Gå til innhold

Raskt minnekort til Ixus 40?

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom digitalkameraguiden og det står som minnekort og hastighet, og i utgangspunktet ser det ut som jeg fint kan nøye meg med et standard minnekort som ikke er superaskt.

Men husker at jeg leste et sted (Tror det var på canon sin produktinformasjon om Ixus 40 eller noe), at man trengte et raskt minnekort dersom man skulle filme med Ixus 40 på beste kvalitet. Mulig at jeg roter nå og at dette bare er svada.

Jeg har nemlig sett meg ut to minnekort på 512 Mb fra sandisk der det ene navngis som secure digital ultra 2, mens det andre ikke gjør det. Regner vel egentlig med at ultra 2 er den raske versjonen av minnekortene, siden dette også var det dyreste.

Lurer altså på om det egentlig er noe vits i å kjøpe dette ultra 2 kortet. Dersom det bare påvirker overføringshastighet og kamerates evne til å komme raskere i standby. Dersom det er slik anser jeg det ikke som som så nøye, men dersom jeg trenger kortet for å ta bedre video kan saken bli en helt annen.

Håper jeg har gjort meg forstått.

Hilsen ny på forumet og ny på digitalkamera generelt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte skriver kameraproducenter en hel masse om deres produkter, og dækker sig ind på alle tænkelige måder. Det kan sagtens være at du kan optage film i bedste kvalitet med et SD-kort med "alm." hastighed.

Det samme var skrevet i forbindelse med Nikon Coolpix 3700 som jeg har, men jeg bruger standard-kort fra Lexar og Sandisk, og det giver ingen problemer.

Derfor er mit råd, at du prøver at låne dig frem til et almindeligt kort, for at se om du uden problemer kan optage video i bedste kvalitet. Hvis ikke det er muligt har Canon nok en pointe med at foreslå et hurtigt kort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...