lavizh Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Typisk at dette skjer (bombe at fyren var innvandrer). De kommer vel fra et land som behandler kvinner dårlig og trur automatisk at de kan gjøre det samme med norske jenter / kvinner. Mangel på respekt i en del religioner gitt. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 oi du må passe deg for de kommentarene ellers kommer krister461 starter den debatten hvorvidt vi har rett til fordommene våre osv. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 hehe...huff...det tar dessverre altfor mye tid å følge opp alle disse innleggene...ellers hadde jeg kommentert det for lengst! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hehe... mange får det til å høres ut som om det bare er nordmenn som har fordommer. Fordommer er jo MINST like utbredt blant innvandrere. Gjerningsmennenes fordommer er jo grunnen til denne voldtekten. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 vel om nordmenn hadde flyttet til et annet land i tusentall med en annen kultur og at da noen av oss hadde begynt med ulovlige ting så hadde nok vi alle sammen blitt stemplet for dette , så ikke kom å si at det er bare vi som skjerer alle over en kam . En person som flytter til et annet land har versågod å innrette seg etter dette landets lover og regler uansett hvilken nasjonalitet/ religion han tillhører . Det er ikke bare å buse frem å forlange , syte og klage og samtidig forlange respekt , Respekt er ikke noe en får men noe en må opparbeide seg . Lenke til kommentar
Peri Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 helt enig snekkern! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 ... så ikke kom å si at det er bare vi som skjerer alle over en kam . Jeg for min del har aldri sakt at det bare er vi som skjærer over en kam...men, det blir ikke mer riktig at vi gjør det selv om andre gjør det... ...hadde jeg sett en innvandrer kommet med et diskriminerende innlegg mot nordmenn så hadde jeg nok vært blandt de første som kommenterte det! Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 ...huff, at folk kan være så fordomsfulle! Utenlandsk opprinnelse = muslimer? Innvandrere = kriminalitet? Jaja, jeg blir vel snart kasta ut av landet jeg også, bare fordi jeg er gul...og jeg som er så snill Her setter du fingeren på resultatet av politikeres og medienes politiske korrekthet. Vi hadde ransbølger på 70- og 80-tallet, og vi hørte at gjerningsmannen gikk kledd slik-og-slik og hadde den-og-den dialekten. Når pressen idag beskriver gjerningsmannen i ullne ordelag (han, øh, hadde to armer og to ben, og snakket, ermmm, ja han snakket), ligger det klart mellom linjene vedkommende ikke var norsk. Uttrykket "norsk statsborger" er også et nøkkelord. Resultatet er når beskrivelsen er uklar, selv om det er andre grunner, og når bildene av arrestanten er sladdet, går mange ut ifra at det var en utlending eller en av "våre nye landsmenn", som det også heter. Jeg tror at hadde myndighetene sendt de kriminelle raskt ut, hadde ikke diverse etniske grupper hatt det ryktet de sitter med idag. Bare se på starten av tråden, voldtekt ser ut til raskt å bringe tankene hen på muslimer. I etniske homogene land som Norge, er det lett at folk skjæres over en kam, og da bør en unngå at grupper blir stemplet, politisk korrekthet hjelper overhodet ikke. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Var noen som nevnte noe om nordmenn i spania: Nordmenn er ikke spesielt godt likt der nede. Hvertfall ikke der eg var. Pakkistanske Gjenger har ødlagt utrolig mye for andre lovlydige utlendinger. Endret 15. november 2004 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Ta med AGen på byen å bli provosert av disse jengene.Da vet man at man har gjort seg fortjent til fengsel etter å ha eliminert både A og B jengen samtidig. Kan dessverre ikke gjøre dette i redsel for og bli stemplet som rasist (lykklig AG eier) Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg synes det er flott med A og B gjeng da utrydder de hverandre... Jeg synes de fortjener et par darwinawards Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Straff: Gratistur ut av norge straff; hva med å hive deg ut av norge dersom du gjør noe kriminelt? synes det er like riktig som ditt forslag Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Døm dem og send dem til deres respektive hjemland og la dem sone der. snakker du som om de ikke er norske statsborgere? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Sorry hvis jeg poster noe usaklig, jeg er bare litt overirritert... VELDIG usaklig! Vi har aldeles ikke sagt at alle bør "pelle seg ut av landet", men hvis noe syns det må du ikke ta alle under samme kam Men de som begår kriminelle handlinger bør det.. Sjønner? se mine uthevelser av din tekst :!: jeg foreslår; alle mennesker født på denne planeten kan bosette seg hvor de vil i verden (tror det kalles asylretten og er nok nevnt som en av menneskerettighetene utarbeidet i FN) Endret 18. november 2004 av heraldo Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 vel om nordmenn hadde flyttet til et annet land i tusentall med en annen kultur og at da noen av oss hadde begynt med ulovlige ting så hadde nok vi alle sammen blitt stemplet for dette , så ikke kom å si at det er bare vi som skjerer alle over en kam .En person som flytter til et annet land har versågod å innrette seg etter dette landets lover og regler uansett hvilken nasjonalitet/ religion han tillhører . Det er ikke bare å buse frem å forlange , syte og klage og samtidig forlange respekt , Respekt er ikke noe en får men noe en må opparbeide seg . manglende respekt for en gruppe på grunnlag av individnivå-iakttagelser? tror dette kalles nivåfeilslutning Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=255902 Jenta ble trolig ikke bortført likevel.. Lenke til kommentar
Ukjentmoen Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=255902 Jenta ble trolig ikke bortført likevel.. Hun prøvde med andre ord å skryte på seg en gruppeberikelse Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Straff: Gratistur ut av norge straff; hva med å hive deg ut av norge dersom du gjør noe kriminelt? synes det er like riktig som ditt forslag nå må man se alt 'an etter hvor alvorlig det er... det er forskjell på å stjele en sykkel og drepe og voldta folk. Poenget mitt er uansett det at når vi får ut en innvandrer som er kriminell så kan man få inn igjen en innvandrer som bidrar med noe godt. Men dette er noe som er uhyre vanskelig å ta standpunkt til. For noen ganger så sender man innvandreren tilbake til et helvete, dødstraff eller ting som værre er. Skal også være sagt at den posten ble skrevet uten å tenke Innvandrere må bygge seg opp respekt ja, men det blir urettferdig at noen kriminelle innvandrere ødelegger respekten til noen snille hardt arbeidende innvandere... Derfor må vi dømme folk på individuell basis. Endret 25. november 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå