Gå til innhold

Antec True 430W -> Ampere?

fflex

Anbefalte innlegg

Har bare et lite spørsmål jeg håpet noen kunne hjelpe meg med....

På Antec sine hjemmesider står Ampere på 12V railen oppgitt som maks 26

her

Utenpå selve PSU'en står det maks 20A...Hva skal jeg stole på? Noen som har den , som vet?

Hadde bare vært "betryggende" å vite at det er 26A...Med tanke på at jeg har a64 system osv.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20ampere? Hvordan i all verden skal du klare aa trekke 20 ampere med vanlige pc komponenter? Naa for tiden er det heller ikke vanlig aa legge mer enn 20A sikringer. Hvis du tar i betraktning at PSU'en din er 430W saa skulle vel det gi: 430W/230V=1.87A

Jeg tror du er litt rask i uttalelsene dine nå. Når psu produsentene beregner hvilken effekt strømforsyningen gir tar de ikke nettspenningen multiplisert med en strøm....Blir litt feil det her, men uansett, strømmen en psu kan gi er avhengig av hvor mye spenning det er på linjen. Effekten til en strømforsyning beregnes ut i fra maks belastning på linjene samtidig. Da kan du bruke ohms lov ,og legge sammen :p.

Når det gjelder spørsmålet om antec psu'en er jeg sannelig ikke sikker. Det eneste som er sikkert er at psu'en ikke kan levere 26 amper samtidig som at de andre linjene belastes. Tipper det som står på siden av boksen er en ca. verdi for max belastning på 12 V ved vanlig belastning på de andre linjene. Hva står det på 5v og 3.3 v da?

Lenke til kommentar

hei! takker for svar...

På max på 5.5 V 36A

På max 3,3 V 28A

Det er ikke mulig at de nye utgavene har maks 26A på 12V? og den versjonen jeg har har maks 20A. Har lest at det anbefales PSU med minst 20A på 12V railen for amd64 pc'er...Men jeg vet jo at jeg har nok til å drive pcn min, men er bare interessert i å vite slikt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...