Gå til innhold

PearPC - noen som har prøvd?

kyrsjo

Anbefalte innlegg

Vurderer å slenge inn pear pc på laptoppen (en 700 mhz boks med 384 MB RAM) for å kunne kjøre et "lysbildeprogram" som mac-vennene mine elsker, og som har en totalt inkompetent eksporteringsfunksjonalitet.

Er det noen her som har testet det? Er det vanskelig å bruke/få opp og gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd PearPC, er faktisk moderator på PearPC.net. Hvis du har tenkt å bruke PearPC til noe fornuftig, bør du ha en raskere prosessor enn 700mhz'en du har.

Det er ikke særlig vanskelig å installere, og hvis du trenger hjelp er det bare å spørre på PearPC.net's forumer. På den siden finnes det også guider og konfigurerings-GUIer.

Lenke til kommentar
la merke til den siggen din ja. Men:

- kan pear pc suspende en "maskin" og lagre status på disken?

Hvor treigt tror du det egentlig blir på den burken? Ingen utskiftningsplaner med det aller første...

Forstår ikke helt hva du mener der. Kan du omforumelere det litt?

Hvor treigt tror du det egentlig blir på den burken? Ingen utskiftningsplaner med det aller første...

Det vil gå ganske treigt. Min minimums-anbefaling er 1.2ghz, og selv da vil det ikke gå direkte raskt. Selv kjører jeg en 1.66 ghz AMD/256mb RAM boks med PearPC på. Hvis du allikevel vil prøve, bør du absolutt bruke 0.4pre. Eller du kan vente på 0.4.0 stable.

Lenke til kommentar

Det vil gå ganske treigt. Min minimums-anbefaling er 1.2ghz, og selv da vil det ikke gå direkte raskt. Selv kjører jeg en 1.66 ghz AMD/256mb RAM boks med PearPC på. Hvis du allikevel vil prøve, bør du absolutt bruke 0.4pre. Eller du kan vente på 0.4.0 stable.

Har 64-128 MB mer ram en deg da :p Men hva teller mest - RAM eller CPU?

Når kommer 0.4 stable?

suspende: Kan jeg "pause" den virituelle maskinen, lagre statusen, og lukke pearpC/sku av hosten? Og så starte pearpc senere og "resume"?

Lenke til kommentar

Har 64-128 MB mer ram en deg da :p Men hva teller mest - RAM eller CPU?

Når kommer 0.4 stable?

suspende: Kan jeg "pause" den virituelle maskinen, lagre statusen, og lukke pearpC/sku av hosten? Og så starte pearpc senere og "resume"?

CPU teller klart mest. 0.4.0 stable kommer sannsynligvis om 2-3 uker, kanskje litt mer. Og suspendingen: nei, det kan du ikke. Men mener å ha hørt om et MOSX-program som lar deg gjøre akkurat det. Du kunne jo bruke det, og så stoppe PearPC, og starte igjen senere slik som det ble stoppet.

Lenke til kommentar
Prøvde PearPC for en stund siden, v0.2 med Windows som OS. Det gikk noe helt grusomt tregt, og var rettogslett ubrukelig. Noen som vet om dette går raskere under Linux? Og hvordan er hastigheten v0.4, er den forbedret?

Hastigheten i nåverende stable-versjon 0.3.1 og unstable 0.4pre er forbedret veldig siden 0.2.0. Men hvis du har dårlige system specs (under 1.2ghz) vil det aldri bli noenlunde raskt, selv i en 1.0-versjon

Hvis du har gode system specs og synes det går treigt, så går det ikke *egentlig* så veldig treigt, det er bare at PearPC ikke har direkte tilgang til gfx-kortet, men bruker en relativt dårlig software gfx-kort emulering.

Endret av Gimper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...