Arsenal_RULES Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Noen som vet om noe skikkelig god Jazz, typisk mafia film musikk... Digget for eksempel, Mafia (spillet altså ) sangene, noe sykt, så eg lurer på om dere vet om noen grupper eller sanger i den duren:P Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Digger også musikken i Mafia. Hadde ikke giddet å spille spillet (ihvertfall ikke så lenge) hadde det ikke vært for den. Mesteparten av jazzen i spillet er spor av kongegitarist Django Reinhardt, men også noe av The Mills Brothers, Duke Ellington og Louis Jordan, alle store artister fra den tida. Sjekk ut! (Ta noen navnesøk på Allmusic) Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Ja, snakk om å treffe blink, hadde aldri giddet og spille det så mye, hadde det ikke vært for den, VELDIG VELDIG GENIALE musikken som er i spillet, takker for et hyggelig svar:) Edit : Noen flere forslag? Endret 10. november 2004 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 1920 er svært tidlig i jazzens tid. Uten at jeg er noen ekspert, så vil jeg si at jazzen ble utviklet i løpet av 30-tallet. Og at jazzens (den tradisjonelle) storhetstid var 30 og 40-årene. Den swingende rytmen, som den gang da var definisjonen på jazz, dukket ikke opp før på tredve tallet. Før det var det en mer straight rett frem rytme. Jazz på den tiden var også nært knyttet til dansen swing. Men swing den gang da, er langt fra det samme som den norske bygdesvingen/folkesvingen/fastingsvingen, det som vanligvis kalles sving i dag. I løpet av førtitallet dukket bebop'en opp, og jazz'en endret seg og ble mer variert. Fler og fler musikere spillte primært for ikke-dansere. Derfra har det utviklet seg i mange retninger, og jazz et enormt vidt begrep som omfatter musikk som har ingen ting med jazz'ens opprinnelse å gjøre. Nå har jeg ikke prøvd spillet, men antagelig bør du sjekke jazz-musikk fra 30-40-tallet. Tidlige store jazz-musikere: Sidney Bechet, Django Reinhardt, Count Basie, Duke Ellington, Benny Goodman, Artie Shaw, Louis Armstrong, Ella Fitzgerald, Gene Krupa, Woody Herman, Louis Prima, Charlie Parker, Glenn Miller, Cab Calloway m.m. Min personlige favoritt, ikke bare når det gjelder jazz, men generelt, er Louis Armstrong. Og hun syns at jazzen gikk i dass etter Django Reinhardt Med forbehold Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Thanks JBLACK.... Lenke til kommentar
Purify Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Og hun syns at jazzen gikk i dass etter Django Reinhardt Med forbehold Hm, det var Tanta Til Beate som syntes det, ikke sant? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Og hun syns at jazzen gikk i dass etter Django Reinhardt Med forbehold Hm, det var Tanta Til Beate som syntes det, ikke sant? Yep! Lenke til kommentar
mberger Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Sjekk ut storbandene som var aktive på slutten av 20-tallet og utover, slike som Duke Ellingtons Orchestra aka The Jungle Band. Jeg tror dette er det du er ute etter for det var slike orkestre som spilte på klubbene hvor mafiaen solgte smuglerspriten sin. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 KONGE, gleder meg til og sjekke ut de forskjellige orkestrene:)..... *SIKLE SIKLE* Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hvis det ikke må være 1920-talls, men generelt jazz, så er dette hete tips Storbandsjazz Duke Ellington - Spesielt Black and Tan fantasy og Caravan Count Basie Benny Goodman Dizzie Gillespie Sjekk også ut typisk ragtime-musikk, der Scott Joplin (Entertainer-sangen, mye annet tilsvarende) var konge. The Godfather suite (Godfather Foxtrot etc) Etter hver så har du også Louis Armstrong Miles Davis - All blues Charlie Parker Django Reinhardt - Spesielt Begin The Beguine Telonious Monk (?) Når det gjelder jazzsangere, så bør du sjekke ut Billie Holiday Ella Fitzgerald Storband: Glenn Miller Nyere jazzaktige ting Quincy Jones Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå