arehsan Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg har en Pioneer DVD-105SZ og den nekter å kjøre i DMA modus, bare PIO. det går ufattelig seint, og det er umulig å bruke PC-en samtidig som jeg legger inn ting fra cd. jeg prøvde å rippe en dvd, men da klarte den maks 1,4x, selv om det er en 16xDVD. jeg har nyeste 4in1 drivere og winXP er det noe som går an å ordne? eller må jeg bare godta dette? Epox 8KTA3+ DVD er Secondary master. jeg har også en 80GB segate HD på Primary master, der virker DMA flott Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 ingen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 tjo... er bare ikke så kjent med Win XP. Har du samme kontrollpanelet som i Win2000? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Har desverre akkurat samme problemet, og det driver meg til vanvidd. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Løste nettopp problemet med å oppdatere til siste firmware. http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/ http://regionhacks.datatestlab.com/default.htm Se om du finner DVD-spillerern din der. Det løste i allefall mitt problem. Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Har nogelunde samme problemet selv; maskinen henger seg opp når jeg benyter DMA på DVD-romen. Det hjelper ikke å oppdatere firmware (i all fall ikke det pra pioneer). Har Pinoeer DVD-116. Forsåvidt lurer jeg på om det kan være hardisken som ikke taklere å få dataen så fort da jeg har hatt problemer med den tidligere. Noen som har tips? Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Eller kan det være at jeg ikke har en 80 conductor cable? Hva nå enn det er... BIOS'en klager i hvert fall på at jeg ikke har det til DVD-romen. Lenke til kommentar
KjartanS Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Jeg hadde på min maskin også problemer med avspilling av DVd + langsom brenning. Etter å forsøkt ymse strategier (oppdatering av VIA 4-in-1- og ASPI-driverne) viste det seg løsningen bestod i en BIOS-oppgradering. Det viste seg, til min ikke ringe forbløffelse, at DMA aldri hadde fungert på maskina, selv om jeg hadde hatt den i over et år. Nå var problemet i mitt tilfelle altså knyttet til et spesifikt hovedkort, og løsningen jeg fant vil følgelig neppe være like egnet for andre med DMA-problemer, men jeg tror det for en del vil være en ide å sjekke om det finnes noen BIOS-oppdateringer. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Min Pioneer DVD 116S spiller fungerer helt utmerket. Jeg har oppgradert firmwaren på den -> sonefri selvsagt, tror Hardware har en link til den siden der jeg fant firmwaren. Denne firmwaren er jo selvsagt ikke Pioneer sin, det kan vel ha noe med saken å gjøre. Eneste jeg vet er at min spiller kjører ATA-66, så det er jo stor sjanse for at de andre spillerene gjør det samme, og da må du ha bedre IDE kabel ja! I tilleg må UDMA være aktivert i BIOS. Men til alle dere BIOS snokere. Vær for all del forsiktig med hva dere stiller inn i BIOS, der er det ikke bare å prøve seg frem. Pioneers DVD spillere har fått svært god kritikk og skal ikke ha noen problemer med å holde tempo over 12X min klarer sine 16X som den skal klare. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hva er den DMA greia egentlig? Jeg var hos en kompis igår og vi skulle se DVD på pc'n hans. DVD'n var ny men den hakka som besatt. Vi prøvde flere forskjellige avspillningsprogrammer, uten at det hjalp. Jeg snoka litt rundt i kontroll-panel og satte på DMA i systeminnstillingene til dvd-spilleren. Da funka alt greit og den spilte DVD'er uten at det hakka. Hva gjør den DMA greia egentlig og hvordan er det i forhold til RAID? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 DMA betyr Direct Memory Access. Når en enhet står i DMA-modus kan den da flytte data over i minnet uten at CPU'n trenger å bry seg. Det er derfor du merker at pc'n blir dødstreig når du kopierer fra en enhet uten DMA. <--- kort forklaring, siden sjefen lusker rundt her :wink: Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg har Win xp med en Pioneer DVD 105S og en Lite On 24x cd brenner og begge kjører på Multi-word DMA. Jeg har hørt at det ikke er helt bra? Noen forslag? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: jlianes skrev (2002-06-20 11:28):Jeg har Win xp med en Pioneer DVD 105S og en Lite On 24x cd brenner og begge kjører på Multi-word DMA. Jeg har hørt at det ikke er helt bra? Ikke bra? Det er jo akkurat det den skal stå på for å yte max. Ta kontakt med de som sier det og rettlede dem. :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå