CaNnOnFoDdEr Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Heisann Etter utallige søk hos msi forum++ og et svada svar fra nettshop kundeservice. Må jeg vel ty til dere her i hw forum. Setter opp : athlon 64 3000+ msi k8n fsr (HK) og en Western digital 200gb disk Ram er apacer 3200 Har satt opp pc`er før men har støtt på et problem som jeg ikke har funnet et fullgodt svar på. Etter timer er min konklusjon at HK (bios) er synderen Døm selv: skrudde sammen maskin og alt var helt greit, har en maskin utenom som med sp1 på xp støtter store disker , derfor formaterte jeg WD disken på denne c: =40gb og d: =150gb, så langt er alt bra, booter opp ny maskin med xp pro norsk (uten sp1) i bios står det ide disk 200gb, når jeg kommer frem til å velge os partisjon så viser denne 131gb (typisk når den ikke støtter store diisker) prøver å installere, men den slår seg vrang ved første boot under inst. "feil ved os" da prøver jeg win xp pro engelsk med sp1 så skjer det samme javel, henter så en disk under 120gb som installeres som en drøm, .....jippi xp fungerer og alt er perfekt, via liveupdate tas alle oppdateringer bios , drivere til HK også videre. prøver via xp som er oppe og går å installere winXP som boot 2, på d: (xp som er på den lille disken finner nå 200gb helt fint , og riktig størrelse) jeg installerer second boot på d: helt fint til den tar første boot under install. da er det igjen feil med OS, prøver repair funksjon og fixboot commando, men no luck...... min konklusjon må være at det er HK og bios som bugger, har ikke S-ata men tror jeg skal få tak i en sånn sata tingest som setttes bak på vanlige ide disker (tror ikke det er feil å si at det er bios som er problem) har også kjørt diskett med 2 filer (sata driver og mass storage support filer) under installasjon (F6) da viste den og rett størrelse på disk, men med en gang ved første restart så tror den at den er 131gb igjen sikkert litt jalla forklart dette her,men prøvde hvertfall, og jeg er helt tom for ideer hvis noen vet om en fil som kan kjøres el noe i hovedkort, for det må jo gå an å boote xp på en 200 gig disk i 2004 (ikke noe i windows, for det funker ikke) ( HAR prøvd diskaxx.reg) er det bare msi som er fryktelig ute å kjøre eller?, har fra msi kt4 ultra kort det funker som en drøm med 180 gb disk på os og 2*250 disker utenom, og det er snart 2 år gammelt HJELP!!!! fixer noen av dere dette så sier jeg bare "master" så får jeg være "apprentizz" Mvh Cannonfodder Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Unødvendig å poste 2 threads om det nøyaktig samme emne. Videre diskusjon tas her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg