hce Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Omtale av Cordloop Har du kabelrot bak maskinen din, eller ønsker at arbeidspulten så litt ryddigere ut. Et norskt firma, Cordloop, har laget et produkt som enkelt lar deg rydde opp i kabelrotet. Vi har fått prøve Cordloop for å se om den gjør hverdagen ryddigere. Les artikkelen her Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hvor mange meter kabel får man plass til egentlig (la oss si strømkabeltykkelse)? Jeg har ENDEL kabler bak de sasjonære PCene mine og vurderer dette sterkt... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hm. Snedig sak, og prisen var heller ikke så avskrekkende. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hvor mange meter kabel får man plass til egentlig (la oss si strømkabeltykkelse)? Jeg har ENDEL kabler bak de sasjonære PCene mine og vurderer dette sterkt... 5 meter USB-kabel kan kanskje grovt sammenlignes med 2-3 meter strømkabel... Kun spekulasjoner fra min side. Hilsen ponke Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 her finner du kapasiteten: http://www.cordloop.com/ProductPage-1.htm Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 nå DET der var genialt! "you goo Cordloop" Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Den er sikkert fin, men jeg ville ikke anbefale å bruke den til å kveile kabler med sterkstrøm (så som strømledningen inn til pc) da dette kan skape en trafo effekt, og kan gjøre så denne kabelen blir overopphetet og tar fyr..... Men som sagt alle andre kabler er fine =) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Den er sikkert fin, men jeg ville ikke anbefale å bruke den til å kveile kabler med sterkstrøm (så som strømledningen inn til pc) da dette kan skape en trafo effekt, og kan gjøre så denne kabelen blir overopphetet og tar fyr..... Men som sagt alle andre kabler er fine =) Det samme tenkte jeg. Er det ingen som er urolig for magnetfeltet som vil genereres av å lage en spole på denne måten? Eller er dette en grunnløs frykt? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Brann oppstår også i kablene.... å putte en museledning, eller en usb ledning som ikke har store effekten vil ikke utgjøre noe spesielt... men å stappe en strømkabel med 500W eller mer i en sånn kveil kan utgjøre en stor fare. Siden boksen ikke er så stor blir det liten diameter og dermed mange omdreinger med kabel... Lenke til kommentar
ADT Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 trygt opp til én meter med 1100W sier de... det er nok sant det Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 bare jeg som absolutt ikke ser poenget med å bruke penger på dette? er jo bare å rulle sammen ledningen selv og sette en liten tapebit rundt hvis den er så plagsom.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Det ser mye tøffere ut med en techno-smultring på pulten, enn en sammenkveilet ledning med klissete tape-biter på. Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ok, fra nettstedets adresse finner du linker til endel forhandlere / webshops. Mamoz tar 177,- pr. stk og tilbyr bare de som er helt sorte eller helt i sølv-utførelse. 3dfxcool.no tar 40,- for sølvfarge og 49,- for sølv/sort kombinasjonen. Bestilte 10 stk. fra et av stedene, du kan jo gjette hvilken. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Koster 35 kroner hvis man kjøper de via en dude på ntnu. Henger lapper i bl.a. P15. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 kjøper du 10 hos mamoz koster de 34 pr stk. Kantumrabbat Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 kjøper du 10 hos mamoz koster de 34 pr stk. Kantumrabbat +29 i "hentegebyr" Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Er mange løsninger på dette, men det er klart at denne er vel penest designmessig, og er ingen dårlig løsning... Biltema har en som kan minne litt om coordloop: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=23068 Og Clas Ohlson har selvfølgelig et utvalg kabelordnere: http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...03EEBE42A813686 God opprydning Endret 11. november 2004 av sesteen Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg tenkte hvertfall "spole" med en gang. Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Mmm, tenkte det samme mht. at det oppstår et elektro-magnetisk felt hvis man kveiler strømkablene slik eller bruker en spole mens strøm tilføres kabelen. Tror jeg hadde heller brukt dette til andre signal og/eller datakabler. På en annen side, så ser det ikke ut som en veldig stor sak, så det spørs om man får så mange runder med (sterkstrøm)kabel inn i loop'en til at effekten er tilstede. Kan tenke meg at Cordloop hadde fungert fint til kablene til surround høytalerene for PC'en, for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå