Frekkas Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Palestinernes president Yasser Arafat er død, 75 år gammel. Mine kondolanser til det palestinske folk. En stor statsmann og en av verdens viktigste politikere er gått bort. Vennligst vis respekt og ikke kom med usmaklige innlegg Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg er uenig i at Arafat var en av verdens viktigste politikere, hvis du med viktig mener "en som har utrettet noe". Men at hans stilling var av stor betydning er det liten tvil om. Selv har jeg tro paa at Arafats bortgang kan faa fart paa fredsprosessen, vel og merke dersom Sharon ogsaa forsvinner. Lenke til kommentar
Sire Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Palestinernes president Yasser Arafat er død, 75 år gammel. Mine kondolanser til det palestinske folk. En stor statsmann og en av verdens viktigste politikere er gått bort. Likevel: ikke umulig at denne mannen kan ha rett: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...ticle909580.ece Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Enda ein tung dag for det palestinske folket. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Terroren, som Arafat i stor grad var opphavet til, har skapt et helvete både for jøder og arabere i området. En propp i systemet er borte, vi er ett steg nærmere en mulig fred i midtøsten, til det bedre for både palestinere og jøder. Endret 11. november 2004 av JBlack Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...ticle909574.ece Jagland sier at Arafat framfor alt vil bli husket for Oslo-avtalen og Nobels fredspris. Jeg kommer til å huske han for korrupsjon og terrorisme. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Han var virkelig en legende i levende live, det kunne man merke når man møtte ham Det kan virke som om Jagland har latt seg sjarmere, ja. (Og han benytter seg av sjansen til å påpeke sin egen betydning.) For meg vil Arafat alltid være symbolet på at fredsprisen er blitt et virkemiddel for en politisk agenda, der de rette virkemidlene er viktigere enn resultatene. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Det var vel strengt tatt tildelingen til Peres som i tilfelle kan diskuteres. (http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article305907.ece) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Det var vel strengt tatt tildelingen til Peres som i tilfelle kan diskuteres. (http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article305907.ece) Typisk, det er ikke den korrupte terroristen man angrer på å ha gitt fredsprisen. Og Stålsett ja, han er ikke direkte politisk nøytral. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Det må vel sies at Arafat var tidligere terrorist...at Arafat var terrorist (dog også frihetsforkjemper) tidligere er det ingen som legger skjul på, me når vedkommende aktivt går inn for og skape fred i en av de mest urolige situasjoner i verden så bør ikke hans fortid henge igjenn i all evighet? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 For meg vil Arafat alltid være symbolet på at fredsprisen er blitt et virkemiddel for en politisk agenda, der de rette virkemidlene er viktigere enn resultatene. Du formulerer deg klossete og det er derfor vanskelig å forstå deg rett her. Fredsprisen kom som et resultat av Oslo-avtalen i 1993 og ble til din orientering delt mellom Arafat, Peres og Rabin. Her er noen linker du kan se på. Lykke til med lesingen http://www.nobel.no/eng_lau_list.html#90 http://tux1.aftenposten.no/nyheter/uriks/d184435.htm http://www.aftenposten.no/meninger/komment...ticle606994.ece Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 For meg vil Arafat alltid være symbolet på at fredsprisen er blitt et virkemiddel for en politisk agenda, der de rette virkemidlene er viktigere enn resultatene. Du formulerer deg klossete og det er derfor vanskelig å forstå deg rett her. Oversatt: Fordi jeg ikke forstår er du dum. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Tolk det som du vil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Tolk det som du vil. Vel, jeg forsto fullt og vel hva han mente med det, sa jeg lurer litt pa hvorfor du syns en helt enkel norsk setning var "klossete" formulert... Arafat var en sperre for at fredsprosessen i Israel kunne skyve seg framover. Na haper jeg bare at palestinerene ikke setter opp en ny sperre (ny terrorist leder) for dette, og isteden for velger en person som syns at Israel har retten til a eksistere. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Det at du føler at jeg skriver klossete, betyr ikke nødvendigvis at det er korrekt. Det kan jo hende det er du som ikke helt forstår det jeg skriver? Din konklusjon om at fordi du ikke fortstår, så er det jeg som er klossete, er den selvgode og overlegnes konklusjon. Selvgodheten understrekes også av din noe overbærende og belærende måte å informere meg om ting du (feilaktig) antar jeg ikke er kjent med. Og det i stedet for å komme med dine egne argumenter. Endret 11. november 2004 av JBlack Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Det at du føler at jeg skriver klossete, betyr ikke nødvendigvis at det er korrekt. Det kan jo hende det er du som ikke helt forstår det jeg skriver? Det er korrekt nok for meg. Du har en tendens til å overforenkle litt, se på den siste delsetningen din. Din konklusjon om at fordi du ikke fortstår, så er det jeg som er klossete, er den selvgode og overlegnes konklusjon. Det var ikke min konklusjon Selvgodheten understrekes også av din noe overbærende og belærende måte å informere meg om ting du (feilaktig) antar jeg ikke er kjent med. Og det i stedet for å komme med dine egne argumenter. Av dine tidligere innlegg var det naturlig for meg å anta dette. Øvrig diskusjon om dette er pedanteri og helt uinteressant for meg. Ha en fin dag Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Det må vel sies at Arafat var tidligere terrorist...at Arafat var terrorist (dog også frihetsforkjemper) Frihetsforkjemper? Arafat kjempet aldri for frihet, men for å fjerne Israel fra kartet, utrydde jødene og å få diktatorisk makt i en ny stat. tidligere er det ingen som legger skjul på, me når vedkommende aktivt går inn for og skape fred i en av de mest urolige situasjoner i verden så bør ikke hans fortid henge igjenn i all evighet? Du får det til å høres ut som at han var terrorist, før han så begynte å kjempe for fred. Det er galt. Arafat beholdt sine ideer om å utrydde jødene fra jordens overflate hele sitt liv. Dette sa han også i flere taler til arabere. Det var kun når han forsøkte å lure naive europeiske politikere til å tro at han var en fredens mann at han sa noe annet. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Hvor tar du det fra PelsJakob? Syns du er litt morsom da, fint med en orginal som deg i forumet. Du stiller i din egen klasse, er mer interessant og mye mer orginal enn JBlack og resten av FPU. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Øvrig diskusjon om dette er pedanteri og helt uinteressant for meg. Ha en fin dag Diskusjonen blir 'pedanteri' fordi utgangspunktet er for enkelt. Hadde du prestert et argument, så hadde det kanskje vært grunnlag for diskusjon. Hvis man ikke har noe å si, hvorfor si det? Endret 11. november 2004 av JBlack Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hvor tar du det fra PelsJakob?Syns du er litt morsom da, fint med en orginal som deg i forumet. Du stiller i din egen klasse, er mer interessant og mye mer orginal enn JBlack og resten av FPU. Hvis man ikke kan diskutere saken, så angriper man personen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå