Gå til innhold

Blir etterslep borte?

docadhoc

Anbefalte innlegg

Kjøpte EIZO L768 her om dagen - dels fordi jeg har bra erfaringer med Eizo fra før og trengte en LCD-skjerm, dels pga. testen her. Pakket spent opp, installerte, og ble - skrekkelig skuffet. Det var ikke bare litt rødt etterslep når jeg 'scrollet' en side i explorere eller word, det var nærmest som en blodrød solnedgang over Capri. Jeg vil nærmest si det var invalidiserende, jeg ble sittende og se på rødfargen i stedet for å lese web-sidene. Og var vel i ferd med å pakke skjermen ned i esken og sende den tilbake til Komplett. Men jeg er ikke så kjapp av meg. Og tenkte jeg hadde en uke eller så å teste på. Og for hver dag ble den bedre. Så den står her fortsatt. Og det er nesten ikke rødt etterslep igjen. Mindre enn på den 17' Samsung skjermen jeg har på jobben.

Er dette vanlig? I så fall burde en vennlig sjel skrive det inn i testen eller i de mer generelle betraktninger om LCD-skjermer. Godt synlig. Med STORE bokstaver. Eller er det bare hjernen min som forfaller raskere og raskere? Jeg ser fortsatt regnbuer fra DLP-prosjektoren. Der har intet forandret seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etterslep blir ikkje borte, men ein har ein tendens til å kunne oversjå det

etterkvart som ein blir vant til skjermen.

Men ditt etterslep kan vere noko anna. Har ein mistanke men må snakke med dei andre skjermtesterene først.

Update:

Mistanken min blei bekrefta. LCD er flytande krystall dermed viss du tok skjermen rett opp og plugga den i så var nok skjermen litt i kaldaste laget, Dermed reagerer krystalla treigare enn kva dei normalt skal gjere. Derfor kom det etterslep som du beskreiv så pent, men at det forsvant etterpå.

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...