Gå til innhold

Da bestilte jeg endelig mitt nye skjermkort!

-sealiNe-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nylig ett sparkle 6800gt kort til ca 3500kr

Dette klarer 12280 i 3d mark 03 og 5180 i 3d mark 05. (amd3200)

Jeg er meget fornøyd med dette kortet ,tror det støyer en del mindre en Ati kortet også,mitt kort er bortimot lydløst

Her kan du spare 1000 kr dersom du ikke er opptatt av og ha ett kort som bare er marginalt bedre på ytelse.

Lenke til kommentar

Om ikke X800XT (PE) og 6800ULTRA kjører spill(ene) glatt så tviler jeg på noen andre kort gjør det, siden disse er de beste på markedet for tiden.

Sitter selv på Connect3D X800PRO Vivo @ 16 pipelines 520/560, kan sikkert greie litt til. Hadde problemer med at jeg fikk svart skjerm etter en periode med spilling. Men fant ut at om jeg kjører kabinettviftene mine på høyere hastighet mens jeg spillte så gikk det bra. Har ikke hatt noe problem siden.

Skjermkortet har en minimum temp på 31c og max temp på 47c (gjennomsnittlig 37,6c) med Silencer ATI 4, så jeg tviler på tempraturen var problemet.

Har kjørt knirkefritt i en uke nå, skal prøve å overklokke CPUen igjen. Prøve meg på 2.5-2.6GHz igjen (A64 3000+ 2GHz atm).

Skjermkortet får jeg prøve mer på senere (mener jeg har klart ~540/~600MHz tidligere).

mitt oppsett atm:

Asus K8N-E Deluxe Socket 754

A64 3000+ NewCastle

Connect3D X800PRO Vivo

PQI 1024MB PC3200 CL 2-2-2-5 (Platinum)

+++

Kjøling:

CPU: Zalman CNPS7000BCU

Skjermkort ATI Silencer 4

Minne: .... heatsink thingy... (original)

Kabinett: Sunbeam viftekontroller og 5stk 80mm kabinettvifter.

Ble kanskje litt skrytepost men tenkte det kanskje kunne komme til nytte for noen.

Lenke til kommentar

Jeg er meget fornøyd med dette kortet ,tror det støyer en del mindre en Ati kortet også,mitt kort er bortimot lydløst

Men sammenligner du Ultra versjonen som han er ute etter, så har du et annet støynivå.

Ultra kortet fra POV bråker som bare det. (Har hatt det) Mitt ATI x800xt PE bråker i mine øyne mindre enn POV ultra. Men det er bare min mening.

;)

V

Edit: Leif kom tidlig i dag

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har nettop bestilt Sapphire Radeon X800XT 256MB Vivo er dette noe å angre på?

Er det bortkasting av penger hva mener dere? Skal jeg holde bestilingen eller slette ordren?  :ermm:

Ja, dette er bortkastede penger.

(Siden du ikke sier hva du bruker datamaskinen legger jeg til forutsetning at du bruker den til kontorapplikasjoner :dontgetit: )

han siden han kjøper et så bra kort skal han antageli spille eller hva...

altså har han gjort et konge kjøp!

Lenke til kommentar

Jeg har et 9800pro og har i det siste vurdert å gå til et x800pro eller xt. Er redd jeg ikke klarer Half Life 2 på fenomenale høyder. Er dette å kaste vekk penger? Har jeg bra nok oppsett? Trenger en bekreftning fra andre utenom meg selv;)

Mitt oppsett:

Radeon 9800 pro

Asus K8V SE DELUXE Hovedkort

amd 64 3200+

1024TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB +(512 annet skrot jeg ikke husker)

Lenke til kommentar
Jeg har et 9800pro og har i det siste vurdert å gå til et x800pro eller xt. Er redd jeg ikke klarer Half Life 2 på fenomenale høyder. Er dette å kaste vekk penger? Har jeg bra nok oppsett? Trenger en bekreftning fra andre utenom meg selv;)

Mitt oppsett:

Radeon 9800 pro

amd 64 3200+

Du kaster ikke vekk penger. Du må se på det som en investering. Da vil du kunne spille alle spill som kommer de neste 2 årene. Jeg hadde et 9700pro kort som jeg hadde i 2år før jeg byttet til 6800gt.

Edit: Men eneste problemet er vel at express greiene er på vei. Noe som kan ødelegge muligheten for å bruke kortet i fremtidige systemer. Men det er mulig det kommer hovedkort med både agp port og express i begynnelsen. Men jeg vet ikke når express kommer for fullt.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Du kaster ikke vekk penger. Du må se på det som en investering. Da vil du kunne spille alle spill som kommer de neste 2 årene. Jeg hadde et 9700pro kort som jeg hadde i 2år før jeg byttet til 6800gt.

Edit: Men eneste problemet er vel at express greiene er på vei. Noe som kan ødelegge muligheten for å bruke kortet i fremtidige systemer. Men det er mulig det kommer hovedkort med både agp port og express i begynnelsen. Men jeg vet ikke når express kommer for fullt.

Investering ja, tanken er fristende. Det som er litt synd er den manglende generasjonen mellom kortene om jeg da kjøper et x800 (9800pro til x800) Planen var å vente til R500 som da igger to generasjoner forran 9800 og dermed utnytte det gamle kortet fult ut. huff hva skal jeg gjøre, jeg er og forblir en grafikk slave.

Lenke til kommentar

Mitt oppsett:

Radeon 9800 pro

amd 64 3200+

overklokker du kortet ditt, så har du bra kort som holder litt til :) min 9800pro @ 440/380 kjører greit det meste idag.

Lenke til kommentar
Join tha club, keep the order... :p

Helt klart et nr.1 gaming kort..

Angrer ikke på at jeg kjøpte det kortet..  ;)

:love: X800XT :love:

Der komm det jo opp noe positivt om kortet :p Men vil dette korte holde litt lenge før jeg må kjøpe meg 1 nytt ??

Jada, det kommer det nok til å gjøre. Det kommer nok til å være et helt ok kort selv om et og et halvt til to år.

Lenke til kommentar
det er et rått kort, men jeg ville heller kjøpt et x800pro vivo og flashet og klokket opp til PE :D grattis med nyttskjemkort forresten :xmas:

Jeg hadde tenkt å kjøpe det toxic korte men det var nesten på sammme pris så hvorfor ikke bare legge på 1 par hundre og kjøpe 1 mye BEDRE? :yes:

Men nå er jeg altså godt førnøyd med kjøpet gleder meg sykt til jeg får det :D

Lenke til kommentar
Men nå er jeg altså godt førnøyd med kjøpet gleder meg sykt til jeg får det :D

Bra innstilling! :D

btw,ot: Har selv et Sapphire X800XT ViVo.

Men de programmene jeg har testet med står det bare X800 Series..

Har kjekket med Everest og Sandra..

Hadde vært allright å sett at det stod XT i et program..

Noen som har X800XT hvor XT blir vist på noe vis..??

Lenke til kommentar

Jeg vil uansett formål påstå at kjøp av skjermkort til 4-5000 nkr er et dårlig kjøp da et tilsvarende kort kan kjøpes for halve prisen neste år. Faktisk er det et bedre kjøp å kjøpe en helt ny dyr bil. Selv ikke den taper seg i verdi tilsvarende 50% av innkjøpsprisen på ett år.

Lenke til kommentar
Jeg vil uansett formål påstå at kjøp av skjermkort til 4-5000 nkr er et dårlig kjøp da et tilsvarende kort kan kjøpes for halve prisen neste år. Faktisk er det et bedre kjøp å kjøpe en helt ny dyr bil. Selv ikke den taper seg i verdi tilsvarende 50% av innkjøpsprisen på ett år.

Men utrolig nok så finnes det folk som kjøper splitter nye biler. Det har seg nemlig slik at folk kjøper ikke nye biler fordi de håper de kan tjene penger på det når den en gang skal selges. Akkurat det samme kan sies om folk som kjøper dyre skjermkort. Jeg kan for så vidt si meg enig at det er fornuftig å heller kjøpe kort som ikke er av de aller beste ettersom at det er tilstrekkelig, men det er noe spesielt med å et rått skjermkort i PCen.

Lenke til kommentar
det står XT i 3dmark05 hos meg

"Display Device 1/1

RADEON X800 XT Platinum Edition Driver 6.14.10.6490 "

V

Hos meg står det;

Display Device 1/1

RADEON X800 Series Driver 6.14.10.6490

Nå begynner jeg å bli litt urolig her... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...