Individual-48 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har en onkel som spurte meg dette spørsmålet, han har nemelig en del hardware fra før, men han vil kjøpe et hovedkort, ram og en cpu. Jeg tenkte at kanskje det er like greit å bare spørre her, hva er et av de bedre hovedkortene med litt futt i, som er stabilt, og vil sammen med en god cpu og mye ram kunne gjøre en god jobb? Ikke tenkt så veldig på prisen, han har råd til å betale mellom tusen til to tusen kroner for det... dessuten, skulle det være et å anbefale til en annen pris, vil jeg gjerne få det forslaget også. mvh Lenke til kommentar
guge Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 I de fleste tester jeg har sett gjøre P4 det litt bedre på encoding og rendering enn AMD64. Jeg tror du bør kikke på et Socket 478 kort helst med IEEE1394 for tilkobling av DV-kamera. 1 GiB RAM fordelt på to brikker bør holde lenge. Kanskje et ASUS P4P800. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Kjør dual cpu! Kanskje litt vel svindyrt, men går raskere Min neste pc blir dual Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Siden prisen ikke er tema så ville jeg satset på ASUS P5AD2-E Premium bl.a. fordi kortet har 2 x 1394b ports @ 800 Mbps speed. Tror det er et kort som holder lenge og er meget godt utstyrt. Lenke til kommentar
guge Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Min neste pc blir dual Min nåværende PC er dual cpu og min neste blir også det. Dessuten har jeg en Silicon Graphics Origin 200 stående, den har 2 64bit prosessorer. Men til en onkelpc ville jeg nok gått for noe enkelt og velprøvd. Ellers finnes det jo massevis av interessante kort for dual Xeon og dual Opteron. Noen av dem kan du få til prisen han nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå