydempet, så jeg kan rett og slett ikke fatte hvorfor noen skulle kunne være skuffet over støyen i et slikt kabinett som dette! jeg anbefaler deg og kjøpe deg det kabinettet! og man trenger ikke uttagbart hovedkortbrett i en kasse som denne, masse plass og den er også lett, og ser NAJS UT! det er såpass med plass i det at jeg fikk inn en evo360 i toppen Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) ja.. det er viftene som lager lyd !! kjøpte nettopp 6277 og er STOR fornøyd..... 120mm viften som fulgte med regulerte jeg ned til 7 volt, da ble den ikke hørbar.... 80mm viften bruker jeg ikke , men den kan du sette ned til 7 eller 5 volt og få den også nesten ikke hørbar.... da blir bortimot kabinettet lydløst jeg ble faktisk veldig positivt overrasket da jeg monterte utstyret i kabinettet for det er tydelig at de har tenkt på støydemping. begge viftene som følger med er festet med plast "skruer" (fester) som er kjempe fine og bruke og som ikke bringer vibrasjonen fra viften til kabinnett....det er også en gummi-ring i hullene der viften festes... uber sweet det er også sånne gummiringer i harddisk-rammen sånn at den også blir litt støydempet, så jeg kan rett og slett ikke fatte hvorfor noen skulle kunne være skuffet over støyen i et slikt kabinett som dette! jeg anbefaler deg og kjøpe deg det kabinettet! og man trenger ikke uttagbart hovedkortbrett i en kasse som denne, masse plass og den er også lett, og ser NAJS UT! det er såpass med plass i det at jeg fikk inn en evo360 i toppen Kan alle Viftene som følger med reguleres ved hjelp av en viftestyring? =) Endret 13. november 2004 av GRendal Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 er bare 120 mm viften som kan det.. av en eller annen grunn så har lian li plassert en 80 mm vifte med molex kontakt forran diskene.. dermed må du ha overgang for å justere den.. Men vill uansett anbefale å kjøpe deg ett par Silen X vifter.. støyer mindre enn papst vifter. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 er bare 120 mm viften som kan det.. av en eller annen grunn så har lian li plassert en 80 mm vifte med molex kontakt forran diskene.. dermed må du ha overgang for å justere den.. Men vill uansett anbefale å kjøpe deg ett par Silen X vifter.. støyer mindre enn papst vifter. er vel ganske uaktuellt å betale 250 kroner per vifte... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 vel.. det er jo opp til deg da.. men du ville ikke angret på det Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 vel.. det er jo opp til deg da.. men du ville ikke angret på det trenger jo flere vifter...bruke 1000 spenn på plastvifter Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 den skjønte ikke jeg.. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 bytte ut de 120 som er der med 11\14 db vifter. til 250 pr stykk :: Lenke til kommentar
klikko Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 koster viftene virkelig 250 spenn?? jeg synes papst er for dyrt og de koster 188..... men uansett så må jeg nesten si meg enig med stig-arne at du faktisk bør legge litt penger i det ... er ofte smart.. er f.eks ikke uten grunn at lian li koster litt lixom men har aldri vært borti de silen X viftene..... noen som vet hvordan de blåser siden de er så stille? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 ikke kjøp 11 db vifta, kjøp 14 db vifta til 235, 4 120 mm vifter, hvor skulle du gjemme de da? Har lydopptak som viser forskjell på papst og Silen X. kan sende de til deg visst du er interessert, får ikke lovt å laste opp mp3 her på forumet.. av en merkelig grunn Lenke til kommentar
klikko Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 her kan du se bildet av kabinettet, med min hw i bildet er litt stort...1.5 mb hmmm, får ikke fiksa nå Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 ikke kjøp 11 db vifta, kjøp 14 db vifta til 235, 4 120 mm vifter, hvor skulle du gjemme de da? Har lydopptak som viser forskjell på papst og Silen X. kan sende de til deg visst du er interessert, får ikke lovt å laste opp mp3 her på forumet.. av en merkelig grunn hører jeg virkelig ikke forskjell på 11 og 14? tenkte å bytte ut de viftene som er der, en bak, en på CPU vifte ( XP-120) og en i tak..blir 705 spenn + 80mm til 175 spenn, blir ca 1000 spenn med frakt :s Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 du hører ikke forskjell nei.. Vel, skal du ha kvalitet, så må du og betale for det.. er i allefall storfornøyd med mine vifter, og det er alle andre som jeg kjenner som har de... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 du hører ikke forskjell nei.. Vel, skal du ha kvalitet, så må du og betale for det.. er i allefall storfornøyd med mine vifter, og det er alle andre som jeg kjenner som har de... Kunne jeg få den lydfila? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå