SuSE Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg lurer på hvordan man setter opp filserver i windows ? Tenkte jeg skulle sette opp filserver i Windows XP, Windows 2000, Windows 2000 Advancd, Windows 2003 Conporate Ediotion, hvilket windows anbefales av di ? og hvordan skal jeg sette den opp ? Skal ikke ga Linux på filserveren Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Legg inn 2003 også er det bare og dele en mappe så har du fått deg en fil server Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Samme hvilket Os du bruker. Du må evt bare ha et fil server prog. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Server 2003 koster en del da...bruker selv 2000 go det fungerer knall Lenke til kommentar
jente19jentejente Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ville """""""""""""kjøpt""""""""""""" windows server 2003. Eller bare lastet ned Linux Fedorra 2 Det bruker jeg på min ftp, http server. Ganske greit!!! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 jente19jentejente: Jeg er enig i at FC2 er en god distro, (nå har FC3 kommet,) men kanskje best til desktop-bruk. Ekspertene anbefaler ofte Debian til serverbruk, tror jeg. Ellers er ClarkConnect en veldig fin greie som fungerer rett "out of the box" Til trådstarter: Jeg beklager at jeg ikke kan noe om filserver under Windows, men du som kaller deg SuSE har vel en grunn til det? Hvorfor vil du absolutt bruke Windows? Hvaslags HW har du? Lenke til kommentar
Duplo Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Du trenger ikke noe serverOS for å ha en filserver.. Du trenger bare å dele en mappe og gi riktig tilgangsrettigheter til brukerne.. Kan jo også sette opp ftp og slikt om du ønsker det.. men jeg syns det bare er tull.. likegreit og ta det med delte mapper.. Og heller bruke DC++ (Hub på serveren) til å la andre brukere hente ut filer med.. (for søkefunksjon og hastighet/bruker-kontroll) Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Windows Server 2003 er et bra valg. Det fungerer bedre en Windows 2000 server på dårligere hardware faktisk firdi om det er nyere. Husk med Windows XP får du bare max antall 10 tilkoblinger på en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå