Tha_Zaynt Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) ok, takker for forklaringen, skjønner at det er mye mer praktisk å ha faste variabler til alle brukerne..da slipper jeg å bruke mod rewrite for å fikse opp i adresselinjen også.. nå er koden slik; login.php if ($row['passord'] == $pass and $row['uid'] == "") { $_SESSION["bruker"]= true; header("Location: minside.php"); minside.php if ($_SESSION["bruker"] == true){ echo"Du er logget inn!"; } Endret 24. november 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 merk at == true er overflødig. hvis det som er i $_SESSION['breuker'] er sant så vil if() slå til likevel Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 jeg har bare ett spm til; Hva skal jeg bruke som utgangspunkt når jeg skal hente ut infoen til hver enkelt bruker fra mysql-databasen i minside.php, hvis jeg ikke har brukernavn å ta utgangspunkt i lenger? Lenke til kommentar
Id4ever Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) jeg har bare ett spm til; Hva skal jeg bruke som utgangspunkt når jeg skal hente ut infoen til hver enkelt bruker fra mysql-databasen i minside.php, hvis jeg ikke har brukernavn å ta utgangspunkt i lenger? Nå er det år og dag siden jeg skrev et innloggingsskript i PHP, men kan du ikke bare bruke: $_SESSION["bruker"]= $brukernavn; istedenfor $_SESSION["bruker"]= true; ? På den måten kan du jo bare slå opp på $brukernavn i databasen for å finne nødvending info. Endret 24. november 2004 av Id4ever Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 som ID4ever sier - hvorfor ikke bruke $username i stedet for true i $_SESSION['brukernavn']? if($_SESSION['brukernanv']) vil gi true for alle rimelige verdier av brukernavn (unnatatt 0) Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 hvordan henter jeg frem verdien i sessionen og plasserer den i en variabel da? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 $din_variabel = $_SESSION['brukernavn']; # slik for eksempel? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 ahhh...ikke verre... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hjelper det hvis jeg sier at $_SESSION er en array? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå