Gå til innhold

FireFox 1.0 er utrolig bra, min nye favoritt

pmarius

Anbefalte innlegg

Jeg må bare dele min begeistring. Jeg har de siste fem årene vært en svoren Opera-tilhenger. Men nå - etter at FireFox 1.0 kom så er det ikke tvil; Dette blir min faste nettleser for all fremtid (hvis ikke opera 7.60 skulle vise seg å være enda bedre da - noe jeg tviler sterkt på). Det er spesielt muligheten for bruk av Extensions som gjør FF så utrolig bra. Ved å søke blant tilgjengelige extensions, har jeg nå fått alle de tingene som jeg syntes var bra med Opera over på FF - slik som Mousegestures, QuickNote, FlashGet-plugin, osv. Heia FireFox - verdens beste nettleser

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foretrekker fremdeles Opera for du kan endre den til det du vil. Har brukt Opera siden 7.0.

Men Firefox er et godt alternativ, det er det ingen tvil om. Jeg har ikke dukket så mye ned i Firefox miljøet, men det er mulig at jeg tar en titt igjen nå som v1.0 endelig er ferdig.

Lenke til kommentar

Holder meg og til opera, men det er vel egentlig ikke så værst etter å ha brukt IE i så mange år som meg. (M$ infisert :p)

Har installert Firefox, og jeg syns den var meget bra, men holder meg primært til opera.

Jeg savner ctrl+enter funksjonen som standard i opera, men "paste and go" og "go to url" er meget kjekke funksjoner :yes:

Uansett, det er fint i en hverdag der man slipper så mange problemer som man lett kan få med IE.

Er det noen her som har brukt FFv1 over litt tid ? Har den krasjet noe ?

Lenke til kommentar

Jeg installert v1.0 nå nettopp. Første bug er at den ikke starter når du velger at den skal starte når installasjonen er ferdig :)

Har lagt inn noen extensions nå, slik som mousegestures. Litt plagsom at de ikke er identiske som Opera sine, men det kan da rettes på da.

Driver å leter etter noen themes, men de som har laget de har jo ikke sans for farger eller design i det hele tatt. Nesten så jeg skriker for hver theme jeg tester. *huff*

Lenke til kommentar
Er det noen her som har brukt FFv1 over litt tid ? Har den krasjet noe ?

siden 0.3. siste halvdel av 2002 om jeg husker riktig. har også trålet gjennom haugevis av nighlies.

beta? strengt tatt er open source of free software aldri (eller alltid om man vil) på betastadiet. det er normalt å skille mellom stabile og eksperimentelle (les: nightly build) utgivelser.

har opplevd de fleste crash med nighlties, så det blir litt vanskelig å uttale seg der. disse blir som regel luket ut før en ny stabil versjon utgis

themes.. ja, mye glorete og ekkle saker. blandt de bedre er Lure, Cold Command, Qute og Orbit. sistnevnte har ikke blitt oppdatert på leeenge og har store mangler. det fungerer fremdeles på en måte og duger på en måte...synd iom at det er det themet jeg har likt best

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Ok, da har jeg testet Firefox 1.0 i hele dag omtrent. Nope, kan ikke måle seg med Opera (ennå ihvertfall). Opera har fremdeles funksjoner som ingen andre browsere har.

Jeg syntes opera har litt for mye jeg :p Men er absolutt en bra browser!

Men, jeg bruker Firefox :love:

Lenke til kommentar

Brukte Opera 7.5 og forrige versjon som jeg ikke husker nummeret på (7.0?). Det blir litt for mye synes jeg. Vanskelig å rydde opp verktøylinjer etc for å få beste looken som passer for meg. FireFox derimot er ikke så overveldende - akkurat hva jeg behøver :D

Noen bugs er det jo, som f.eks når man skal oppgradere fra 0.9 til 1.0. jeg hadde to stk FireFox i programlisten for Add and remove... Når jeg fjernet den ene funket ikke lenger den andre. Men, men. Litt må man ofre for å slippe IE6.0 :roll:

Endret av lunar leaper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...