Fixer'n Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har fått et problem ved at skjermen blir sort ved spilling. Kortett blir ikke varm ca 53 grader det er et gainvard 6800 Le kort. Ja det er softmodet. Det jeg lurer på om det har noe med strømforsyningen å gjøre. Den er på 340 Watt. er det for lite. Her er maskina AMD 3000+ msi hk kort 2 HD 1 netverkskort 5 vifter + vifta til prosessoren alle går minimum hastighet. Kan strømforsyninga være for svak? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Mener at det har vært en del problemer med 6800 LE kortene. Prøv å søk på det i forumet. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Har lest en del om det, men han som jeg snakket med trodde det hadde noe med psu å gjøre. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har aldri hørt om tilfeller det varme på cpu gir slik effekt, tror neppe det er aktuelt her heller. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Varme på CPU? 43 grader Edit: har vært inne på siden der du beregner psu forbruket å der kom jeg til 340 watt å det er det min psu gir. vil det være en løsning å bytte den eller. ikkeups men psu Endret 10. november 2004 av Fixer'n Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ja, skifte psu er hvertfall en ting du kan prøve. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Hva med å koble bort alle viftene utenom de jeg trenger som cpu og gpu, cdrw og dvd og ene hd. Vil det hjelpe for å se om jeg trenger en ny psu? Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Har fått et problem ved at skjermen blir sort ved spilling. Det er akkurat det symptomet som kjennetegner de fleste defekte kortene fra den første utgaven av 6800LE. Strømforsyningen din skal være kraftig nok til å forsyne de enhetene du har nevnt, så det er nok like greit å returnere skjermkortet før du bytter ut andre ting. Endret 11. november 2004 av XENiTiS Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Ok da får jeg gjøre det. Men vilke rev versoner er det som har den feilen eller er det bios som er feilen? Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Skal visstnok bare være rev 01 som har problemer. Har ikke hørt om noen som har hatt suksess med flashing av BIOS, så det er nok et maskinvareproblem. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 ok får sjekke om vilket kort jeg har når jeg kommer hjem. Så du mener at 340 watt holder til min hardware. Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ja, jeg vil tro det, med mindre du har en PSU av veldig dårlig kvalitet. Enkelte på forumet klarer visstnok å kjøre 6800GT kort på en 250W Shuttle PSU, selv om minimum går for å være 300W... Du kan jo sjekke hvor mye strøm du trenger her. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Har vært inne på denne siden å sjekket å jeg trenger 340 watt noe strømforsyningen min gir. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har aldri hørt om tilfeller det varme på cpu gir slik effekt, tror neppe det er aktuelt her heller. Vel det har jeg vært borti Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ser ut til at jeg også har dette problemet. Kan ikke spille ut2004 f.eks. Hvordan finner man ut hvilken revisjon av kortet man har? Serienummeret kanskje? Får kikke på kortet når jeg kommer hjem. Typisk nå når hf2 snart kommer. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 har dette problemet selv.. skjer ikke i noe bestemt mønster, i bestemte spill.. eller noe.. plutselig blir skjermen svart, og man må slå av maskinen helt for å få det til å fungere igjen.. Selv har jeg en MIST 430 til å drifte dette.. og det skulle holde i lange baner.. Feilen oppstår uavhengig av spill, i XIII, FarCry osv.. Men veldig ofte tidlig i spillet. Når jeg da slår av og på igjen fungerer alt som normalt.. så vet ikke om jeg gidder å reklamere.. er mere stress med det enn å slå av og på maskinen igjen Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Har prøvd med en annen strømforsyning på 450watt det samme hender der også. Da blir det bytte av skjermkort. Håper jeg får et som er stabilt da. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Byttet kortett . Tror ikke jeg har dette problemet noe mere. Men bank i bordet man kan aldri vite. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Gikk greit å få byttet det altså? Jeg må også levere tilbake kortet mitt. Får ikke spilt cs-source og hf2 blant annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå