Oddvard Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Canon har noen linser med bildestabilisator. Fordelen angående lukkertid kjenner jeg til, men finnes der andre fordeler, eventuelt ulemper? Dersom en ønsker å ta bilder av fugler i flukt, det vil si å flytte kamera "med" fuglene, kan en da benytte bildestabilisatoren i linsa? Lenke til kommentar
sarom Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ja, Canon 70-300 DO IS USM her egen innstilling for stabilisering som du bruker når du følger et motiv. Du flytter bryteren for stabilisering fra posisjn 1 til 2. Og da virker stabilisatoren bedre i lengderetning. Tok en del fuglebilder i høst og da glemte jeg at jeg hadde den muligheten. Så jeg har ikke fått prøvd det. Lenke til kommentar
rokkitan Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Muligheten for panorering finns ikke på alle IS-objektivene til Canon, bl.a. 75-300 4-5.6 IS, 28-135/3.5-5.6 IS og 17-85/4-5.6 IS. De nyeste har litt bedre stabilisering og skal visstnok også fungere på stativ, men hvis man har et skikkelig stativ så er det nok uansett best å slå av IS. Mvh. RKS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå