tørrfisk Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Heisann! Er helt fersk på forumet her, så hei alle sammen. Har imidlertid funnet ut at jeg vil begynne med casemodding og har bestillt 2 kabinettvifter med kald katoder og 2 kaldkatodelys og vinduskit. Har en dell dimension med relativt liten plass inni, så lurer på hvor dere anbefaler å plassere disse delene? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 hm... vel.. har du mulighet til å plassere et til å suge inn framme? og hvis du tar bort de skinnene som hører til de ubrukte pci-sporene, så kan du sette enda en vifte foran skjermkortet, som da blåser lufra ifra den første vifta videre over skernkoret, og ut igjen bak... kald katodene bør du plassere bak hjørnene (framme og bak) slik at du kun ser lyset indirekte, det blir best... vinduet er det vel en plass å plassere, er det ikke? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) tror det første du kan gjøre er å fjærne den grønne boksen der og rydde litt i kablene... dette hjelper veldig for å finne ut hvor resten burde plasseres EDIT: velkommen til forumet Endret 10. november 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Takk for velkomsten :-) . Tror ikke jeg har kan plassere vifte framme uten videre, fronten er av plast og er usbporter osv i veien , men viss noen har noen forslag til hvordan jeg skal komme rundt dette, setter jeg pris på det. God idè med den fæle gysjgrønneboksen, nå ligger den bak sofaen :-p. Har veldig lyst på sånn kabelholder som ser ut som en dusjslange, har et annet inlegg med bilde av dette. Er det noen som vet hvor man får tak i slike? Mener du pci fan? eller å sette en vanlig 80 mm vifte der? Har et firewire kort under skjermkortet som ikke vises så godt på bildet, så har 2 ledige pci porter. Forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 tror det første du kan gjøre er å fjærne den grønne boksen der og rydde litt i kablene... dette hjelper veldig for å finne ut hvor resten burde plasseres EDIT: velkommen til forumet Den grønne boksen der er en fan duct som fjerner den varme lufta fra prosessoren, sett den på plass igjen.... Lakker den hvis du skulle føle for det. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 hm.. kan fordovidt stemme det icedude, men den er ikke akkurat så veldig lekker, og siden han nå skal ha se nye vifter så burde det gå fint ann å lage en løsning slik at han slipper det grønne trollet mitt forslag da kan være å plassere en vifte rett over kjøleribba/kjøleren til cpu slik at dette fjørnes... legg deretter plexien rundt/fest vifta sånn at den sitter i plexien kunne vært kult Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Takk for forslagene! Temaet på maskinen blir blått, for alle led'ene og katodene er blåe, så tenkte å spraye grønntrollet svart eller blå viss den ikke kan erstattes med nyinnkjøpte vifter. Under den grønne ducten skjuler det seg forresten en Mega-heatsink. Lednings-spaghettien blir imidlertid bare verre nå som jeg har kjøpt 2 molex skjøyter til. Så kabelholdere blir et must! Flere forslag til vifteplassering o.l.? Trenger dere flere bilder? Lenke til kommentar
chma Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Har ikke løfta på den ducten som leder luften på de to maskinene jeg har skrudd på, men tror det er rimlig cøstom løsning dell har...skulle i hvertfall ikke forundre meg, så det er nok med mindre du vil bytte kjøler eller se om det går du bør demontere dette. Alt annet med dell er ikke spesiellt standard, alt fra bios til kabinett En annen ting, pass på om du begynner å kutte i kabinettet at det ikke er en viktig del, dell kabinettene er ikke helt standard.(er ikke sikker på hvilket du har riktig nok, men jo nyere så er det ofte service vennlige løsninger med tanke på hvordan det åpnes osv. Med andre ord, les/sjekk før du kutter/modder i vei;) Endret 13. november 2004 av chma Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Stemmer at det er noen spesielle ting med dette kabinettet når det gjelder bruk av plast og metall, men sidedøra er standard metall, så tror det er ganske trygt å skjære hull til plexi der, tør imidlertid ikke å gjøre noe med fronten med det første, siden den består av plast. Bildet under viser hardiskslotene, kan jeg montere en vifte oppå der? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Det ser ut som om det er store muligheter til å montere en vifte der ja da vil det også trekkes luft over hd'ene og kjøle ned de litt bedre også Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 BTW: Den heatsinken under det grønne ''trollet'' ( ) blir noe så inni helvetes varm på min.... Lenke til kommentar
Thel Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 For best mulig sirkulasjon burde du ha vifter som suger inn nede fremme i kabinett og vifter som blåser ut oppe bake i kabinettet... Her ser du hvordan jeg har det i mitt kabinett, stygt bilde laget på ca 2 min i paint,meget vakkert.. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Kjøp en slot kjøler som du har i slot under GPU. Og du bør ha en kjøler som blåser luft inn ved hdd med filter foran helst. Så kan du plassere eventuelt en vifte ved rillene på døra di om du har riller da.. Du kan borre gjennom kabbiset for å få plass til flere vifter. Han har ikke så stor plass må vi huske på.. så kabbinette må sikkert moddes på Endret 13. november 2004 av lolminator^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå