Al_Ghouti Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvilket toppkort er best av x800xt og 6800 ultra når det gjelder gamle spill som cs. Ja Counterstrike (!), og counterstrike source etc... Mitt 9800 pro suger (!?) når det gjelder gamle cs. Er litt bedre på cs : s. Spiller heller på gammelt GF3 da det er mer smooth i cs.. Jeg har prøvd div. fix (de fleste tenker jeg) for o få det bedre med ati:s kort men det blir aldrig helt bra. Spiller mye cs så det er litt viktig for meg . Spiller seff. andre spill med, som trenger mer av skjermkortet derfor vill jeg oppgradere. Må jeg ta Geforce sitt bare for o få perfekt ytelse i gamle cs??? Noen gode svar fra folk som har peiling? Og jeg vet at jeg ikke trenger oppgradere for o spille cs eller cs:s .... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Er det ikke slik at Radeon er bedre i CS, mens GeForce er bedre til Doom? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Mulig det er meg som misforstår noe, siden jeg ikke spiller CS.. Jeg har prøvd vanlig CS på pc-en min, og merket verken dårlig ytelse eller noe annet tull som folk kjefter om. Jeg har x800 XT PE. Lenke til kommentar
Al_Ghouti Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har merka stor forskjell på mitt gamle geforce3 kort (og GF2) jmf med mitt 9800 pro i cs. I andre spill er seff. det nyere kortet bedre men i cs suger mitt ati. Har mange venner som har samme problem (tearing etc) med just 9800 pro. Kjipt og kjøpe et kort for flere tusen kr. o få dårligere opplevelse i sitt gamle fav. spill (er hypp på ati x800 xt ) Lenke til kommentar
Al_Ghouti Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Likferd. Har du prøvt cs med 9800 ? Mulig de nye korten ikke har det problemet... Det jeg vill ha svar på ... Lenke til kommentar
highlander Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvem merker forskjell på to slike splitter nye kort i cs? Herregud, dropper man i fps med et slikt kort er det nok ikke skjermkortet ditt. Og som pain alltid sa: "håper du ikke har gammel driver nå petter" Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 At nye toppkort ikke yter max i cs er ikke kortenes skyld, men driverne Prøv omegadrivere med gammel OpenGL driver, så flyter CS glatt som sei. Lenke til kommentar
Al_Ghouti Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Ok takk. Vet du hvor jeg finner de driverne? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) http://www.omegadrivers.net Jeg bruker nyeste omega driveren UTEN de gamle openGL driverene uten problemer. Husk at skjermen ikke viser flere FPS en skjermen har hz. Lite vits å ha 100 fps med 60hz på skjermen, da får du tearing og flimring. Edit: Du kan bruk f.eks Refreshlock for å sette en tvungen frekvens på openGL spill. Sjekk om skjermen tåler det først Endret 10. november 2004 av likferd Lenke til kommentar
Al_Ghouti Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Highlander ikke fps som er problemet. Men tearing o dyl. Har prøvt mange ulike drivere men fortsatt dårligere æn gamle gf. Endret 10. november 2004 av Al_Ghouti Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 9800pro suger ikke når det gjelder gamle cs, har selv hadt det...også mitt gforce 2 kort klarte jo cs med 100fps Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Jeg og synest faktisk jeg fikk litt dårligere bilde med x800pro i Half-Life(1). Selv om jeg får konstant 100fps så hadde mitt forrige GF4 TI4600 bedre bilde. Men aldri i livet om jeg går tilbake, har ingen problemer i andre spill. Har ikke prøvd CS Source (tror ikke jeg kommer til å prøve det heller). *Vente på HL2!* Edit: også mitt gforce 2 kort klarte jo cs med 100fps Tviler, men det er mye som kan gjøres for å få høyere fps. Lav oppløsning kanskje? Prøv Natural-Selection med samme kortet, tviler på du får konstant 100fps der. Tror nok 9800pro kortet kan slite enkelte ganger og. Endret 11. november 2004 av PantZman Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Highlander ikke fps som er problemet. Men tearing o dyl. Har prøvt mange ulike drivere men fortsatt dårligere æn gamle gf. Tearing har jo med settings å gjøre. Om du ikke har vertical sync på så får du tearing, har du det på så får du ikke... har jo ikke noe med drivere å gjøre det, borsett fra at du muliens må enable det på driver-nivå for å få det til å funke i gamle ting som CS. -Stigma Lenke til kommentar
Al_Ghouti Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Jeg har prøvt allt (ALLT) som har med settings o gjøre. Det enda jeg ikke prøvt er omega drivers (har prøvt mange drivere). Verical sync var vel det første som forsvant når jeg oppdaget tearing. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Er det ikke slik at Radeon er bedre i CS, mens GeForce er bedre til Doom? Geforce er klart bedre i opengl, noe cs bruker. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Er det ikke slik at Radeon er bedre i CS, mens GeForce er bedre til Doom? Geforce er klart bedre i opengl, noe cs bruker. hva er det med folk!? alle som spiller cs veit at om du vil bruke open gl, så velger du det. vil du bruke direct så bruker du det! du kan velge! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Jeg har prøvt allt (ALLT) som har med settings o gjøre. Det enda jeg ikke prøvt er omega drivers (har prøvt mange drivere). Verical sync var vel det første som forsvant når jeg oppdaget tearing. Men pr. definisjon er det jo da likevel et driver problem. Tearing er et direkte resultat av at Vsync ikke er på, det er ikke noe som "Vsync av og til fikser". Det er så enkelt at om du har Vsync på og du likevel merker tearing så: 1) Er ikke Vsync virkelig på i CS likevel (altså et driverproblem pr. definisjon) 2) Er det ikke tearing du opplever likevel, men noe annet problem som feilidentifiserer. Hva mener du uansett med at Vsync var det første som "forsvandt" ??.. Den må jo være på da, ikke av. -Stigma Endret 11. november 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå