rrmagne Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 jeg har nå oppgradert pc`n min med følgende komponenter : Hovedkort : MSI 875P NEO-PFISR Hovedkort S478/800mhz I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR, Firewire Skjermkort : Aopen VGA-Card Geforce 6800GT 256MB AGP DVI TV-Out Bundled With DOOM 3 Retail Minne : PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel Prosessoren er en P4 2,5 GHZ og jeg lurte på om jeg burde vurdere å kjøpe enn kraftigere en? Jeg bruker pc`n min mye til spill og er derfor interessert i å ha en maskin som klarer å kjøre spillene på best kvalitet. Så det jeg er usikker på er om jeg vil merke noe særlig forskjell om jeg oppgraderer eller om jeg bør vente til et senere tidspunkt? Vennlig Hilsen Roy Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 antar det er en 533mhz ? ville anbefalt en liten oppgradering.. Jeg har selv et ganske så likt system, men 2.4ghz. Henter en ny Northwood 3.4ghz 800mhz litt senere idag, spent på å se forbedringene Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Er en 533 mhz ja Hvor mye må du gi for en slik du har kjøpt da? Send gjerne en ny post når du har testa den litt også, spent på å høre resultatet Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Er en 533 mhz ja Hvor mye må du gi for en slik du har kjøpt da? Send gjerne en ny post når du har testa den litt også, spent på å høre resultatet nå gikk jeg for en Northwood, som er en smule dyrere enn sin "bror" Prescott. Kostet meg 3,000 på fbn.no . *edit* kommer med resultater senere ikveld. ( rundt 8-9 tia ) Må innom clas og kjøpe no trykkluft for å rense kjøleren min, og få testet klokking på cpu'en Endret 11. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 greit.. Satte inn cpu'en. Startet maskina, og skjermene skrudde seg av... Trodde jeg hadde fått en DoA.. Menne.. Etter litt om og men, kom jeg til å tenke på å prøve å resette cmos.. thank god for that! Ihvertfall.. Kjørt 2 SuperPI tester. 1m, og 512k 1M : Gammel: 44 sekunder, Ny: 34 sekunder 512k : Gammel: 31 sekunder, Ny: 23 sekunder Skal teste litt med 3dmark osv etterhvert, og se hvor klokkervennlig den er.. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Prosessoren er en P4 2,5 GHZ og jeg lurte på om jeg burde vurdere å kjøpe enn kraftigere en? Jeg bruker pc`n min mye til spill og er derfor interessert i å ha en maskin som klarer å kjøre spillene på best kvalitet. Så det jeg er usikker på er om jeg vil merke noe særlig forskjell om jeg oppgraderer eller om jeg bør vente til et senere tidspunkt? Vennlig Hilsen Roy Tror du kune fått en liten piff i å oppgradere CPUen din, ville satset på en 3.2ghz NW. Evnt. Klokket opp den du har, til litt under 3 ghz. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg ville først prøvd å klokke den du har og se hvor langt du kommer. Om du ikke kommer så langt opp og du merker at CPU bremser spillene kan du kanskje vurdere en ny en (3-3,2GHz, lommeboken får bestemme). Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 oppgradere kvifor? vent litt til du.. Den sliter ikke _SÅ_ ille enda. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 oppgradere kvifor? vent litt til du.. Den sliter ikke _SÅ_ ille enda. den cpu'en er garantert en brems i doom 3, og vil være det når hl2 kommer... Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Takker for svar. Jeg føler også at det er på tide med en ny CPU, Overklokking har jeg null peiling på. Men jeg er vel av den oppfattning at dersom jeg overklokker så kan jeg være uheldig å ta f.eks knekken på skjermkortet noe som jeg ikke ønsker å risikere da skjermkortet mitt er helt nytt.hehe Når det gjelder hvilken prosessor jeg skal gå for kunne jeg trengt noen gode råd, Vet f.eks ikke om jeg skal velge prescott eller northwind? Hva er forskjellen? En annen viktig ting er om jeg skal gå for 3,2 eller 3,6? Alle råd mottas med takk. Roy Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 En annen viktig ting er om jeg skal gå for 3,2 eller 3,6? 3,2GHz. Du kan godt kjøpe prescott siden den er billigere. Angående klokking: Tar jeg ikke helt feil har det HK (brikkesettet) AGP/PCI-lock, dvs at det ikke er noen som helst fare for hverken skjermkort eller harddisker.¨ Les forresten Overklokkingsguiden. Da har du et godt grunnlag. Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Litt OT, men la gå: Jeg har en P4 2,533GHz @ 3,133GHz prosessor. Vill jeg merke noe i HL2 eller CS:Source pga. prosessoren? I så fall må jeg oppgradere den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå