geirthr Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Når jeg brenner DVD'r så klarer ikke maskina å holde bufferen oppe (går litt opp og ned - men ligger som regel i bunn) og det blir ofte feil med mange av filene jeg brenner på DVD'ene (f.eks. vis jeg brenner en DVD med Mp3, fungerer ofte ikke mange av sangene). Jeg har en 8x DVD brenner og 2,8 GHZ pc med 256 RAM. Hva kan feilen være? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ta og sjekk om du har dma enablet på ide kontrolleren. Du kjører sikkert pio og da klarer ikke pcen din å ta unna. Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Hvordan gjør jeg det? Og hva er det? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Defragmentere harddisken? Hvis den er nesten full og filene ligger delt opp hulter til bulter, må brenneprogrammet jobbe mye hardere for å sende data til DVDen. Sjekk også PIO/DMA-mode i enhetsbehandlig som nevnt. Og fjern alt av spy/ad-ware, hvis du ikke sjekker dette jevnlig. Skulle jo ikke ha så mye å si men. Edit: Kontrollpanel - System - maskinvare - enhetsbehandlig Så finner du DVD-brenneren din, og høyreklikker - egenskaper. Der skal du finne PIO/DMA et eller annet sted. Denne instillingen skal stå på automatisk/"DMA hvis tilgjengelig", eller sett den rett til den høyeste DMAen som er mulig. Endret 11. november 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Windows sier at jeg ikke trenger å Defragmentere harddisken, Spy/ad-ware fjerner jeg daglig. Takk for tipsene skal prøve så fort jeg har tid. Endret 11. november 2004 av geir-thr Lenke til kommentar
Edvin512 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 kanskje det hadde vært en ide å bruke litt mer penger på plater neste gang? Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 kanskje det hadde vært en ide å bruke litt mer penger på plater neste gang? Trur du det kan ha noe med saken å gjøre? Kjøpte 10 DVD for 150,- Verbitan eller hva det heter.. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Hadde samme problem som skyltes harddisken. Hvis du bruker nero kan du kjøre bare speedtest først for å sjekke hvor fort du kan brenne. Hos meg falt den ned til ca 4.5 x på slutten og da duger det ikke å brenne på 8x. Prøvde alt og til slutt valgte jeg å slette disken, lavnivåformatere, partisjonere den opp på ny og legger XP på ny. Nå er PC'n som ny og hardisken holder min 20-30x på speedtest. PS. Det er også lurt å ha en egen partisjon for temp filer og øke cache i nero fra 16 til f.eks 500 MB (File-preferences-cache) Endret 11. november 2004 av bengh Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Takk for tipsene! Lavnivåformatere = hurtigformatere? Egen partisjon for temp filer = kopiere filer som skal brennes til en egen partisjon? "øke cache i nero fra 16 til f.eks 500 MB (File-preferences-cache)" <- hvordan gjøres det? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Du spurte om dette for halvannen uke siden, og sa heller ikke da hvilken DVD-brenner du hadde. og Lavnivåformatere != Hurtigformatere Lenke til kommentar
Legion Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 øking av cache kjøper jeg, men det skal ikke være nødvendig å formatere. hvor mye ledig plass har du på c:\? hvor mye avsatt til system restore? hvor stor swap? tømt søppelbøtta? har du brenner og disk på samme idekabel? det skal det helst ikke være forøvrig så fortjener maskinen din litt mer ram, men dette kan vente...sjekk tingene over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå