Gå til innhold

Sette opp Fil server

SuSE

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan man setter opp filserver i windows ? Tenkte jeg skulle sette opp filserver i Windows XP, Windows 2000, Windows 2000 Advancd, Windows 2003 Conporate Ediotion, hvilket windows anbefales av di ? og hvordan skal jeg sette den opp ?

Skal ikke ga Linux på filserveren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jente19jentejente: Jeg er enig i at FC2 er en god distro, (nå har FC3 kommet,) men kanskje best til desktop-bruk.

Ekspertene anbefaler ofte Debian til serverbruk, tror jeg. Ellers er ClarkConnect en veldig fin greie som fungerer rett "out of the box"

Til trådstarter:

Jeg beklager at jeg ikke kan noe om filserver under Windows, men du som kaller deg SuSE har vel en grunn til det? Hvorfor vil du absolutt bruke Windows?

Hvaslags HW har du?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke noe serverOS for å ha en filserver.. Du trenger bare å dele en mappe og gi riktig tilgangsrettigheter til brukerne.. Kan jo også sette opp ftp og slikt om du ønsker det.. men jeg syns det bare er tull.. likegreit og ta det med delte mapper..

Og heller bruke DC++ (Hub på serveren) til å la andre brukere hente ut filer med.. (for søkefunksjon og hastighet/bruker-kontroll)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...