Gå til innhold

Sort skjerm ved spilling

Fixer'n

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har ingenting med verken drivere eller PSU å gjøre.

Opplevde samme problem med en mengde spill med mitt gainward 6800le kort, sendte det tilbake, fikk et nytt et .. alt går pent nå.

Jeg tipper at nettbutikkene har fått så mange klager på 6800LE kortene at de bytter dem ut uten å blunke.

Lenke til kommentar
Det har ingenting med verken drivere eller PSU å gjøre.

Opplevde samme problem med en mengde spill med mitt gainward 6800le kort, sendte det tilbake, fikk et nytt et .. alt går pent nå.

Jeg tipper at nettbutikkene har fått så mange klager på 6800LE kortene at de bytter dem ut uten å blunke.

det stemmer ikke helt.

Jeg ble kvitt det problemet når jeg byttet driver:)

hadde det bare i Far Cry om jeg ikke husker helt feil.. og der har jeg ikke det problemet lengre

Lenke til kommentar

Tja. Jeg hadde problemet i Ut2004 og der hjalp det å oppdatere spillet til siste versjon. Men har ikke akkurat bruk for et skjermkort som ikke kan brukes til hl2 og men of valor. Har levert inn mitt. Tviler på at det blir noe problem å få et nytt ett. Hører stadig om folk som har dette problemet med le-kortet.

Lenke til kommentar

Nei, jeg nevnte jo ut2004. Der hjalp det jo med oppdatering av spillet. Prøver jo selvsagt de nyeste driverne og patchene som er å oppdrive når jeg har problemer med et spill. Men det er jo ganske så merkelig at men of valor funker med mitt gamle gf4200 ti men ikke med mitt gf6800 le på akkurat samme oppsett. Er ikke særlig i tvil om at det er en hw-feil på mitt kort ihvertfall. Såvidt jeg har fått med meg dukker feilen som regel opp i nyere spill. Bedre å få byttet kortet nå, enn å oppdage enda flere spill som ikke vil virke i fremtiden.

Lenke til kommentar
Er ikke særlig i tvil om at det er en hw-feil på mitt kort ihvertfall. Såvidt jeg har fått med meg dukker feilen som regel opp i nyere spill. Bedre å få byttet kortet nå, enn å oppdage enda flere spill som ikke vil virke i fremtiden.

I ditt tilfelle og så og si alle andre sitt tilfelle ja..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hadde samma problemet her inntil jeg installerte RivaTuner og sat minnehastighet manuelt fra 700 til 350MHz. Etter dette har alt fungert supert :D

Er vist en feil på en del 6800LE kort som gjør at minnehastighet blir doblet. Slik som i mitt tilfelle at når spill startes så vil kortet bli kjørt med 2x700=1400MHz på minne. Ved å sette den manuelt til 350 så vil den da gå på 350x2=700

Får 2590 i 3DMark05....(12 pipes enablet ;)

Lenke til kommentar

Det må jo prøves linge, for jeg sliter med svart skjermen fremdeles....

Har hatt kortet inne hos butikken, men de fikk ikke feil på kortet etter 1 døgn med 3dmark05 :dontgetit:

Så jeg tok med meg Men of valor ned til dem, for dette spillet får jeg svart skjerm av ganske fort.... Tror du ikke jeg spilte i nesten 3 timer på test-maskinen uten at kortet knela :wallbash:

pussig for å si det mildt! Så da ble det jo selvsagt null retur på det kortet... kom hjem, satt kortet i putern å starta Men of Valor.... Gjett 3 ganger hva som skjedde :cry:

Så da sitter jeg her da med kortet mitt....

God Jul Alle sammen! :xmas:

Mvh

Stoneheart

Lenke til kommentar

Linge, er det ikke litt lite med 2590 i 3DMark05

3dm-overall.gif

Testen var kjørt med denne pc'n

Processor Pentium 4 3.4'E'GHz Pentium 4 550 3.4GHz

Front-side bus 800MHz (200MHz quad-pumped) 800MHz (200MHz quad-pumped)

Motherboard Abit IC7-G Abit AA8

BIOS revision 2.4 1.4

North bridge 82875P MCH 925X MCH

South bridge ICH5R ICH6R

Chipset drivers INF Update 6.0.1.1002 INF Update 6.0.1.1002

Memory size 1GB (2 DIMMs) 1GB (2 DIMMs)

Memory type OCZ PC3200 EL DDR SDRAM at 400MHz OCZ PC2 5300 DDR2 SDRAM at 533MHz

CAS latency 2 3

Cycle time 5 10

RAS to CAS delay 2 3

RAS precharge 2 3

Hard drive Maxtor MaXLine III 250GB SATA 150

Audio Integrated

Kilde:

http://www.techreport.com/etc/2004q3/3dmark05/index.x?pg=1

Endret av ASW
Lenke til kommentar
Linge, er det ikke litt lite med 2590 i 3DMark05

Dette ser jo merkelig ut. Jeg hadde inntrykk av at de fleste med GT kort ligger på rundt 5000 og opp i 5500 med overklokking? Skulle tro at mellom 5000-6000 er realistisk for både 6800 Ultra og X800XT PE?

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...