jallamamba Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Noen andre som har opplevd forsinkelser i lyd når en bruker Skype? Jeg har prøvd å ringe pc-pc, pc-fasttlf -med og uten nedlastinger i bakgrunnen. Lyden er den samme, klar men alt for seint ute Har hørt så mye skryt av Skype at jeg tviler litt på at dette er noe alle har problemer med, eller? Lydkortet mitt er i HK -SoundMAX. Ringer jeg fra YahooMessenger, er lyden fin... Har ADSL fra NGT 1.7/512 Noen som har hatt dette problemet og fixet det? Noen forslag? Alle forsøk på hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
ruva Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Skype pc2pc er veldig bra hos meg(ofte føles den bedre enn vanlig fast telefoni) men på skypeout er lyden ofte dårlig(spørs vilket land). Men om du har tenkt å bruke skypeout innen Norge så ville jeg heller ha prøvd software telefonen til Televoip. Den har god lyd innad i Norge da de bruker norske servere. Produktet heter x-pro og du får eget norsk telefonnr. Koster kr 200 i startavgift, deretter betaler du på forhånd som på Skype. Ingen mnd avgift. Min erfaring(bluecom 1500/512 bredbånd): Skype bruker jeg til pc til pc x-pro brukes når jeg ringer til fasttlf i norge (9 øre pr min etter kl.17.00) Netcom(firmaabb) når jeg ringer til mobil i Norge. Ringer billig og telenorfri Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Telenorfri er et viktig poeng ;-) Hele grunnen til at jeg vil ha alternativ telefoni. Ingen flere som har forslag til hva problemet er, eller aller helst bare en løsning -hehe :-) Endret 13. november 2004 av jallamamba Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Her er et tips. For at dette skal virke 100% bør du ha hodetelefoner på deg når du snakker med andre... her er grunnen: mikrofonen du snakker i har høyst sannsynlig et 20 dBA boost tillegg skrudd på i mikrofon innstillingene...dette betyr at den blir mere vibrasjonsfølsom. så når man har på lyden på høyttalerne så blir det "for mye for mikrofonen" og det blir "forsinkelser". men husk dette: BEGGE ,som prater via skype, MÅ ha på seg hodetelefoner. Dette er sikkert grunnen. etter jeg og kameraten min gjorde dette har lyden vært bedre enn det man har i hustelefonen.!! Mvh Rhulken Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Har brukt hodetelefon med mikrofon, og når jeg har ringt pc-pc har vi begge brukt samme type hodetelefon... Ringte til min fasttelefon (IP Telio) og for å teste, men samme forsinkelse i lyd der og. Har en mistanke om at det er noe hardware i pc'n min som tuller med meg. Hovedkort: Asus A7V600, bruker lydkort på hk. Andre forslag? Lenke til kommentar
Mil2000 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg får forsinkelse i Skype når DirectConnect kjører i bakgrunnen. Den trenger ikke bruke så mye av linja mi (har 100 MBit fra UiS), men av en eller annen grunn liker ikke Skype dette. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Når jeg ringte fasttelefonen min, hadde jeg ikke noe p2p program kjørendes. Men når jeg prøvde pc-pc hadde kameraten min det på, men siden lyden var den samme når jeg ringte til telefon, kan det ikke være det. Men takk for tips :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå