Lickmastr Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hei. Har et problem med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302154&cks=SER Problemet er at jeg vil slå av router funksjonen, så den fungere kun som en "trådløs switch." Slik at jeg kan få tildelt IP fra ISP (bluecom) og ikke router. Nå får jeg 192.168.x.x ip fra router`n, men jeg vil ha 81.191.x.x ip! Kan noen fortelle meg hvordan jeg gjør det, eller om det er mulig å gjøre det? Trenger jeg et trådløst acsesspunkt, ikke en router?? er i tvil.. skjønner ikke dette Takker for svar Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hei! Jeg har akkurat samme problem. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Kan noen fortelle meg hvordan jeg gjør det, eller om det er mulig å gjøre det? Skru av DHCP-serveren i routeren og plugg kabel fra modemet i switchen i steden for Cable/wan-porten. Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 takker, mente jeg hadde testa det. men mulig at jeg ikke hadde skrutt av dhcp funksjone? takker for svar Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Kan noen fortelle meg hvordan jeg gjør det, eller om det er mulig å gjøre det? Skru av DHCP-serveren i routeren og plugg kabel fra modemet i switchen i steden for Cable/wan-porten. Eller gjør det omvendt, dvs skru av router funksjonen i modem og bruk 3Com trådløs som router og trådløst accesspunkt. (har gjort dette flere ganger uten problem) edit : trykkleif Endret 11. november 2004 av Harryhoover Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Eller gjør det omvendt, dvs skru av router funksjonen i modem og bruk 3Com trådløs som router og trådløst accesspunkt. (har gjort dette flere ganger uten problem) Bluecom leverer rene modemer som ikke har noen rouerfunksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå