Playmofetish Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hei, Kjæresten min fikk seg en flunkende ny 12" iBook G4 igår, samt en 20GB iPod. Det ble en helt standard iBook (på McDonalds heter det vel plain), så jeg/vi hadde tenkt å bygge ut minnet litt, evt. en ekstern harddisk senere, men harddisk er ikkeno problem. Men så gjelder det kompatibelt minnet til iBook da. Man får jo kjøpt betraktelig billigere minne andre steder enn hos Apple. Kinston vet jeg har Apple-beregnet minnebrikker (SO-DIMM) som skal funke til iBook. Men er det noen her som har erfaring med annen type minne, f.eks Crucial DDR SO-DIMM, om det vil fungere til en iBook? En på jobben, som selv har Mac, sier at Crucial og lignende sannsynligvis vil skape problemer. Men så ser jeg erfaringer her på hw.no i prisguiden om folk som sier Crucial funker fett. Så da blir jeg i tvil! Er det noen her som vet? Off-topic: er det noen som har vært i den nye Officeline-butikken på Vika i Oslo? De har en G5 med 30" LCD der blant annet, den er sinnsyk! Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Både Kingston og Crucial skal fungere fett. Ser etter ram til iBook for tiden jeg også, det billigste jeg fant på nett var dette: http://www.databutikken.com/no/default.php...Id=512SOKDDR266 Lenke til kommentar
jocke Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=321047 Forøvrig; jeg har sett dual G5 2,25ghz m/ vannkjøling og TO stk 30" cinema. DET er sykt! Over 8 millioner pixler.. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kingston minne er forøvrig det apple selger for blodpris, så det skulle vel gå smertefritt.. Kjører selv min PBG4 på kingston minne, blandet med apple minne, og maskinen er stabil som fy. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Kingston minne er forøvrig det apple selger for blodpris, så det skulle vel gå smertefritt.. Kjører selv min PBG4 på kingston minne, blandet med apple minne, og maskinen er stabil som fy. Om du skal ha ein 256 eller 512-brikke, går det greit å kjøpe kingston, da du får endel igjen for den lille prisforskjellen. Men dersom man skal opp i 1GB-brikke (slik som meg), blir det ganske store forskjeller mellom Kingston og Crucial. edit; og maskinen min er forøvrig stabil som fy den òg Endret 15. november 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå