Gå til innhold

Jente (15) Gruppevoldtatt

Peri

Anbefalte innlegg

Sorry hvis jeg poster noe usaklig, jeg er bare litt overirritert...

VELDIG usaklig!

Vi har aldeles ikke sagt at alle bør "pelle seg ut av landet", men hvis noe syns det må du ikke ta alle under samme kam :whistle:

Men de som begår kriminelle handlinger bør det.. :thumbup:

Sjønner?

se mine uthevelser av din tekst :!:

:dontgetit::hmm:

btw: ikke vits i å spamme så..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
huff sånnt er j*vlig.

send de j*vla idiotene tilbake der de kom fra og hører hjemme når de ikke kan tilpasse seg og oppføre seg.

ER såååååå enig , når de først får komme inn som er ganske snilt av oss i det hele tatt så er det første de gjør å voldta folk , (why SV folk why???)

Lenke til kommentar
Innvandrere må bygge seg opp respekt ja, men det blir urettferdig at noen kriminelle innvandrere ødelegger respekten til noen snille hardt arbeidende innvandere... Derfor må vi dømme folk på individuell basis. :)

Samtidig har resten av lovlydige innvandrere plikt til å si ifra og ta avstand fra slike handlinger, iallefall hvis de ønsker å bli integrert.

Utsagnet om at Den som tier samtykker passer bra ;)

Lenke til kommentar
Innvandrere må bygge seg opp respekt ja, men det blir urettferdig at noen kriminelle innvandrere ødelegger respekten til noen snille hardt arbeidende innvandere... Derfor må vi dømme folk på individuell basis. :)

Samtidig har resten av lovlydige innvandrere plikt til å si ifra og ta avstand fra slike handlinger, iallefall hvis de ønsker å bli integrert.

Hurra for et utsagn.

Så er det bare innvandrere som har plikt til å ta avstand fra slike handlinger og ikke nordmenn? Og om de ikke sier ifra så betyr det at de synes voldtekt er greit?

Bra logikk!

Lenke til kommentar

Hurra for et utsagn.

Så er det bare innvandrere som har plikt til å ta avstand fra slike handlinger og ikke nordmenn? Og om de ikke sier ifra så betyr det at de synes voldtekt er greit?

Bra logikk!

Helt fin logikk. Hadde ikke det norske samfunnet tatt avstand fra voldtekt, så hadde det vært under all kritikk. Men heldigvis tar det norske samfunnet klar avstand fra dette.

Lenke til kommentar
Helt fin logikk. Hadde ikke det norske samfunnet tatt avstand fra voldtekt, så hadde det vært under all kritikk. Men heldigvis tar det norske samfunnet klar avstand fra dette.

Det norske sammfunnet tar avstand fra voldtekt ja...men, slik jeg ser det så inkluderer det norske sammfunnet også innvandrerne i norge...

de eneste som ikke tar avstand fra voldtekt er voldtektsmennene...og disse er både norske og innvandrere!

edit: leif

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Det norske sammfunnet tar avstand fra kritikk ja...men, slik jeg ser det så inkluderer det norske sammfunnet også innvandrerne i norge...

de eneste som ikke tar avstand fra voldtekt er voldtektsmennene...og disse er både norske og innvandrere!

Så du ser ikke at innvandrere er en subgruppe i Norge som er overrepresentert på voldtekts-statistikken?

Norge som helhet tar avstand. Men når det finnes en gruppe som spesielt utpeker seg, spesielt når denne gruppen representerer et avvikende kvinnesyn (tvagnsgifte, omskjæring, mannen bestemmer osv.), da forventer man at den gruppen også tar avstand. Hvis gruppen ikke tar avstand, så må den finne seg i å være mistenkt.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

du sitter med et forvrengt bilde av innvandrere og gjør ditt beste for å få andre til å dele ditt syn!

innvandrere som gruppe representerer ikke et avvikende kvinnesyn!

Ja, det finnes de som er for tvangsgiftemål, omskjæring og synes mannen bør bestemme...men det er jo søren meg nok nordmenn som også mener at mannen bør bestemme!

Det er også nordmenn som begår voldtekt uten at jeg ser at det blir startet noen post på forumet her!

Selvfølgelig tar de fleste innvandrere avstand fra voldtekt, om du tror noe annet så har vel det med mitt første punkt å gjøre.

Lenke til kommentar
Hva mener du med "beriket", slik jeg tolker ordet har dette ordet positive hentydninger...?

Vel, var vel en innvandingsfrelst politiker som sa at fremmede kulturer beriker oss nordmenn og at vi har mye å lære av disse.

F.eks kan vi se på begravelsen til Arafat. Var selv i begravelse tirsdag forrige uke, og det var langt mer fart når Arafta skulle i jorden. Litt vill skyting i luften, kaos og blodbad piffer opp stemningen. Dette er en kultur vi har mye å lære av, og i så måte kan tvangseksteskap kalles en "berikelse".

Andre ord er ;

berikende voldtekt

berikeren (han/hun)

masseberikelse (kollektiv berikelse som voldtekt)

hurtigberikelse (litt lett og kjapp blind vold, knivkunst etc)

osv osv

Endret av Ukjentmoen
Lenke til kommentar
du sitter med et forvrengt bilde av innvandrere og gjør ditt beste for å få andre til å dele ditt syn!

innvandrere som gruppe representerer ikke et avvikende kvinnesyn!

Ja, det finnes de som er for tvangsgiftemål, omskjæring og synes mannen bør bestemme...men det er jo søren meg nok nordmenn som også mener at mannen bør bestemme!

Det er også nordmenn som begår voldtekt uten at jeg ser at det blir startet noen post på forumet her!

Selvfølgelig tar de fleste innvandrere avstand fra voldtekt, om du tror noe annet så har vel det med mitt første punkt å gjøre.

Som gruppe er innvandrere overrepresentert, det er et statistisk faktum.

Du (og mange andre) må lære dere at generalisering, når man snakker om en gruppe generelt, så gjelder det ikke hvert eneste individ. En gruppe består av mange indivder, der mange, i enkelte tilfellet flertallet, avviker fra gruppen.

Lenke til kommentar
Du (og mange andre) må lære dere at generalisering, når man snakker om en gruppe generelt, så gjelder det ikke hvert eneste individ.

Det forstår jeg godt. Men, når man skal generalisere så må man se på trekk som gjelder for flertallet av gruppen! Man kan ikke si at innvandrere ikke tar avstand fra voldtekt fordi noen svært få i den gruppen ikke gjør det. Da blir det like logisk å si at nordmenn ikke tar avstand fra voldtekt.

En gruppe består av mange indivder, der mange, i enkelte tilfellet flertallet, avviker fra gruppen.

Her er vi vel grunnleggende uenig.

Lenke til kommentar
Du (og mange andre) må lære dere at generalisering, når man snakker om en gruppe generelt, så gjelder det ikke hvert eneste individ.

Det forstår jeg godt. Men, når man skal generalisere så må man se på trekk som gjelder for flertallet av gruppen! Man kan ikke si at innvandrere ikke tar avstand fra voldtekt fordi noen svært få i den gruppen ikke gjør det. Da blir det like logisk å si at nordmenn ikke tar avstand fra voldtekt.

Finnes det nordmenn (utenom domfelte) som ikke tar avstand fra voldtekt?

Lenke til kommentar
Hva mener du med "beriket", slik jeg tolker ordet har dette ordet positive hentydninger...?

Om du husker noen uker tilbake var det en debatt som omhandlet kampen om ordene, der jeg bl.a påsto at det ofte er om å gjøre å sette de riktige ordene på ting, fordi det alene kan styre opinionens meninger om et emne.

Dette er et typisk eksempel, der ene siden har døpt innvandring berikelse, for på den måten skape positive assosiasjoner til innvandring.

Men i dette tilfellet er dette gjennomskuet av innvandringskritikerne, som forsøker å ta over ordet og gjøre det til noe negativt ved å bruke det ironisk om mye av det negative som skjer som et resultat av innvandring.

Relatert til et annet innlegg du skrev i en annen debatt i dag, så er det bevissthet om hvordan man reagerer på bl.a slike metoder (fra begge sider) som gjør en til en kritisk tenker, eller en som 'tenker selv'.

Lenke til kommentar

Selvfølgeligt gjør de det, men da kan de da si ifra også. Isteden for å skrike rasisme hver gang det tas opp spørsmål om innvandrere er mer lovløse enn nordmenn.

Det er statistisk bevist at flere innvandrere enn nordmenn i forhold til folketall begår lovbrudd, dette er et problem som vi sammen mp løse men da nytter det ikke at den ene part ikke vil inrømme at det er et problem.

Lenke til kommentar

Det forstår jeg godt. Men, når man skal generalisere så må man se på trekk som gjelder for flertallet av gruppen!

Nei. Man ser på trekk som gjør at gruppen skiller seg ut. Mistanken er dessuten at voldtekt er symptomet på et kvinnesyn som større deler av gruppen har. Et kvinnesyn som ikke nødvendigvis aksepterer voldtekt, men som gjør at voldtekt vil skje oftere.

Man kan ikke si at innvandrere ikke tar avstand fra voldtekt fordi noen svært få i den gruppen ikke gjør det. Da blir det like logisk å si at nordmenn ikke tar avstand fra voldtekt.

Nå må du skille snørr og bart. Representanter for gruppen bør ta avstand fra negative handlinger som utføres i gruppens navn, som karakteriserer gruppen, som følger med gruppen osv. Hvis ikke vil gruppen rett og slett måtte leve med stempelet, mistanken og undring over hvorfor gruppen ikke velger å ta avstand.

Og nordmenn tar avstand fra voldtekt. Men nå er heller ikke voldtekt noe som er spesielt for gruppen nordmenn. Men i Norge er innvandrere overrepresentert i forhold til voldtekt, og da har men en situasjon der innvandrere som gruppe skiller seg ut.

En gruppe består av mange indivder, der mange, i enkelte tilfellet flertallet, avviker fra gruppen.

Her er vi vel grunnleggende uenig.

Er du sikker på at du har lest korrekt nå? Mener du at alle personer som tilhører en gruppe er identiske mennesker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...