Gå til innhold

Har jeg gjort feil når jeg har ovekerklokket??

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1,8 NW cpu og et ABIT TH7ll. Jeg har prøvd å overklokke denne cpu i bios når jeg gjorde dette: Jeg kan bla på en liste med mange cpu tall og i parantesen viser fsb`en.. Jeg tok cpu opp på 2000(133) og så gikk jeg på save og restarte. Jeg gjorde det så ble kjermen bare helt svart,men pc`en var på.. jeg ventet i ca 1 min og bare tok den av og på igjen..Når jeg startet da opp igjen stod det at jeg hadde gjort cpu forandringer eller noe og så bare fortsatte jeg..Når jeg kom inn i windows kjekket jeg et par plasser om det stod at jeg hadde 2000 mhz og det stod fortsatt bare 1,8 og etter å ha tatt 3dmark stod det bare 100 fsb og 1,8 ghz..

Er det noe jeg har gjort feil eller noe?? Noe jeg har glemt å gjort??

Gla for alle svar...

Mvh Frutos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei...

er litt ny innen P4... men se her:

du valgte 2000(133), dette tilsvarer: 15x133

- og som du burde vite, så er din 1.8 låst på 18 som multip....ergo det blir feil...

Vet ikke hvordan biosen din er, men juster deg oppover på Mhz scalaen, og evt øk volten på cpu'n..

Lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-26 11:32, Frutos skrev:

Jeg har en 1,8 NW cpu og et ABIT TH7ll. Jeg har prøvd å overklokke denne cpu i bios når jeg gjorde dette: Jeg kan bla på en liste med mange cpu tall og i parantesen viser fsb`en.. Jeg tok cpu opp på 2000(133) og så gikk jeg på save og restarte. Jeg gjorde det så ble kjermen bare helt svart,men pc`en var på.. jeg ventet i ca 1 min og bare tok den av og på igjen..Når jeg startet da opp igjen stod det at jeg hadde gjort cpu forandringer eller noe og så bare fortsatte jeg..Når jeg kom inn i windows kjekket jeg et par plasser om det stod at jeg hadde 2000 mhz og det stod fortsatt bare 1,8 og etter å ha tatt 3dmark stod det bare 100 fsb og 1,8 ghz..

Er det noe jeg har gjort feil eller noe?? Noe jeg har glemt å gjort??

Gla for alle svar...

Mvh Frutos

Alle Pentium 4 til dags dato er Multiplikator låst. Det vil si at du ikke kan endre på denne (Den er 18 i ditt tilfelle) så du må stille på fsb for og klokke.

Lenke til kommentar

Hvis du klokker PC-en din for høyt, og den ikke starter (bare svart skjerm som din), så vil PC-en gå tilbake til en sikker innstilling. I dette tilfellet 1.8GHz.

Går du inn i bios igjen står det 2GHz, sett dette tilbake til 1.8GHz ellers prøver den å boote på 2GHz enda en gang til, når du går ut av bios.

Lenke til kommentar

Quote:

ZenxZ skrev (2002-05-26 13:04):

Er AMD også låst multplikator?

Jeg har en 850mhz Duron

Jeg har setti i bios 100*9

Men inne i vindows står det fremdeles bare 850mhz!

Duron er enkle og låse opp.

Bare tegne litt på den.

Såhvis du gjør det så vil det stå 900mhz på Duronen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...