gaffy Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 trenger hjelp til og lage et enkelt loginscript som maskinene i nettverket her skal bruker. det jeg tenkte var at det skulle komme opp 2 nettverksdisker når brukeren logget seg inn. H:\Home F:\Felles noen som kunne skrevet en mal som jeg bare kan fylle inn plasering av disker ? mvh gaffy Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) joda, så klart... net use h: \\server\home net use f: \\server\felles noe mer du trenger så bare spør, man kan gjøre mye med logon-script OT: velkommen til forumet edit: la til noe greier Endret 11. november 2004 av aklla Lenke til kommentar
gaffy Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 takk for et sjapt og greit svar ;o) Lenke til kommentar
gaffy Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 er ganske noob på dette punktet , fikk ikke diskene til og komme opp... noen som vet hva jeg skal skrive for noe mer i dokumentet? lagret logon scriptet som logon.bat på \\server\NETLOGON er det riktig og kalle filen for bat ? Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har du delt mappene "felles" og "home" på server? før du kan få disse som nettverksstasjoner må de være delt og hvis du ønkser å dele mappene skult så legger du til en $ bak navnet på den delte resursen. og på scriptet net use h: \\server\home$ net use f: \\server\felles$ da vises ikke mappene når du skriver \\server men de kommer opp som nettverskstasjoner. slik som du ønsker Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 er ganske noob på dette punktet , fikk ikke diskene til og komme opp... noen som vet hva jeg skal skrive for noe mer i dokumentet? lagret logon scriptet som logon.bat på \\server\NETLOGON er det riktig og kalle filen for bat ? legg scriptene på C:\WINNT\SYSVOL\sysvol\navn_på_nettet\Scripts (hvis du har windows på c:\ da) eller på \\server\NETLOGON, det er samme sted... lagre det som .bat ja du må forresten legge det til i brukeren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå