Gå til innhold

Hvilket skjermkort vil dere anbefale?

Farstad

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å bytte ut mitt gamle FX5200-kort, slik at jeg glatt kan spille nyere spill. Har derfor lyst på litt anbefalinger av skjermkort som gir stabile framerates i de mest krevende spillene. Anbefalinger helst fra 2500-3500 kroner.

Har en Intel pentium 4 på 3GHZ og 1024 MB DDR-RAM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

psdata er ubekreftet! har vært det siden det ble satt opp som ukens tilbud, hvorfor står det der kan man undre??

vill gått får et 6800le evnt 6800gt-bruk prisguiden å surf deg mellom de billigste :thumbup:

Ikke lenge siden 6800le gikk for 1900kr, fikk snappet til meg en sli, men det ser ut om komplett har satt dem opp til 2400 igjen, ellers ser det gankse skrapet ut for gode tilbud ja.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
De sier man får mest for pengene ved kjøp av et 6800LE. Før jeg bestemmer meg: Noen pålitelige tester på det?

Jeg har testet litt selv på mitt 6800LE. Og med godt over 10 000 i 3dmark03 og stabilt 60fps i Doom3 Timedemo 1280x1024@High kvalitet vil jeg si det gir mye for pengene.

Moddet da, selvsagt :blush:

Men jeg merker nok at jeg gjerne skulle hatt 256MB på skjermkortet. Opplever litt hakking her og der i forskjellige spill når jeg spiller i 1280x1024. Hadde jeg hatt pengene ville jeg uten tvil ha gått for et 6800GT med 256MB GDDR3 eller lignende Ati-kort.

Lenke til kommentar

For det du er villig til å betale, så bør du satse på et skjermkort med minst 12 pipelines, og 256 MB DDR3-minne. Det spiller ikke så stor rolle om det er ATi eller nVidia, men ATi sine kort bruker generelt mindre strøm, og lager mindre varme, så kan de bruke mer stillegående vifter. I tillegg er deres skjermkort mindre av størrelse.

Lenke til kommentar
Apropos modding av skjermkort; hvordan gjør man dette, og har man noen risiko for at det kan gå feil?

Noen skjermkort som er mer "moddevennlige" enn andre?

altid farer relatert med modding, men i brorparten av tilfeller ( 99.999999999% typ.. :p ) hvor noe går litt galt i en modding, så er det artifacts. Da er det bare å stille tilbake til default.

Når det gjelder moddevennlighet, så varierer det.. ATI kan du glemme å modde, da pipes er kuttet over (med unntak av VIVO), mens på Nvidia er de bare lukket igjennom software.

Igjen, innen nvidia varierer det... La oss ta utgangspunkt i 6800LE. Har enda ikke hørt om noen som IKKE har fått åpnet minst en serie pipes, eller 1 vs. Hvorvidt du får åpnet alle pipes ( 16x1.6vs ) går rett og slett på flaks.. Selvom det virker som folk flest har mest flaks med Gainward kortene.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

http://www.databutikken.com/no/default.php...d=ASV9999GT-128

et vanlig x800pro må du hardmodde (som betyr at noe fysiskt må gjøres, lodding feks), men det skall også sies at mange av de hardmodda x800pro kortene tok kvelden, x800pro vivo kan softmoddes, da får du opp de siste pipsene(16), dette gjøres ved å flashe kortet med programmer\komandoer, resultatet avhenger av kjøling på kortet, hvor bra minne det er utstyrt med etc.

Fordelen med 6800gt-ultra er at disse kortene har 16 pipes til å begynne med så modding er ikke nødvendig, her kan du konsentrere deg om å kjøle kortet godt og overklokke.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...