Gå til innhold

kamera til og lage film med

Anbefalte innlegg

Jeg har en del planer om og lage noen filmer også videre, jeg har laget en film med et Sony VX2100 og ble veldig førnøyd med farger osv...

Jeg ser jo flere steder har at 3ccd-kameraer trenger en del lys. men jeg vil liksom ha best farger også, noe som kansje er bra når jeg skal endre på kontraster og fargevalg senere.. dermed lurer jeg på om jeg bør satse på et 3ccd kamera til og lage filmer av.

jeg vurderer og spare litt og kjøpe et Canon xm2 som koster 15000,- på nomatica istedet for og kjøpe et 1ccd kamera.. hva bør jeg velge?!!!.. er virkelig 3ccd så lyssvake kameraer og regnes et xm2 som et billig 3ccd kamera?

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk denne omtalen av JVC GR-DV4000

Conclusion

The JVC GR-DV4000 is an underperformer. While the camcorder has a slew of well positioned manual control features, a nice feel, and a 1.33 Mega Pixel CCD with a 10x zoom, image quality doesn't compare with camcorders in the same price range. JVC claims 540 lines of video resolution, but in sun light the colors are muted, and low light colors are barely disenable. If JVC gets their processor power in gear, they'll be a worthy contender.

Av en eller annen grunn er du veldig interessert i å anbefale dette JVC-kameraet, som andre synes er dårlig. Har du noen spesielle grunner til å anbefale dette kameraet?

Lenke til kommentar

Skal du lage film, så bør du nok velge minimum vx2100, og aller helst noe bedre enn det også. Selve filmfølelsen er det ikke mulig å få med alle kameraer. Så vidt jeg vet går det med å fikse på de manuelle instillingene på vx2100. Har selv pro-versjonen av dette kameraet pd170. Og det er bare en ting som plager meg med det kameraet. Det er fryktelig dårlig balansert. Men samme det. Hvis du heller legger på 10.000-15.000 kan du kjøpe kameraer som faktisk brukes til å lage lavbudsjettsfilmer (XL1s og de nye progressive kameraene fra JVC og Panasonic).

Lenke til kommentar

Jeg tror at man må se på bruken av dette kamera , grunnen til at jeg anbefaler dette kamera er fordi at prisen er nå under 10k og du får et veldig bra kamera til denne prisen.

Samtidig har jeg brukt dette kamera mye selv og er utrolig fornøyd med kvaliteten på video jeg filmer med dette kamera.

Derfor , Pris Kvalitet Muligheter etc , derfor anbefaler jeg denne modellen :yes:

Pluss at jeg ber ikke han om å kjøpe det , bare å se på hva andre brukere mener. Samtidig var det ikke veldig mange som ga ham tips her :p

Ser ut som om fler er enige med deg Bandidos Pelle :

I don't have this camera, but I do have the gr-dv800, which is substantially identical to the 4000, but with a different lense. Unless the 4000 has drastically different innards, this review sounds like nonsense. If you learn to use the 800 (and presumably the 4000) properly, it can produce really impressive footage. Proper use includes manual settings tailored to each shot, and proper lighting, just like with any other video or film camera. The above review is, in my opinion, somewhat ridiculous.

Endret av Michael JVC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...