RickRoll Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg skal sette sammen en PC for ei veninne. Hun er ikke spesielt datainterisert og kommer nok til å bruke den mest til mp3 (visualization også kanskje), så jeg tenkte jeg skulle sette sammen en litt fin barebone pc til henne. Men jeg har ikke alt for mye å rutte med, derfor lurte jeg på om noen kan hjelpe meg med et par tre oppsett... Merke: Ikke vektlagt, men jo stillere jo bedre Intel/Amd: Er ikke så nøye men vil ha minst p4 2,5 eller Barton 2500+ Overklokking: skal ikke overklokkes Minne: 512mb Skjermkort skal gjøres så billig som mulig så her tenkte jeg på en stillegående R9600np HD Samsung er vel fin og stille 80-120GB Optisk enhet CDrw/DVD-kombo eller DVDrw Tastatur/mus: Har trådløst Labtec-sett Skjerm: kjøper brukt 15" LCD tenker jeg OS WinXP home OEM holder i lange baner tror jeg Floppy Trenger hun det? Har jeg glemt noe da? I så fall så bare sleng det på... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 vel, jeg ville ikke kjøpt MSI MEGA 180 Deluxe ialefall. Den er stilig, har stilige funsjoner bra design og er noe av det bedre til htpc som ho sikkert ville sette pris på. MEN den er ikke stabil. Vet ikke vha ho skulle trenge floppy til jeg men. Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) kommer hun til å spille noe i det heletatt? R9600np er et elendig kort om hun skal spille noe som helst. og det er tåpelig å bruke penger på noe om man likegodt kan klare seg med en on-board løsning.. =) Men det funker ikkje om det er intel da.. intel extreme er extremt dårlig uff.. det er jo ikkje mulig å mekke billig-pcer lengre, uten å bruke crapy hardware.. spes cpu, er ikkje noe fornuftig å bruke lengre. athlonxp var en strålende billig-cpu, mens semptron er rompe i forhold. og celeron D/P4 Prescott må man jo ha så mye kjøling at stille blir det aldri.. håpløst.. og athlon64 er kanskje litt overkill i denne sammenheng? hmm.. bunnlose Endret 11. november 2004 av bunnlose Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå