Gå til innhold

XP på 64 Mb laptop?


JOB

Anbefalte innlegg

Har en HP Omnibook Xe3, PIII 700MHz 64 Mb RAM, Windows 98 SE.

For det meste funker alt greit, med unntak av et kræsj nå og da. I utgangspunktet er jeg tilhenger av "If it works, don't fix it", men jeg vil bruke Excel, og det har jeg bare til XP...

Vil den bli mye tregere med XP?

 

(Jeg kommer ikke til å kjøpe mer minne med det første. Dessuten oppgraderte jeg den stasjonære PC-en, som allerede kjører XP, fra 128 til 256 uten å merke noe særlig forskjell.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Office XP fungerte utmerket på min Best 4900 med 80 MB ram og 233 MHz. Men nå som jeg ikke har windows og prøvde å kjøre det i wine så hadde jeg mindre suksess. Dette er fordi at office XP burker noen nye API'er (de nye menyene bla.) som wine ikke har. Og sannsynligheter for at wine får de er relativt liten siden kun Office Xp bruker de (noen unntak). Litt OT men det gjør vell ikke noe... ? :smile:

Lenke til kommentar

Tror 128MB er anbefalt minimum RAM for WindowsXP, men noe absolutt krav skal det ikke være. En kompis av meg kjørte forresten XP på en 200MHz stasjonær med 64MB. (hehe) Det virket, men det var bare såvidt. Uansett tror jeg ikke du vil få store problemer med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...