rscue Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei har et sært spm, hvordan gjør en om 1 kg til usa format, de har vel lbs eller noe, her gjelder det vekt, og høyde i norge har vi cm, feks 174 hva er det i usa 1`11" ? Håper på raske svar, skal se etter klær og diverse over there... RSCue Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Har sånn omregnings greier på mobilen min siemens m65... Vil du kjøpe den ? Endret 10. november 2004 av luni Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 I usa bruker dem lbs ja, det uttales pound eller noe, ekke sikker. Høyde mål brukes i feet. Istedenfor liter bruker dem gallon Lenke til kommentar
rscue Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 okey, kikker på mobilen min og ser jo at det er enhetsomregner på den, har siemens c65.. kjøpt på rimi for 299 Takker for alle råd, siemens er en meget god telefon Rscue Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 I usa bruker dem lbs ja, det uttales pound eller noe, ekke sikker. Høyde mål brukes i feet. Istedenfor liter bruker dem gallon det bruker vel inches også? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Bruk for pokker Google. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Høyde måles i feet og inches. Høvelig tilnærming: En inch er 2,5 cm, en fot er 30cm. Volum måles i US gallons. Høvelig tilnærming: en gallon er 3,8 liter. Vekt måles i pund (lbs). Høvelig tilnærming: et pund er en halv kilo. Edit: Et sekund på google... Endret 10. november 2004 av bfisk Lenke til kommentar
rscue Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 (endret) hmm, har regnet på dette men får det ikke til å stemme, jeg er 174 cm, høyden min kreves i slik form 5´ 12", jeg komer fram til at jeg da er 5´8" = 174 cm Maksen var noe slik som 6´50" eller noe. Beste hadde vært hvis vi hadde en felles måleenheten i hele verden.. RScue edit: skriveleif Endret 11. november 2004 av rscue Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) 1 inch = 2.54cm 1 foot = 12 inches eller 30,48cm 174cm = 5'8'' og noen fraksjoner ja... 1kg = 2.2046lb (uttales "pounds" eller pund..)... Endret 11. november 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Skjønner ikke poenget med at USA på snu og vrenge på alt.. Mye kjekkere å regne med liter, cm, m og kg enn den driten dems Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Skjønner ikke poenget med at USA på snu og vrenge på alt.. Mye kjekkere å regne med liter, cm, m og kg enn den driten dems Jeg sier det til dem hele tiden... De sier tilbake at deres er enkelt og at det metriske systemet er vansklig Heldigvis saa laerer de fleste det metriske systemet i skolen (det brukes kun det metriske systemet i fysikk klassen min foreksempel), men uheldig vis saa er dette noe de kun bruker i skolen. derfor saa glemmer de fleste det ut etter en stund, paa samme maate vi glemmer ut tysken vist vi ikke bruker den. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Skjønner ikke poenget med at USA på snu og vrenge på alt.. Mye kjekkere å regne med liter, cm, m og kg enn den driten dems er ikke USA å skylde på, det er GB jævlene ;p men "metric" er på vei inn...det faktum at det brukes i vitenskapen er jo bare begynnelsen...det tar TID å innføre ett nytt system Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå