Gå til innhold

Bør jeg oppgradere

rrmagne

Anbefalte innlegg

jeg har nå oppgradert pc`n min med følgende komponenter :

Hovedkort : MSI 875P NEO-PFISR Hovedkort S478/800mhz I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR, Firewire

Skjermkort : Aopen VGA-Card Geforce 6800GT 256MB AGP DVI TV-Out Bundled With DOOM 3 Retail

Minne : PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel

Prosessoren er en P4 2,5 GHZ og jeg lurte på om jeg burde vurdere å kjøpe enn kraftigere en?

Jeg bruker pc`n min mye til spill og er derfor interessert i å ha en maskin som klarer å kjøre spillene på best kvalitet. Så det jeg er usikker på er om jeg vil merke noe særlig forskjell om jeg oppgraderer eller om jeg bør vente til et senere tidspunkt?

Vennlig Hilsen

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er en 533 mhz ja

Hvor mye må du gi for en slik du har kjøpt da?

Send gjerne en ny post når du har testa den litt også, spent på å høre resultatet  :)

nå gikk jeg for en Northwood, som er en smule dyrere enn sin "bror" Prescott. Kostet meg 3,000 på fbn.no .

*edit* kommer med resultater senere ikveld. ( rundt 8-9 tia ) Må innom clas og kjøpe no trykkluft for å rense kjøleren min, og få testet klokking på cpu'en ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

greit.. Satte inn cpu'en. Startet maskina, og skjermene skrudde seg av... Trodde jeg hadde fått en DoA.. :cry:

Menne.. Etter litt om og men, kom jeg til å tenke på å prøve å resette cmos.. thank god for that! :D

Ihvertfall.. Kjørt 2 SuperPI tester. 1m, og 512k

1M : Gammel: 44 sekunder, Ny: 34 sekunder

512k : Gammel: 31 sekunder, Ny: 23 sekunder

Skal teste litt med 3dmark osv etterhvert, og se hvor klokkervennlig den er.. :D

Lenke til kommentar
Prosessoren er en P4 2,5 GHZ og jeg lurte på om jeg burde vurdere å kjøpe enn kraftigere en?

Jeg bruker pc`n min mye til spill og er derfor interessert i å ha en maskin som klarer å kjøre spillene på best kvalitet. Så det jeg er usikker på er om jeg vil merke noe særlig forskjell om jeg oppgraderer eller om jeg bør vente til et senere tidspunkt?

Vennlig Hilsen

Roy

Tror du kune fått en liten piff i å oppgradere CPUen din, ville satset på en 3.2ghz NW. Evnt. Klokket opp den du har, til litt under 3 ghz. ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Jeg føler også at det er på tide med en ny CPU, Overklokking har jeg null peiling på. Men jeg er vel av den oppfattning at dersom jeg overklokker så kan jeg være uheldig å ta f.eks knekken på skjermkortet noe som jeg ikke ønsker å risikere da skjermkortet mitt er helt nytt.hehe

Når det gjelder hvilken prosessor jeg skal gå for kunne jeg trengt noen gode råd, Vet f.eks ikke om jeg skal velge prescott eller northwind? Hva er forskjellen?

En annen viktig ting er om jeg skal gå for 3,2 eller 3,6?

Alle råd mottas med takk.

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...